اخبار حوادث استان/توقیف دو محموله دام قاچاق در نهبندان

۷ماه حبس، جاعل مجوز قرنطینه ای دامپزشکی
فردی که اقدام به جعل مجوز حمل دام کرده بود، در شهرستان خوسف به ۷ ماه حبس محکوم شد.
رئیس شبکه دامپزشکی خوسف گفت: پاسگاه انتظامی خور شهرستان خوسف فردی را که با کپی مجوز قرنطینه ای دامپزشکی اقدام به حمل دام به مقصد کرمان کرده بود، دستگیر کرد و پس از بررسی ها مشخص شد مجوز موجود جعلی و نامبرده با تغییر برخی اطلاعات مجوز اقدام به حمل غیر مجاز دام کرده است.محمودی افزود: پس از طرح شکایت و برگزاری جلسات با قاضی پرونده و شخص خاطی، نامبرده اقرار به جرم کرد که در نهایت با استناد به قانون، وی به تحمل هفت ماه حبس تعزیری درجه شش محکوم شد.وی از دامداران خواست: حمل و نقل و ورود دام را با هماهنگی شبکه دامپزشکی انجام دهند و افراد خاطی را به شبکه دامپزشکی معرفی کنند.

توقیف دو محموله دام قاچاق در نهبندان
دو محموله دام سنگین قاچاق در نهبندان توقیف شد.رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: یک دستگاه کامیون حامل ۱۲ نفر شتر بدون مجوز بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی که از استان سیستان و بلوچستان به مقاصد شهرستان های شمالی استان تردد می ‌‌کرد در مبادی ورودی شهرستان نهبندان متوقف شد.محمد راه‌انجام افزود: همچنین به منظور کنترل بهداشتی حمل دام و جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیردار و قابل انتقال از دام به انسان یک دستگاه کامیون حامل ۱۰ راس گاو و گوساله فاقد هویت و مجوز بهداشتی – قرنطینه ای دامپزشکی که در مسیر نهبندان- سربیشه تردد می کرد با همکاری نیروی انتظامی متوقف شد.وی گفت: طبق قانون سازمان دامپزشکی کشور جابجایی و حمل و نقل هر نوع دام و طیور و فراورده های خام دامی بدون اخذ مجوز و گواهی بهداشتی دامپزشکی ممنوع است. رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان از دامداران و دلالان دام خواست: برای پیشگیری از انتقال و شیوع بیماری ها، از جابجایی دام زنده بدون هماهنگی با شبکه دامپزشکی خودداری و نسبت به اخذ مجوز حمل بهداشتی- قرنطینه‌ای دامپزشکی اقدام کنند.
وی ضمن دعوت به همکاری از مردم در حفظ و حراست از بهداشت عمومی، از مردم خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با امور دامپزشکی مراتب را سریعاً به واحد قرنطینه شبکه دامپزشکی نهبندان با شماره تماس ۳۲۶۲۲۳۵۷ گزارش کنند.

امدادرسانی به ۱۷۰ گرفتار در سیلاب
نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۷۰ گرفتار در سیلاب امدادرسانی کردند.مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: افراد حادثه دیده شامل ۴۷ خانوار بوده اند که با امدادرسانی های این سازمان نجات یافته اند.جواد خامسان افزود: امدادرسانی در شهرستانهای بیرجند، درمیان، سرایان، سربیشه، طبس، فردوس و نهبندان انجام شد.وی گفت: این امدادرسانی توسط ۲۵ تیم ۷۵ نفره از امدادگران هلال احمر انجام شد.
خامسان با تأکید بر اینکه مردم مراقب کودکان و اعضای خانواده باشند، توصیه کرد: دامداران و عشایر از اتراق و چرای دام در مسیر رودخانه ها خودداری کنند.با توجه به ادامه روند بارش ها در استان، ۴۵ تیم برای امدادرسانی در حال آماده باش هستند.

۶۰ کیلوگرم ماهی فاسد معدوم شد
۶۰ کیلو گرم ماهی فاسد در شهرستان بیرجند ضبط و معدوم شد.ابوالحسن نژاد مسئول نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: در بازدید کارشناسان این شبکه از یکی از مراکز عرضه ۶۰کیلو گرم ماهی فاسد و تاریخ گذشته جمع آوری و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

جریمه ۹ میلیون تومانی قاچاقچی کالا در طبس
قاچاقچی کالا در طبس بیش از ۹ میلیون تومان جریمه شد.منصور انصاری مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گفت: این فرد مقادیری جریمه ۹ میلیون تومانی قاچاقچی کالا در طبسکالای قاچاق از جمله ۲ هزار و ۳۱۳ عروسک، هزار و ۳۸۰ عدد کیف پارچه ای زنانه، ۳۵۰ عدد ساک مسافرتی و ۳۷۰ عدد کوله پشتی را وارد کرده بود که پس از بررسی پرونده، متهم علاوه بر ضبط کالا به پرداخت ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان جریمه شد.

 

بخشی از محور دیهوک – راوربسته شد
بخشی از محور دیهوک – راور در اثر طغیان رودخانه بسته شد. رئیس پلیس راه استان گفت: کیلومتر ۵۰ تا ۵۵ این محوراز سه شنبه شب بر اثر طغیان رودخانه و سیلاب بسته شده است و ماموران راهداری و پلیس راه در تلاشند برای تردد خودروها مسیر کنارگذر ایجاد کنند.عصر دوشنبه همم کیلومتر ۱۵ و ۱۸ این مسیر بسته شده بود.
سرهنگ رضایی افزود: محورهای شهرستانهای سربیشه، قاین، فردوس، شرویه و طبس بر اثر بارش باران لغزنده است و گردنه های فردوس نیز مه آلوداند.وی از رانندگان خواست با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با احتیاط بیشتری برانند.

آبگرفتگی ۲۴ واحد مسکونی بر اثر سیلاب
۲۴ واحد مسکونی روستایی در خراسان جنوبی بر اثر وقوع سیلاب دچار آبگرفتگی شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: بر اثر وقوع سیلاب ۲۴ ساعت گذشته، این تعداد واحد مسکونی دچار آبگرفتگی و با تلاش نیروهای امدادی در ساعات اولیه مرتفع شد.
میرجلیلی افزود: همچنین به ۱۴ رشته قنات بر اثر سیلاب ۱۰ تا ۱۵ درصد خسارت وارد شد.

۱۵ مجروح و یک فوتی در جاده های خراسان جنوبی
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از وقوع هشت فقره تصادف بر اثر بارندگی های دوشنبه در محورهای استان خبر داد و گفت: این حوادث ۱۵ مجروح و یک فوتی به دنبال داشته است.
سرهنگ حسین رضایی با اشاره به بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته در خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر به غیر از شهرستان نهبندان، تمامی جاده ها در سطح استان لغزنده است.
وی با بیان اینکه در برخی از محورها بارش های پراکنده را شاهد هستیم، افزود: از رانندگان خواستاریم از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند تا شاهد حوادث ناگواری نباشیم.
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از وقوع هشت فقره تصادف در ۲۴ ساعت گذشته در محورهای استان خبر داد و گفت: این حوادث ۱۵ مجروح و یک فوتی به دنبال داشته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*