فهرست هیئت های ورزشی که از اعتبار رسیده سهم می برند مشخص شد هدیه یک میلیاردی وزیر ورزش

یک میلیارد تومان طی دو هفته گذشته از سوی وزارت ورزش و جوانان به ورزش خراسان‌جنوبی اختصاص یافته است. مدیر کل ورزش و جوانان استان روز گذشته در نشست خبری سرمربی تیم ملی دارت و تجلیل از ۴ ورزشکار دعوت شده به تیم ملی دارت گفت: دو هفته قبل یک میلیارد تومان از سوی وزارت ورزش و جوانان به ورزش خراسان‌جنوبی اختصاص داده شده است که بخش عمده این اعتبار به هیئت‌های همگانی، کوهنوردی، هیئت روستایی و عشایری و بخشی نیز به سایر هیئت‌های ورزشی استان و شهرستان‌های خراسان جنوبی اختصاص می‌یابد. « محمد اسماعیل افضل پور» همچنین از افزایش پنج برابری اعتبارات هیئت‌های ورزشی در خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: به زودی بودجه‌ای به هیئت‌های ورزشی خراسان‌جنوبی برای رشد ورزش استان واریز می‌شود.
وعده های مدیر کل برای دارت
وی با اشاره به ورزش دارت و رشد این ورزش در یک سال اخیر در خراسان‌جنوبی نیز گفت: امیدواریم با افتتاح خانه دارت خراسان‌جنوبی این ورزش بیشتر مورد توجه هم استانی‌ها قرار بگیرد. به گفتۀ وی موفقیت در ورزش دارت نیازمند دقت، تمرکز و هوش بالا است و افراد با کمترین هزینه می‌توانند این ورزش را پیگیری کنند. او یادآور شد که هیات انجمن‌های ورزشی خراسان‌جنوبی طی دو سال اخیر با برنامه‌ریزی‌های راهبردی و فعالیت‌های گروهی رشد قابل توجهی داشته و ازطریق برگزاری مسابقات متنوع استانی توانسته استعدادهای بالقوه خوبی را شناسایی و پرورش دهد و حضور چهار دارت‌باز نوجوان و جوان خراسان‌جنوبی در اردوی تیم ملی نشان از وجود استعدادهای بالقوه این رشته ورزشی است که باید به آن توجه بیشتری شود. «افضل پور» برگزاری دوره‌های آموزشی مربی‌گری و داوری، استعدادیابی، مسابقات و لیگ‌های استانی، میزبانی رقابت‌های منطقه‌ای و کشوری و فعال کردن شهرستان‌ها را از ضرورت‌های هیئت انجمن‌های ورزشی خراسان‌جنوبی دانست و افزود: در بخش تجهیزات و در اختیار گذاشتن اماکن ورزشی برای راه‌اندازی خانه دارت شهرستان‌ها نیز اداره‌کل ورزش حمایت‌های مالی را از هیئت انجمن‌های ورزشی خواهد کرد.
سالنی کم نظیر برای دارت
سرمربی تیم ملی دارت ایران نیز در این نشست با اشاره به دومین سفرش به بیرجند، عنوان کرد: سالن دارت خراسان‌جنوبی بسیار مطلوب و دارای امکانات کافی است به گونه‌ای که می‌توان گفت این سالن در شرق کشور بی نظیر می باشد. «حمیدرضا مؤمنی» خاطر نشان کرد: خراسان‌جنوبی در ورزش و به ویژه ورزش دارت استعداد و پتانسیل خوبی دارد که دعوت ۴ نفر از خراسان‌جنوبی به اردوی تیم ملی جوانان دارت، گواهی بر این مطلب است.
وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های خانوادگی دارت نقش مهمی در رشد این ورزش در سطح جامعه دارد، گفت: نیازمند برگزاری جشنواره‌های خانوادگی در رشته ورزشی دارت هستیم چرا که به رشد این ورزش و تحکیم روابط خانوادگی کمک می‌کند. او اظهار کرد: متأسفانه ورزش دارت مظلوم واقع شده و با وجود کم‌ هزینه‌ بودن و جذابیت خوبی که دارد متأسفانه چندان حمایتی از آن نشده است. «مؤمنی» تصریح کرد: ورزش دارت برای تمامی رده‌های سنی و جنسیتی مناسب و برای معلولان ذهنی و جسمی، خانواده‌ها و کارمندان ادارات می‌تواند به عنوان فعالیت ورزشی اولویت‌داری محسوب شود.
خراسان‌جنوبی پدیده‌ای در ورزش دارت کشور
وی تأکید کرد که خراسان‌جنوبی در ورزش دارت به عنوان پدیده‌ای شگفت‌انگیز مطرح شده و تجهیزات سالن دارت بیرجند استعداد برگزاری مسابقات قهرمانی کشور را دارد. سرمربی تیم ملی دارت جوانان ایران به درخشش نوجوانان و جوانان دارت‌باز خراسان‌جنوبی در لیگ‌های کشوری اشاره کرد و گفت: کسب مقام‌ هشتم تیمی و تصاحب کاپ اخلاق مسابقات ورزشکاران استان در نخستین حضورشان می‌تواند به عنوان پدیده‌ای ستودنی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
در این مراسم از آتنا بیگمی، پوریا علی‌آبادی، ابوالفضل علیزاده و مهدی خادم با لوح سپاس و هدایای ارزشمندی به پاس حضور در اردوهای آمادگی تیم ملی قدردانی شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*