در دیدار اعضای شورا و شهردار بیرجند با نماینده ولی فقیه در استان عنوان شد: قول های شهردار برای بیرجند ۹۷

امسال با توجه به قولی که شهردار به شهروندان بیرجندی ، اعضای شورای شهر و نماینده ولی فقیه در استان داده است وقوع اتفاقات خوبی در شهر برنامه ریزی شده است. شهردار بیرجند در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان که با حضور اعضای شورای شهر و رؤسای سازمان های وابسته به شهرداری بیرجند انجام شد از افزایش ۱۵ درصدی بودجه شهرداری در سال۹۷ نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بودجه شهرداری با رقم ۸۰ میلیارد تومان به تصویب شورای شهر رسیده است. جاوید با اشاره به اینکه بودجه پیشنهادی شهرداری در سال گذشته ۶۹ میلیارد تومان بوده که حدود ۹۵ درصد یعنی ۶۵ میلیارد تومان آن محقق شده است، ادامه داد: بودجه شهرداری از شفافیت لازم برخوردار است که با توجه به تعامل اعضای شورا و پرسنل شهرداری امید می رود به اهداف مد نظر برسیم.
وی از برنامه ریزی شهرداری در حوزه های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، عمرانی، فضای سبز، ترافیک و حمل و نقل در سال جاری خبر داد و گفت: در ماه های پایانی سال ۹۶ توانستیم ۱۳میلیارد تومان از مطالبات شهرداری را محقق کرده و بخشی از بدهی ها را که شامل حقوق و مزایای پرسنلی بود پرداخت کنیم.
دو پارک بزرگ در بیرجند احداث می شود
رئیس شورای شهر بیرجند نیز در این دیدار به ارائه گزارش عملکرد ۷ ماهه شورای پنجم پرداخت و گفت: با توجه به نامگذاری سال بنام حمایت از کالای ایرانی در شورای شهر تلاش خواهد شد این مساله مورد توجه ویژه قرار گیرد. دکتر تقی زاده از توسعه بازارچه های محلی برای کاهش دغدغه های معیشتی مردم، ساماندهی بازارچه های موجود و تفکیک زباله در مبدأ بعنوان گوشه ای از برنامه های در دستور کار شورا در سال جاری یاد کرد و افزود: احداث دو پارک بزرگ در مهرشهر و بلوار پیامبر اعظم(ص)، بهسازی پارک ها و فضای سبز ، ادامه روند روکش آسفالت در خیابان ها و عدم توقف این پروژه، زیباسازی و جدول گذاری خیابان ها و نصب دو المان متناسب با کنگره ۲هزار سردار شهید استان در میادین شهر از دیگر برنامه های سال جاری شهرداری خواهد بود. وی از کاهش هزینه ها و پرداخت به روز حقوق و مزایای پرسنل شهرداری در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: شهرداری بلحاظ اعتباری به بودجه دولتی وابسته نیست و باید از محل درآمدها شهر را اداره کند که در مقابل انتظارات بحق مردم این اعتبارات کفاف لازم را نمی دهد.
وی ادامه داد: ۶۰ درصد بودجه شهرداری باید در امور عمرانی و ۴۰ درصد در زمینه حقوق پرسنلی هزینه شود اما با توجه به تعداد زیاد پرسنل شهرداری تاکنون این رقم محقق نشده که امید است در سال جاری به این تقسیم بندی بودجه ای برسیم.
اتمام مراحل ساخت پل موسی بن جعفر(ع)
رئیس شورای شهر بیرجند به پرداخت بخش زیادی از بدهی های شهرداری در سال گذشته اشاره کرد و افزود: امید است در سال جاری مراحل انتهایی احداث پل موسی بن جعفر اجرایی شود و با توجه به تملک یک ملک از ۷ ملک در مسیر تعریض باقیمانده این تملک هم محقق و مسیر بازگشایی شود. تقی زاده هم چنین از برنامه شهرداری برای بهسازی ورودی های شهر و هم چنین بلوار شهدای عبادی خبر داد وگفت: امید است مطالبات شهرداری از دستگاه های اجرایی در سال جاری درصد تحقق بیشتری داشته باشد .
مثل امیرکبیر خدمت کنید
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم در این دیدار از خدمت به خلق و حل مشکلات مردم بعنوان یک نوع عبادت یاد کرد و گفت: شما خدمت گزار مردم هستید و همین برای شما کفایت می کند .
حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به نامگذاری سال بنام حمایت از کالای ایرانی افزود: مسئولان فرصت خوبی برای خدمت کردن به مردم دارند که باید از آن استفاده کنند.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: امبیرکبیر تنها چند سال فرصت خدمتگزاری به مردم ایران را داشت ولی به گونه‌ای از لحظات مسئولیت خود استفاده کرد که اثرگذاری وسیعی در جامعه زمان خود داشت، او با ایجاد دارالفنون زمینه رشد علمی، با مقابله با فرقه‌های انحرافی زمینه مقابله با نفوذ فرهنگی و با حمایت از صنعتگران داخلی زمینه رشد اقتصادی را به وجود آورد اما استبداد و استکبار نگذاشت او به آرمان‌هایش برسد. اما اگر انسان آرمان‌های الهی و به حقی داشته باشد چون این شخصیت بزرگ عاقبت به خیر در دنیا و آخرت می‌شود.
به گفته او خدمتگزاری به مردم آنقدر حائز اهمیت است که امام خمینی(ره) با وجود جایگاه بالا و والایی که در عرصه رهبری دینی و سیاسی مردم داشتند، می‌فرمودند به من خدمتگزار بگویید بهتر از رهبر است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*