اخبار کوتاه استان/کارگاه آموزشی کشاورزی برای اساتید کابل در بیرجند

کارگاه آموزشی کشاورزی برای اساتید کابل در بیرجند
مدیر گروه علوم دامی دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند از برگزاری کارگاه آموزشی اساتید دانشگاه علوم زراعی کابل در دانشگاه بیرجند خبر داد. حسینی واشان، در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:کارگاه آموزشی پرورش، مدیریت و تغذیه دام گاوهای شیر ده ویژه ۵ نفر از اساتید دانشگاه علوم زراعی کابل در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه این کارگاه با موضوعات تلقیح مصنوعی، تداوی بیماری های دامی و دوره تلقیح مدیریت گاوهای شیرده است، افزود:کارگاه آموزشی شامل ۳ دوره ۳ روزه است که از سی ام دی ماه آغاز و تا هشتم بهمن ماه جاری ادامه دارد.
هشدار پلیس راه استان در خصوص لغزندگی جاده ها
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در خصوص لغزندگی بیشتر محورهای استان هشدار داد.سرهنگ رضایی با توجه به بارندگی های استان و ادامه بارش برف در گردنه ها تا امروز صبح و لغزندگی جاده ها از رانندگان خواست تا با سرعت مطمئنه حرکت کنند و تجهیزات زمستانه و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.وی افزود: با وجود اینکه این بارندگی ها خفیف است اما در این شرایط رانندگی خطرناک تر است.
پرواز ۴ بهمن فرودگاه بیرجند لغو شد
مدیر کل فرودگاه های خراسان جنوبی از لغو پرواز تهران – بیرجند – تهران روز چهارشنبه چهارم بهمن ماه جاری در فرودگاه بیرجند خبر داد. سلامی گفت:پرواز تهران – بیرجند – تهران متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان است که به دلیل کمبود مسافر لغو شده است.
اخبار کوتاه
*رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تا کنون در خراسان جنوبی ۲ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم زعفران به صورت توافقی از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد.
*مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تولید سالانه نهال گلدانی پسته استان بیش از ۶۰۰ هزار اصله است.
*اولین کاروان دانش آموزان پسر خراسان جنوبی در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ به مناطق جنگی خراسان جنوبی اعزام شدند.
*پرونده ۷۵ متخلف در طرح نظارتی ویژه درج قیمت بر روی کالا در خراسان جنوبی به تعزیرات ارسال شد.
* عصمت محمودی مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: برای بهبود شرایط اجتماعی؛ سهم مردم آگاهی و همراهی و وظیفه مسئولین نیز تلاش هوشمندانه است.
*رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از برگزاری همایش «لطفا داشته باشیم اعتماد به نفس» ویژه بانوان خانه دار به همت دبیرخانه علمی آسیب های اجتماعی استان خبر داد.
*مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از تمدید مهلت ثبت نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم خبر داد.محمد جعفری گفت: به‌منظور ایجاد فرصت و مساعدت به داوطلبان سراسر کشور، زمان ثبت‌نام آزمون تا ساعت ٢۴ روز جمعه، ششم بهمن‌ماه تمدید شده است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*