اهداف شعار سال بدون رفع موانع تولید محقق نمی شود بهترین هدیه رهبری به تولید کنندگان داخلی

نماینده مردم شهرستان های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری با نامگذاری امسال تحت عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، بهترین هدیه را به تولید کنندگان داخلی دادند. دکتر امیرحسنخانی در گفتگو با امروز خراسان جنوبی افزود: این نامگذاری، اشاره مستقیمی به ایجاد اشتغال در داخل کشور دارد و مقام معظم رهبری علاوه بر مسئولین، مردم را نیز به میدان عمل فراخوانده اند که موضوع بسیار مهمی است.
مردم سریعتر از مسئولین، فرامین رهبری را اجرا می کنند
وی با بیان اینکه مردم خیلی سریعتر و دقیق تر از مسئولین، فرامین مقام معظم رهبری را اجرا می کنند، اضافه کرد: همین حالا هم مردم به خرید کالاهای ایرانی روی آورده اند و البته وزارت صنعت، معدن و تجارت باید آمارها را ارائه کند که در ۱۵ روز گذشته چه اتفاقی در بازار افتاده و مردم چه استقبالی از کالای ایرانی داشته اند اما یقین دارم که مردم رویکرد خوبی به خرید کالاهای ایرانی داشته اند. به گفته وی، در راستای تحقق اهداف مد نظر مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سال، بخشی از کار به تولیدکنندگان داخلی برمی گردد و آنها باید کیفیت کالای تولیدی خود را بالاتر ببرند تا بتواند با کالای خارجی رقابت کند.
ضرورت کاهش هزینه های تولید
دکتر امیرحسنخانی تصریح کرد: بخشی از کار نیز به قوانین و مقررات مختلف و عملکرد دولتی ها و سایر مسئولین و حاکمیت مربوط می شود. ما باید زمینه را به گونه ای فراهم کنیم که هزینه تمام شده تولید کالای داخلی، کاهش یابد. اینکه یک سرمایه گذار کارخانه ای احداث و آن را آماده بهره برداری می کند اما برای راه اندازی آن باید مدت ها برای اخذ مجوزهای بهداشت، استاندارد و … صبر کند و متضرر و سرخورده شود به هیچ وجه قابل قبول و قابل توجیه نیست و زمان صدور اینگونه مجوزها حتما باید به حداقل ممکن برسد تا قیمت تمام شده تولید کالا کاهش یافته و کالای تولیدی هر چه سریعتر به بازار عرضه گردیده و سود سرمایه گذار و تولید کننده تضمین شود و وی بتواند کالای تولیدی را با قیمت کمتری عرضه کند. این نماینده مجلس افزود: تولید کننده نباید تسهیلات گران قیمت دریافت کند و مواد اولیه کارخانه اش نباید در گمرک با مشکل ترخیص روبرو شود. می توان کالا را از گمرک ترخیص کرد و پول ترخیص را پسی از آغاز تولیدات و عرضه آن به بازار از تولید کننده دریافت کرد. می توان مجوزهای لازم را برای تولید کننده صادر کرد و رفع نواقص کار را به تدریج پیگیر شد.
اهداف شعار سال بدون رفع موانع تولید محقق نخواهد شد
دکتر امیرحسنخانی در ادامه گفت: در بخش کشاورزی ابتدا به سرمایه گذار می گویند نقشه را از سازمان نظام مهندسی کشاورزی دریافت کند و او برای دریافت نقشه پول می دهد و آخر هم اعلام می کنند که با طرح موافقت نشده است. اگر قرار بود با طرح موافقت نشود چرا از او پول گرفتیم؟ متقاضی سرمایه گذاری و تولید چرا باید متضرر شود؟ مگر شعار ما حمایت از تولید داخلی نیست؟ چرا در عمل به گونه ای دیگر رفتار می کنیم؟ تا این مشکلات و موانع بر سر راه تولیدکنندگان داخلی رفع نشود، اهداف مدنظر مقام معظم رهبری، محقق نخواهد شد.
نصب بنرهای شعار سال کافی نیست
وی افزود: باید تولید داخلی و فروش کالای ایرانی را تسهیل کنیم. حتی می توانیم به مردم در ازای خرید کالای ایرانی، تسهیلات بدهیم. دولت و مسئولین می توانند این گام های نه چندان بزرگ و سخت را در راستای حمایت از کالای ایرانی بردارند. اینکه شعار سال را بر روی بنرهای بزرگ بنویسیم و نصب نماییم کافی نیست و باید در عمل در این راستا گام برداریم.
قطع برق واحد تولیدی در سال حمایت از کالای ایرانی
دکتر امیرحسنخانی تصریح کرد: همین حالا اداره برق، برق واحد تولیدی محصولات خرما را قطع کرده است و تمام محصولات آن از بین خواهد رفت و هیچکس هم پاسخگو نیست و این اتفاق در سال حمایت از کالای ایرانی رخ می دهد که اسفبار است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*