مراسم سوگواره یاس نبوی در ۴۸ بقعه محوری استان برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی در ۴۸ بقعه محوری در استان خبر داد. حجت الاسلام و المسلمین منصور هاشمی روز گذشته در نشست خبری ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) افزود: در دهه اول عزاداری حضرت فاطمه (س) مراسم متعددی در بقاع متبرکه استان برگزار شده که یکی از مهمترین برنامه ها در آستان مقدس امام زادگان باقریه بیرجند با دعوت از نزار قطری مداح بین المللی عرب زبان برگزار گردید که پوشش خوبی از سوی اصحاب رسانه انجام شد.

برنامه ها و مراسم دهه دوم سوگواری
حضرت فاطمه (س) در بقاع متبرکه استان
وی اضافه کرد: در دهه دوم نیز مراسم عزاداری و برنامه های مختلفی از ۲۸ بهمن ماه لغایت دوم اسفندماه در بقاع متبرکه برگزار شده و یا برگزار خواهد شد. در مجموع مراسم سوگواره یاس نبوی در ۴۸ بقعه محوری استان برگزار می شود و در مجموع ۵۶ مبلغ در این طرح به کار گرفته شده اند که ۲۴ مبلغ از قم اعزام کرده اند و دوره های تخصصی تبلیغ در بقعه را طی نموده اند و حداقل مدرک کارشناسی حوزه علمیه دارند. به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ۳۹ بقعه با دعوت از مبلغین، سخنرانی برگزار می شود. مراسم شام غریبان حضرت فاطمه (س) همراه با عزاداری در ۲۱ بقعه برگزار می گردد. در ۱۶ بقعه خیمه معرفت، در ۹ بقعه پایگاه عرضه محصولات فرهنگی و در ۶ بقعه خیمه کودک و نوجوان برپا می شود. در ۳۶ بقعه اجتماع عزاداران در روز شهادت داریم و در ۷ بقعه نیز نماز جماعت صبح برگزار می گردد.
وی در ادامه گفت: از مجموع ۴۸ بقعه محوری استان در ۳۴ بقعه دفتر پاسخگویی به مسایل شرعی راه اندازی شده و خیمه چند رسانه ای در ۲ بقعه، ایستگاه همه واقف باشیم در ۱۷ بقعه، خیمه مشاوره در ۱۵ بقعه و خیمه احکام در ۱۷ بقعه برپا گردیده و نماز جماعت صبح و عصر نیز در ۳۹ بقعه برگزار می شود. ضمن اینکه همایش رهروان یاس نبوی ویژه بانوان در ۱۶ بقعه و قرائت زیارت نامه فدکیه را نیز در ۲۶ بقعه خواهیم داشت.
یادواره شهدای مدفون در بقاع متبرکه استان
در امامزاده عبدا… کارشک
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی تصریح کرد: امروز دوشنبه از ساعت ۵/۹ صبح در امامزاده عبد ا… کارشک میزبان دو شهید گمنام هستیم و مراسم عزاداری و یادواره شهدای مدفون در بقاع متبرکه استان را با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی و سپاه و ارتش خواهیم داشت که ۹۰ دقیقه این مراسم از سیمای استان پخش زنده می شود.
این مراسم نیز با دعوت از راویان دفاع مقدس و قاری بین المللی قرآن از عراق و مداح حرم حضرت اباعبدا… الحسین(ع) برگزار می شود و از پرچم بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) در این مراسم رونمایی می گردد و جا دارد از همه دستگاه ها و ارگان هایی که ما را در برگزاری این مراسم محوری و سنگین همکاری می کنند، قدردانی نماییم.
خراسان جنوبی در ثبت وقف های جدید
در بین ۵ استان اول کشور قرار دارد
وی با بیان اینکه پیکر پاک ۸۲ شهید در جوار بقاع متبرکه در سطح استان آرمیده اند، اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون شاهد ثبت ۱۲۰ وقف جدید در استان بوده ایم و از این حیث جزو استان های برتر کشور هستیم و قطعا رتبه و جایگاه خراسان جنوبی در این خصوص در پایان سالجاری در کشور در بین ۵ استان اول خواهد بود.
به گفته حجت الاسلام والمسلمین هاشمی برنامه های فرهنگی بقاع متبرکه استان مورد توجه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قرار گرفته و خوشبختانه ضریب اعتماد مردم خراسان جنوبی به اوقاف بسیار بالاست.
وی گفت: امسال با توجه به پیگیری های صورت گرفته و مشاوره های ارائه شده، توانستیم در سطح استان ۱۷ وقف بر قرآن، ۱۴ وقف برای طلاب و وقف هایی برای ایتام، جهیزیه و … به ثبت برسانیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*