اخبار کوتاه استان/ همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی؛ طرح آمایش هنری در مساجد و هیئات مذهبی خراسان جنوبی آغاز می شود

وزش تندباد و گرد و خاک در خراسان جنوبی
طی دو روز آینده در استان وزش تندباد و گرد و خاک و افزایش ابر پیش بینی می شود. کارشناس هواشناسی استان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی برای دو روز آینده وزش تندباد و گرد و خاک و افزایش ابر در منطقه پیش بینی می شود. زارعی افزود: با تقویت امواج ناپایدار جوی تا فردا وقوع باران همراه با رعد و برق در استان پیش بینی می شود. زارعی گفت: با توجه به ماهیت رگباری بودن این بارش ها، احتمال وقوع رواناب در مناطق کوهپایه ای وجود دارد.کارشناس هواشناسی استان افزود: روند تغییرات دمایی هوا نیز طی دو روز آینده کاهش خواهد داشت.

آغاز زاد و ولد حیات وحش در خراسان‌جنوبی
هرساله با شروع فصل بهار زاد و ولد حیوانات وحشی آغاز می‌شود و زیر چتر حمایت و حفاظت ماموران یگان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می‌دهند. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه اولین بره‌های قوچ و میش در سال ۱۳۹۷در استان متولد شدند، گفت: از اولین بره‌های قوچ و میش متولد شده در منطقه حفاظت شده درمیان سربیشه عکسبرداری شد. آرامنش با اشاره به رواج زنده گیری نوزادان حیوانات وحشی در فصل زاد و ولد و فصل بهار اظهار داشت: در این فصل از سال برخی افراد سودجو و متخلف اقدام به زنده گیری نوزادان حیوانات وحشی می کنند که لطمات جبران ناپذیری به طبیعت وارد می کند.

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی؛
طرح آمایش هنری در مساجد و هیئات مذهبی
خراسان جنوبی آغاز می شود
رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی از آغاز اجرای طرح آمایش هنری با هدف شناسایی، ساماندهی و آموزش هنرمندان متعهد و انقلابی در تمامی مساجد و هیئات مذهبی استان همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد. به گزارش شبستان، مجید کریمیان در نشست خبری با اشاره به ضرورت برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: فضای فرهنگی و اجتماعی کشور با تمام پتانسیل های خوبی که دارد اما مطلوب مسئولان نظام و مردم نیست. وی تأکید کرد: در این راستا هنرمندان برای تقویت و توسعه تفکرات سازنده و دینی در خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی قرار دارند و این امر هفته هنر انقلاب اسلامی را برجسته کرده است.وی با بیان اینکه از ۲۰ تا ۲۷ فروردین ماه به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی به نام هفته «هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شده، گفت: امسال در آستانه چهل سالگی انقلاب و همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی طرح آمایش هنری با هدف شناسایی، ساماندهی و آموزش هنرمندان متعهد و انقلابی در تمامی مساجد و هیئات مذهبی آغاز و اجرا می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*