سرمقاله/صداوسیما، آمارها و واقعیت…!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
رئیس صداوسیما آمار می دهد از جذب ۸۵درصدی مردم و میخکوب شدن آنان در پای تلویزیون ها!! با این شرایط باید شاهد باشیم تا در روزهای آینده فوج فوج و میلیون میلیون از خانوارها دیش های ماهواره را در پشت درهای منزل شان بگذارند و معضلی در شهرها و روستاها بوجود آورند که چگونه دهها میلیون دیش و ریسور جمع آوری شوند!!
صدا و سیمای ما که یکه تاز تولید خبر و تحلیل و سریال و تله تئاتر و تله سینما و پخش آگهی و ورزش و… می باشد و هیچ هماوردی ندارد و بدون هیچ تهدیدی از سوی بخش خصوصی یکه تازی می کند و خودش برای خودش آمار تهیه می کند تا به مدار ۸۵درصد برسد.
تا زمانی که تلویزیون های خصوصی مجوز نداشته باشند و تا سریال ها و اخبار و تحلیل و کارشناسان آنان تولید نشوند، مردم درک مناسبی از برنامه سازی و تولید واقعی نخواهند داشت.
رسانه ملی در دام سیاست آنچنان گیر افتاده که به دلخواه هرکاری را که تصور می کند صحیح است انجام می دهد و تنها به قاضی می رود و خودش می برد و خودش می دوزد و بر افکار مردم پرو می کند!!
در برنامه دورهمی طوری قیچی می کند و به هم می چسباند حرف های عادل فردوسی پور را که مردم تصور می کنند او گفته با حضور بانوان در ورزشگاه ها مخالف است!!
در گزارش مسابقه فوتبال یک تیم ایتالیایی حتی لوگوی این تیم را بنا به سلیقه خودش دستکاری می کند که شاهکارش جهانی شود و برای آنسوی آب ها طنز بیافریند!!
قصد بر ورود به نگاه سیاسی صدا وسیما را نداریم که همه نیک می دانند که سکه رسانه ملی فقط یک رو دارد و اتوبانش فقط یک طرفه است!!
حتی به برنامه کلاه قرمزی رحم نمی کند و قیچی سانسور را نیز با آن تیز می کند!!
رسانه ملی ده ها هزار کارمند دارد و بودجه ای معادل یکهزار و پانصد میلیارد تومان و مجوز برداشت یکصد میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی که تبدیل شده به فربه ترین و شلوغترین و درعین حال کم اثرترین رسانه کشور!! نقش صداوسیما در ایجاد همبستگی ملی و اعتماد عمومی به حاکمیت کاملا حیاتی است، نقشی که می تواند شاخصه های فرهنگی جامعه پر از اعوجاجات کشور را بهبود بخشد، اما آنقدر که رد پای او را در بازی های سیاسی پررنگ می بینیم، در فرهنگ سازی برای مدیریت بحران آب، ریزگردها، بی کیفیت بودن و تابوت مرگ بودن تولیدات خودروی داخلی، دلایل بوجود آمدن شرایط رانت خواری و اختلاس گری، دلایل فسادهای نهادینه شده اداری و اقتصادی، نقش مخرب نیروهای مسلح در ورود به سیاست و اقتصاد، دلایل فاصله گرفتن و کلا حذف آموزش و پرورش در افکار عمومی و مسئولین کلان کشور و بسیاری از مؤلفه های مهم دیگر آیا اثری از او می بینیم؟!!
مردم ما آنقدر که نام شهرها و روستاهای سوریه را در اخبار و تحلیل ها می شنوند از دلایل دوری مردم از خرید محصولات داخلی خبر ندارند.
شاید صداوسیمای ما و تنها رسانه ملی ما دیگر به ادامه همین وضع عادت کرده و اعمال روش هایی غیر از این را خط قرمزی برای خود می داند!!
۸۵ درصد مردمی که اینچنین شیفته و واله صداوسیما شده اند را لطفا با همین روش ها به ۱۰۰درصد برسانید، حتما می توانید…!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*