با این معجون به کابوس بی‌خوابی پایان دهید/ دمنوشی جادویی برای رسیدن به تناسب اندام/ زنان باردار این ادویه را مصرف نکنند/ با گیاهی شیرین به جنگ سرفه بروید /ﺗﻮﺻﯿﻪ‌های ﻣﻌﺠﺰه آﺳﺎ ﺑﺮای بیماران قلبی/ مصرف حبوبات را فراموش نکنید/توصیه‌های تغذیه‌ای برای دوران یائسگی

 

رفع بی‌خوابی با گیاهان دارویی

بی‌خوابی یکی از دغدغه‌های افراد است که به فکر راهکاری برای درمان آن هستند؛ اگر به دنبال راهی برای از بین بردن بی‌خوابی هستید ریشه سنبل الطیب، گیاه فرنجمشک، اسطوخدوس و پاخری را بکوبید و با هم مخلوط کنید، یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش بریزید و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد؛ سپس آن را صاف و روزی دوبار صبح و شب میل کنید تا بی‌خوابی‌تان درمان شود.

گیاهانی که بی‌خوابی را از بین می‌برند/چایی فوق العاده برای دست یافتن به لاغری/خواص شیرین بیان که نمی‌دانستید/گیاهی که برای خانم‌های باردار عارضه دارد

چای زنجبیل برای لاغری

داشتن اندام مناسب آرزوی بسیاری افراد است و برای اینکه به این اندام دست یابند راه‌های زیادی را امتحان می‌کنند؛ یکی از بهترین راه‌ها استفاده از زنجبیل است، برای اینکار ۲ قطعه ریشه زنجبیل تازه را پوست بگیرید و رنده کنید و به ۲۵۰ میلی لیتر آب در حال جوش اضافه کنید، بعد از یک دقیقه از روی حرارت بردارید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند تا خوب دم بکشد و سپس مقداری عسل برای خوش طعم شدن آن اضافه کنید.

گیاهانی که بی‌خوابی را از بین می‌برند/چایی فوق العاده برای دست یافتن به لاغری/خواص شیرین بیان که نمی‌دانستید/گیاهی که برای خانم‌های باردار عارضه دارد

خواص دارویی شیرین بیان

ماده موثر شیرین بیان اسید گلیسریزیک است که حدود ۵۰ مرتبه از قند شیرین‌تر و میزان آن در گیاه حدود ۵ تا ۲۰ درصد است؛ اسید گلیسریزیک با افزایش سن گیاه افزایش می‌یابد و گیاه شناسان معتقدند که اسید در نوع ایرانی بیشتر از سایر انواع است، از شیرین بیان در صنایع داروسازی، نوشابه سازی، شیرینی سازی و دخانیات استفاده می‌شود، ماده موثر آن مدر و ملین است و به دلیل وجود بعضی فلاونوییدها اثر مفیدی بر روی زخم اثنی عشر دارد، شیرین بیان به عنوان آرام بخش و خلط آور، ضد التهاب و ضد اسپاسم، ضد نفخ و ضد سرفه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گیاهانی که بی‌خوابی را از بین می‌برند/چایی فوق العاده برای دست یافتن به لاغری/خواص شیرین بیان که نمی‌دانستید/گیاهی که برای خانم‌های باردار عارضه دارد

اطلاعاتی درباره آویشن و عارضه آن برای خانم‌های باردار

خانم‌های باردار باید از خوردن آویشن خودداری کنند تا دچار سقط جنین نشوند؛ آویشن گیاهی کوهستانی و معطر است که تنوع زیادی دارد، این گیاه خواص بسیار زیادی از جمله برای تقویت اعصاب، درمان افسردگی، خستگی و بی‌خوابی دارد، همچنین باعث کاهش فشارخون و چربی خون می‌شود؛ آویشن خاصیت ضد میکروبی، ضد قارچ، ضد انگل و ضد زخم‌های داخلی دارد اما محققان طب سنتی دریافتند که این گیاه برای خانم‌های باردار مضر بوده و نباید آن را مصرف کنند.

گیاهانی که بی‌خوابی را از بین می‌برند/چایی فوق العاده برای دست یافتن به لاغری/خواص شیرین بیان که نمی‌دانستید/گیاهی که برای خانم‌های باردار عارضه دارد

جلوگیری از پیری پوست با روغن هسته انگور

روغن هسته انگور یکی از بهترین مواد برای سفت شدن پوست و شاداب نگه داشتن آن است؛ خوب است بدانید که روغن هسته انگور خواص آنتی اکسیدانی دارد که برای کاهش سرعت روند پیری پوست تاثیر عالی دارد، همچنین این روغن به دلیل سبک بودن مو را به اندازه لازم مرطوب نگه می‌دارد و کمک می‌کند تا از نازک شدن یا شکستن موها و موخوره خلاص شوید.

