اخبار کوتاه استان/جشنواره ملی مجسمه سازی نهبندان لغو شد

باد با گرد و غبار می آید
وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پدیده غالب هواشناسی امروز در استان است. به گزارش هواشناسی استان، امروز بر شدت وزش باد افزوده می شود و باعث کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد و این وضعیت تا جمعه شب در خراسان جنوبی ادامه دارد. به لحاظ دمایی نیز ازامروز شاهد کاهش ۲ تا ۴ درجه ای دمای هوا تا یکشنبه هفته آینده خواهیم بود. بنابر توصیه کارشناسان هواشناسی لازم است کشاورزان برای تنظیم دما و رطوبت سالن های پرورش قارچ، انبارها و گلخانه ها اقدام کنند و از کوددهی، محلول پاشی و مبارزه با علف های هرز در مزارع و باغات بپرهیزند.

۳۷۶۹ مسافر نوروزی در زیرکوه اسکان یافتند
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زیرکوه از اسکان سه هزار و ۷۶۹ مسافر نوروزی در این شهرستان طی تعطیلات نوروزی امسال خبر داد. حسن سروش گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تاکنون بالغ بر ۴۳ هزار و ۳۰۰ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری شهرستان زیرکوه بازدید کردند. وی بیشترین استقبال مسافران را مربوط به مسجد جامع افین عنوان کرد و گفت: طی این مدت چهار هزار و ۴۶۵ نفر از جاذبه های تاریخی و فرهنگی این شهرستان بازدید داشته اند.

جشنواره ملی مجسمه سازی نهبندان لغو شد
دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان به دلیل خشکسالی و نبود بارندگی مناسب لغو شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در بازدید صورت گرفته از تالاب متأسفانه به دلیل بارش های کم در زمستان ۹۶ و بهار امسال، تالاب کاملا خشک شده و نمی توان جشنواره مجسمه های نمکی را برگزار کرد. احمد محبی با بیان اینکه در این منطقه گرمای هوا زیاد و میزان تبخیر آب شدید است، افزود: تاکنون تنها ۱۴ میلیمتر بارندگی در نهبندان ثبت شده و میانگین بارش ها نسبت به سال قبل ۷۷ درصد کاهش دارد ولی در صورت بارندگی قابل ملاحظه ممکن است جشنواره تا پایان سال برگزار شود. وی گفت: اسامی برگزیدگان مرحله اول در سامانه ثبت شده و در صورت مناسب شدن شرایط برای برگزاری مرحله اختتامیه دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان به این افراد اعلام خواهد شد تا در این جشنواره شرکت کنند.

ثبت نخستین وقف سال ۹۷ در فردوس
نخستین وقف سال ۹۷ خراسان جنوبی در شهرستان فردوس به ثبت رسید. حجت الاسلام محمد الهی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس گفت: خانواده شهید حسین دلخواه یک باب سوئیت از زائرسرای امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم(ع) شهرستان فردوس را برای اسکان زائران و مسافران احداث و وقف کردند.

هویت شترهای خوسف ثبت می شود
طرح هویت دار کردن شترها با هدف جلوگیری از شیوع بیماری و کاهش قاچاق در شهرستان خوسف آغاز شد. مدیر جهاد کشاورزی خوسف گفت: در این طرح پلاک های الکترونیکی rfid به گوش شترها متصل می شود که اطلاعاتی از جمله صفات ظاهری، مشخصات، نژاد و نام مالک در آن ثبت می شود و قابلیت خواندن اطلاعات آن با دستگاههای بارکدخوان وجود دارد. رضوی افزود: در مرحله اول هزار و ۲۵۰ نفر شتر هویت دار می شوند و این طرح با توجه به کمبود اعتبار در مدت دو سال اجرا می شود که در صورت تأمین اعتبار، روند اجرای آن زودتر انجام می شود. در شهرستان خوسف ۱۴ هزار نفر شتر وجود دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*