۱۰۱۹ پروژه عمرانی دهه فجر در خراسان جنوبی افتتاح می شود بسته عمرانی ۳۹۵ میلیارد تومانی دهه فجر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار: اعتباری در حوزه کاری من برگشت نخورده است

همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر از ۱۰۱۹ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری معادل ۳۹۵ میلیارد تومان در خراسان جنوبی بهره برداری به عمل می آید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان این خبر گفت: از این تعداد ۳۳۳ پروژه شهری و ۶۸۶ پروژه روستایی است که در مجموع ۶۷۳ هزار و ۵۵۷ نفر از آنها بهره مند شده اند.مجتبی علوی مقدم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این تعداد پروژه برای ۲۱۴۹ نفر اشتغالزایی داشته ، افزود: هم چنین در دهه فجر امسال ۶۰ پروژه با اعتبار ۹۱ میلیارد و ۸۳۹ میلیون تومان کلنگ زنی خواهند شد .
وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۱ پروژه شهری و ۳۹ مورد روستایی است ، بیان داشت: ۱۶۰ هزار و ۵۸۹ نفر از این پروژه ها در استان بهره مند و برای ۲۶۳ نفر نیز از این طریق اشتغال ایجاد خواهد شد.
وی در ادامه به مقایسه تعداد پروژه های افتتاح شده طی سنوات گذشته در استان پرداخت و گفت: طی سالهای ۹۳ تا ۹۶ به ترتیب ۶۳۳ ، ۶۴۵، ۸۲۵ و ۱۰۱۹ پروژه با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال ، ۲ میلیارد و ۴۴۳ میلیون ریال، ۴ هزار و ۲ میلیون ریال و ۳ هزار و ۹۵۱ میلیون ریال در استان به بهره برداری رسیده است .
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی به میزان اشتغال ایجاد شده طی سنوات گذشته از طریق این پروژه ها و تعداد خانوار بهره مند شده پرداخت و افزود: طی چهار سال گذشته به ترتیب برای ۶۳۰۰ ،۱۷۵۸، ۲۲۲۹ و ۲۱۴۹ نفر اشتغال ایجاد شده و به ترتیب طی این سنوات ۲۲۲ هزار نفر، بیش از ۳۸۹ هزار نفر، بیش از ۴۵۵ هزار نفر و بیش از ۶۷۳ هزار نفر نیز از پروژه ها بهره مند شده اند .
علوی مقدم در ادامه با اشاره به رزومه کاریش در استان های مختلف و سابقه ۲۱ ساله مدیریتش از خبرنگاران خواست در درج اخبار رعایت اصل امانت داری را داشته باشند. او ادامه داد: از مسئولان خواسته ایم در برنامه های افتتاحی دهه فجر از دوباره کاری ها،موضوعات غیر شفاف و سوال انگیز پرهیز کنند.
وی با تاکید بر اینکه خدمات دولت باید بصورت شفاف و واقعی به مردم که حاکمان اصلی نظامند ارائه شود، افزود: باید فارغ از مسائل قومی و قبیله ای و فارغ از هرگونه حاشیه به مردم و نظام خدمت کرد چرا که پرداختن به اینگونه موارد فرصت سوزی است.
وی در ادامه به تعدادی از سوالات خبرنگاران در حوزه های مختلف پاسخ گفت.علوی مقدم در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که موضوع اعتبارات برگشتی از استان که توسط استاندار مطرح شده چیست اینگونه پاسخ داد که : در حوزه کاری من هیچ اعتباری وجود نداشته که برگشت خورده باشد و فقط بخشی از اعتبارات بحران استان را توزیع نکرده ایم که این اقدام نیز با هدف پاسخگویی در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه انجام شده است.
وی افزود: اسناد خزانه بصورت یکساله و دوساله در اختیار پیمانکاران و دستگاه های اجرایی قرار گرفته که تا زمان اتمام پروژه و سر رسید اسناد تامین اعتبار نخواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد خرید های خارج استانی دستگاه های اجرایی اینگونه پاسخ داد که : در اولین قدم در شورای فنی استان دستگاه های اجرایی را موظف به خرید از مصالح ساختمانی داخل استان با رعایت استاندارد کرده ایم. علوی مقدم با تاکید بر اینکه باید از اعتبارات کم حداکثر استفاده را ببریم، افزود: همه دستگاه های اجرایی را مکلف کرده ایم که پروژه های خود را با قیمت تمام شده آن در اختیار استانداری قرار دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*