از میان خبرها

توزیع بسته های لوازم التحریر
بین دانش آموزان افغانستانی
بسته های لوازم التحریر و آموزشی بین دانش آموزان افغانستانی توزیع می شود. شاکری مسئول پیگیری امور تحصیلی اتباع خارجی در استان گفت: بیش از ۲۰ میلیون تومان از سوی کمیساریای سازمان ملل برای کمک به دانش آموزان اتباع خارجی در استان اختصاص یافت.

بیش از ۳ هزار نفر برای خادم یاری رضوی
در خراسان جنوبی ثبت‌نام کردند
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۳هزار و ۶۰۰ نفر خادم یار در سطح استان در سامانه امور خادمین آستان قدس ثبت نام کردند گفت: بیش از ۹۰۰ نفر موفق به پذیرش در طرح خادم یاری شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مجید نصیرایی در جلسه توجیهی خادم یاران آستان قدس رضوی در ترویج فرهنگ خدمت به زائران ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) در آستانه مقدس حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس اظهار داشت: باید شکرگزار نعمت این کسوت بسیار مهم باشیم و باید تبلیغ شود و مشوق کسانی باشیم که دوست دارند در استان خودشان خدمت رضوی انجام دهند.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی خبر داد:
کاهش ۷۹ درصدی ترانزیت کالا از گمرک ماهیرود
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی از افزایش ۱۱ درصدی صادرات قطعی استان طی هفت ماهه گذشته خبر داد و گفت: در این مدت ترانزیت کالا از گمرک ماهیرود ۷۹ درصد کاهش یافته است. محمدعلی خاشی در گفتگو با شبستان اظهار کرد: طی هفت ماهه سال جاری، ۹۷ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۲۹۴ دلار از سه گمرک بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه ماهیرود و به وزن ۷۶۸ هزار و ۷۹۹ تن کالا صادر شده است. وی افزود: صادرات قطعی خراسان جنوبی در هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد اظهارنامه ۲۸ درصد کاهش، ارزشی ۶ درصد و از نظر وزن ۱۱ درصد رشد داشته است. خاشی اظهار کرد: سیمان، هیدروکربن سبک و سنگین، کاشی و سرامیک، گازوئیل، خوراک کامل طیور، میلگرد، روغن سوخت، صیفی جات و نمک از جمله اقلام صادراتی طی این مدت بوده است. بنا به گفته مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی عمده اقلام صادراتی استان به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان و ترکمنستان و ارمنستان رفته است.
وی با اشاره به صادرات ماده ۱۱۶ استان، بیان کرد: در هفت ماهه سال جاری، تعداد پروانه‌های اظهار شده ۹ هزار و ۴۶۲ فقره به ارزش ۳۷۴ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۸۱۲ دلار بوده است. خاشی ادامه داد: این میزان به نسبت مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد پروانه ۱۶ درصد و به لحاظ ارزش ۱۳ درصد افزایش و از نظر وزنی نیز ۶ درصد کاهش داشته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*