دانستنی های علمی

بیماری های ناشی از کم آبی بدن

یکی از مواردی که بیشتر افراد به آن بی توجهی می‌کنند کم آبی بدن در طول روز است؛ فعالیت‌های روزانه و همراه نداشتن یک بطری آب موجب می‌شود آب بدن معمولا در طول روز کمتر از میزان لازم باشد.

باید بدانید کم آبی بدن، شروع بسیاری از مشکلات جسمی نظیر فشار خون بالا، سردرد، خستگی و مشکلات کلیوی است.

برای تامین آب بدن بهترین راه نوشیدن هشت لیوان آب در طول روز است، باید بدانید چای، قهوه و نوشیدنی‌های گازدار در تامین آب بدن چندان موفق نیستند.

خطر کم آبی برای بدن / نوشیدنی های محافظ پوست/  روغن طبیعی برای پوست های خشک/ اثر ملاتونین در بدن چیست 

 

کاربرد  روی در بدن

روی یکی از عناصر ضروری برای بدن و از جمله آنتی اکسیدان‌هایی است که سطح ایمنی بدن را افزایش می‌دهد؛ میزان مورد نیاز بدن به روی تقریبا ۲/۵ گرم در روز است، با این حال برخی گروه‌ها بیشتر به روی نیاز دارند .

زنان باردار از جمله این افراد هستند که به دلیل رشد جنین نیاز بیشتری به روی دارند، علاوه بر این افرادی که به کم خونی یا بیماری‌های نقص ایمنی مبتلا هستند باید این عنصر را بیشتر مصرف کنند.

خطر کم آبی برای بدن / نوشیدنی های محافظ پوست/  روغن طبیعی برای پوست های خشک/ اثر ملاتونین در بدن چیست 

اثر فوق العاده روغن های طبیعی

روغن‌های طبیعی در مقایسه با کرم‌های شیمیایی نه تنها در دراز مدت به پوست آسیبی نمی‌رسانند بلکه برای مرطوب کردن و شادابی آن بهتر است.

بهتر است بدانید برای هر نوع پوستی چند روغن طبیعی توصیه شده است، برای مثال برای پوست‌های خشک توصیه می‌شود از روغن نارگیل و برای پوست‌های چرب از روغن سرو و آرگان استفاده کنید.

خطر استفاده از ملاتونین در روز

یکی از قرص‌هایی که افراد برای رفع بی خوابی از آن استفاده می‌کنند قرص ملاتونین است، این قرص سطح هورمون ملاتونین را که مسئول تنظیم خواب در بدن است افزایش داده و به بهتر خوابیدن افراد کمک می‌کند.

پزشکان هشدار می‌دهند، ملاتونین را حتما باید پیش از خواب مصرف کرد، زیرا مصرف آن همراه با خواب آلودگی شدید، سردرد و سرگیجه است.

یافته جدید پزشکی؛

تاثیر مصرف مکمل های آهن در ابتلا به سرطان روده

تحقیق جدید نشان می دهد برخی مکمل های آهن ممکن است بر احتمال ابتلا به سرطان روده تاثیر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان دانشگاه تکنولوژی چالمرز، دو ترکیب «فریک سیتریت» و «فریک EDTA» که در اکثر بازارهای جهان، بخصوص ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا، در مکمل های رژیمی و به عنوان افزودنی خوراکی استفاده می شوند، موجب افزایش تشکیل نشانگر زیستی سرطان می شوند.

در این مطالعه جدید به بررسی تاثیر دوز مصرف این ترکیبات بر دو نوع سلول انسانی کشت شده سرطان روده پرداخته شد. در زمان مقایسه، آنها تاثیرات فروس سولفات، یک نوع ترکیب بسیار متداول آهن، را نیز اندازه گیری کردند.

در حالیکه محققان مشاهده کردند فروس سولفات هیچ تاثیری نداشت، اما هر دو ترکیب فریک سیتریت و فریک EDTA موجب افزایش میزان سلولی «آمفیرگولین»، که نشانه زیستی سرطان است، شدند. این مسئله حتی در دوز مصرف پایین هم مشاهده شد.

قهوه عملکرد قلب را بهبود می‌بخشد

قهوه

متخصصان استرالیایی می‌گویند: مصرف روزانه سه فنجان قهوه می‌تواند عملکرد قلب را بهبود دهد.

به گزارش ایسنا، بر اساس یک مطالعه جدید با وجود آنکه تاثیرات نوشیدنی‌هایی از قبیل قهوه و چای به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اما هنوز به طور قطع در مورد فوائد و مضرات آنها اظهار نظر نشده است.

متخصصان در ادامه بررسی‌ها روی چگونگی تاثیر کافئین روی سلامت دریافتند این ماده نمی‌تواند برای قلب مضر باشد. اغلب به بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی آریتمی قلب توصیه می‌شود از مصرف کافئین خودداری کنند.

متخصصان استرالیایی با اشاره به این موضوع مدعی شده‌اند که این ماده محرک می‌تواند با بهبود عملکرد قلب مرتبط باشد. علاوه بر این، نحوه مصرف این ترکیب نقش قابل توجهی در این خصوص ایفا می‌کند.

توصیه محققان؛

معرفی نوشیدنی های طبیعی که روند پیری را به تعویق می اندازند

محققان توصیه می کنند یک رژیم غذایی سالم متعادل می تواند روند پیری را به تعویق اندازد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیری یک روند طبیعی است که قابل توقف نیست اما می توان با ایجاد یک سبک زندگی مثبت، تاثیرات آن را کُند کرد. اما مواد خوراکی زیادی وجود دارند که در به تاخیر انداختن روند پیری مفید هستند. در ادامه به برخی نوشیدنی های سالم که به جوان تر به نظر رسیدن شما کمک می کنند اشاره می شود:

آب گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی موسوم به لیکوپن است که برای پوست مفید است. رنگدانه کاروتنوئید و فیتوشیمیایی نیز در مقابله با رادیکال های آزاد موثر هستند.

آب انگور قرمز آب انار آب هندوانه آب کیوی آب آلوئه ورا آب چغندر آب هویج

.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*