گیاهانی که بی‌خوابی را از بین می‌برند/چایی فوق العاده برای دست یافتن به لاغری/خواص شیرین بیان که نمی‌دانستید/گیاهی که برای خانم‌های باردار عارضه دارد

بی تحرکی در مبتلایان بیماری‌های قلبی، ممکن است تمامی هزینه‌های درمانی، مصرف دارو و جراحی‌های صورت گرفته را بر باد دهد.

قاتلی ترسناک بیماران مبتلا به مشکل‌های قلبیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافته‌اند انجام ورزش‌های سبک به میزان سه بار در روز برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی می‌تواند سبب سوزانده شدن حدود ۷۷۰ کالری شود، سوزاندن این میزان کالری برای سلامت بیماران و جلوگیری از مرگ زودرس آن‌ها توصیه می‌شود.
به گفته کارشناسان بیماران قلبی عروقی با صلاحدید پزشک باید هر ۲۰ دقیقه حداقل به میزان هفت دقیقه فعالیت ورزشی سبک داشته باشند تا خطر بازگشت بیماری و تشدید علامت‌های آن کاهش یابد،‌
کارشناسان هشدار می‌دهند در سال‌های اخیر، بی تحرکی و نشستن برای بازه زمانی طولانی پشت صندلی یکی از دلیل‌های افزایش میزان مبتلایان به بیماری‌های قلبی عروقی بوده است ، عملی که سبب نسوختن کالری مازاد دریافتی بدن و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.
بیماری عروق کرونر قلب (CHD) یکی از بیماری‌های قلبی بسیار خطرناک است که دلیل‌های مختلفی از جمله بی تحرکی برای ابتلا به آن وجود دارد.
مواردی، چون آنژین، درد قفسه سینه، حمله و نارسایی قلبی ازجمله نشانه‌های ابتلا به این بیماری است، مصرف بیش از اندازه مواد پرچرب نیز می‌تواند به تدریج سبب ایجاد رسوب در رگ و شریان‌های خونی و ابتلای فراد به بیماری عروق کرونر قلب شود.
کارشناسان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از افزایش خطر ابتلا به این بیماری، رژیم خوراکی سالم شامل انواع میوه و سبزیجات تازه، غلات و حبوبات مصرف شود.
علاقه مندی به ورزش و انجام ورزش منظم و پیوسته، ترک سیگار و استفاده نکردن از مواد دخانی و از همه مهمتر کنترل کلسترول خون و سطح قند خون می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

توصیه‌های تغذیه‌ای برای دوران یائسگی

فیبر خوراکی تغذیه

یائسگی دوره‌ای از تغییر در سیستم بدن و سازگاری با شرایط جدید است که شدت و گستره علائم آن به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، دوران یائسگی از زمانی آغاز می‌شود که دوره قاعدگی به اتمام می‌رسد و فرآیند تخمک‌گذاری متوقف می شود. همچنین دوره پیش از یائسگی که قبل از اتمام قاعدگی است به طور میانگین چهار سال به طول می‌انجامد و با کاهش سطح استروژن در بدن شناخته می‌شود.

گرگرفتگی یکی از شایع‌ترین علائم مرتبط با یائسگی است که از کاهش سطح استروژن ناشی می‌شود. هرچند، بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف فیتو استروژن‌ها می‌تواند تعداد دفعات گرگرفتگی را بدون عوارض جانبی کاهش دهد. این ترکیب در خوراکی‌های گیاهی از قبیل میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و غلات یافت می‌شود. همچنین در برخی از سبزیجات و میوه‌ها ماده معدنی موسوم به بور (boron) وجود دارد که ممکن است سطح استروژن را در برخی از زنان افزایش دهد.

علاوه براین، رژیم غذایی مدیترانه‌ای به شکل کلی در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها، جلوگیری از افزایش وزن و دیگر پیامدهای احتمالی ناشی از بالا رفتن سن موثر است.

به طور معمول کارشناسان سلامت توصیه می‌کنند که افراد از مصرف وعده غذایی پیش از زمان خواب خودداری کنند. این توصیه بخصوص برای زنان در دوران یائسگی که بیشتر در معرض ابتلا به چاقی هستند کاربردی‌تر است.

همچنین زنان نباید از مصرف چربی‌های اشباع نشده از قبیل روغن زیتون، ماهی و آووکادو خودداری کنند. هرچند، لازم است وجود چربی‌های اشباع و چربی ترانس در رژیم غذایی زنان یائسه محدود شود چرا که باعث تشدید علائم از جمله تعریق شبانه می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*