امید بدهکاران مهریه به چرخش قلم قاضی

حتی استاد دانشگاه های ما هم در بدو شروع کار حقوق شان به چهار میلیون نمی رسد تا چه رسد به اقشاری مانند کارمند و کارگر.

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۲

زندان مهریه

گران شدن سکه برای مهریه پردازان گران تمام شده . زمانی نه چندان دور ، آنها سکه را  یک میلیون و پانصد هزار تومن می خریدند  ولی الان سکه مرز چهارمیلیون و پانصد هزار تومان را گذرانده است.

علی کرد عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت می گوید: زندان ها پر شده از زندانیان مهریه خصوصا افرادی که سکه را مهریه قرار داده اند.

در همین حال خبرها از هجوم بدهکاران مهریه به دادگاه ها حکایت دارد برای تجدید نظر در نوع تقسیط.

پروانه سلحشوری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نابسامانی در بازار ارز و سکه می گوید :”حتی استاد دانشگاه های ما هم در بدو شروع کار حقوق شان به چهار میلیون نمی رسد تا چه برسد به اقشاری مانند کارمند و کارگر” .

ولی عند المطالبه راه زندان را به بدهکاران مهریه  نشان می دهد.

کاظم دلخوش عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز اعتقاد دارد موقع امضا عقد نامه، جوانان احساساتی مطالعه نمی کنند که چه چیزی امضا می کنند. وی می گوید مهریه یک توافق دو طرفه است که مرد ملزم به پرداخت آن است.

حالا زندان ها پر است از بدهکاران مهریه حتی  برخی ها به خاطر عدم توانایی برای پرداخت یک سکه تقسیط شده پشت میله ها رفتند.

کاظم دلخوش در این باره به خبرگزاری خانه ملت  می گوید” باید یک فکر اساسی کرد چون این وضع نمی تواند ادامه پیدا کند”.

وی اضافه می کند” قوه قضاییه  با توجه به پرونده هایی که تشکیل شده است و مشکلاتی که به وجود آمده و همچنین سوء استفاده هایی که شده باید لایحه ای به مجلس ارائه کند تا مجلس با همکاری کارشناسان حقوقی قضایی قانونی تدوین کند تا طرف های ذینفع این ماجرا ضرر نکنند “

ولی موضوع اینجاست تصویب قانون زمانبر است در حالی که روزانه عده ای  به دلیل اینکه سکه گران شده روانه زندان می شوند.

راه حل عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در دادگاه هاست آنجا که قاضی حکم می کند که بدهکار مهریه روانه زندان شود یا فرصتی دوباره یابد تا تلاش کند مهریه ای که قبول کرده را بپردازد.

حجت السلام حسن نوروزی به  خبرنگار خبرگزاری خانه ملت می گوید “این عدم  توازن را باید در دادگاه ها قاضی ها مدیریت کنند تا به یک تعادل برسد”.

در تلاطم بازار سکه و ارز بدهکاران مهریه چشم به چرخش قلم قاضی دارند چون فعلا با قوانینی که داریم گذر خیلی از مهریه پردازان به زندان خواهد افتاد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*