اخبار کوتاه استان/ایکس ری گمرک ماهیرود تأمین می شود

هوای استان گرم تر می شود
کارشناس هواشناسی استان از روند افزایشی دمای هوای استان تا  شنبه خبرداد و گفت: از امروز هوای استان نسبتا پایدار و آرام خواهد بود. نخغی افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۱۵۳ و ۸ دهم میلیمتر بارندگی در فتح آباد فردوس گزارش شده که این مقدار نسبت به سال قبل ۲۶ درصد کاهش داشته است. نخعی افزود: پارسال ۲۰۶ میلیمتر بارندگی در فتح آباد فردوس ثبت شده است.

ایکس ری گمرک ماهیرود تأمین می شود
مدیرکل گمرکات استان گفت: نام گمرک مرزی ماهیرود در فهرست گمرکات مشخص شده برای تجهیز به دستگاه ایکس ری قرار دارد. مهندس خاشی در گفتگو با امروز خراسان جنوبی افزود: مطالعات کار در سال جاری انجام شده و کارشناسان مربوطه، بررسی های میدانی خود را انجام داده اند. به گفته وی، گمرکات استان نیز اقداماتی را در این راستا در دست انجام دارد.

مسابقات ملی مناظره در دانشگاه بیرجند آغاز شد
هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره با همکاری جهاد دانشگاهی  و دانشگاه بیرجند با حضور دانشجویان دانشگاه های استان آغاز شده و فینال این مسابقات روز پنجشنبه برگزار خواهد شد. دبیر اجرایی مسابقات به امروز خراسان جنوبی گفت: دانشجویان در قالب ۷ تیم ۴ نفره به صورت موافق و مخالف در سه موضوع خودکفایی، مفاسد اقتصادی و مباحث فرهنگی اقتصادی با یکدیگر مناظره می کنند. نوید عطایی افزود: هر تیم متشکل از ۲ نفر سخنگو و ۲ نفر محقق می باشد و ۳ نفر داور، قضاوت این مسابقات را برعهده دارند. وی هدف از برگزاری این مسابقات را تشکیل کرسی های آزاداندیشی مد نظر مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و بیان دیدگاه ها و نظرات دانشجویان در فضایی آزاد و باز در قالب برگزاری مسابقات ذکر کرد. به گفته عطایی، این مسابقات احتمالا با برگزاری فینال در روز پنج شنبه به پایان خواهد رسید.

خسارت تگرگ به ۱۵۰۰ هکتار از باغ های آیسک
حدود هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات پسته شهرستان سرایان در تگرگ اخیر خسارت دید. مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان در بازدید از باغات و مزارع خسارت دیده ناشی از سیل و تگرگ اخیر در آیسک، گفت: حدود هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات پسته بخش آیسک در تگرگ اخیر خسارت دید که با توجه به کاهش ۹۰ درصدی تولید محصول برآورد خسارت باغداران به زودی انجام می شود. جواد غنچه میزان خسارت تگرگ وارد شده به پسته کاران آیسک را ۱۸ میلیارد ریال اعلام کرد.

نماینده دانشگاه بیرجند در گفتگوهای فرهنگی
ایران و  افغانستان
دکتر محمد بهنام فر استاد گروه زبان و ادبیات فارسی به عنوان نماینده دانشگاه بیرجند در نخستین دور گفتگوهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان با موضوع عرفان، تصوف و ادب فارسی حضور یافت. این همایش در دانشگاه کابل برگزار شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*