اخبار کوتاه استان/بهره برداری از ۱۷ نیروگاه خورشیدی در سرایان

هوا گرم می شود
کارشناس هواشناسی استان گفت: از امروز تا چهارشنبه به تدریج دمای هوا، افزایش می یابد و از شدت دما و یخبندان کاسته می شود. نخعی افزود: کمینه و بیشینه دمای هوا در مرکز استان منفی ۸ و ۱۲ درجه سانتی گراد اعلام شده است. وی گفت : سربیشه شب گذشته با ۱۲ درجه زیر صفر، سردترین شهر استان و طبس با ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر استان بوده است.
بهره برداری از ۱۷ نیروگاه خورشیدی در سرایان
یک نیروگاه خورشیدی خانگی به نمایندگی از ۱۷ نیروگاه خورشیدی در روستای دوحصاران شهرستان سرایان در چهارمین روز از دهه فجر به بهره برداری رسید.معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: با بهره برداری از ۱۷ نیروگاه خورشیدی مددجویان کمیته امداد اکنون این نیروگاه های خورشیدی به شبکه برق متصل شده و می تواند تا ۲۰ سال خرید تضمینی برق داشته باشند. سیدرضا حسینی افزود: هزار و ۴۰۰ خانوار در این طرح شناسایی و مورد تأیید قرار گرفتند.
رفع تصرف ۳۰ هزار مترمربع رودخانه نهبندان
۳۰ هزار مترمربع از بستر رودخانه بلخ نهبندان که مورد تصرف غیر مجاز قرار گرفته بود با حکم قضایی از متصرف بازپس گرفته شد. شهابی رئیس اداره منابع آب شهرستان نهبندان گفت: اجرای این عملیات پس از ابلاغ اخطاریه به متخلف صورت گرفت.
تولید ۲۲۰ تن گوشت قرمز در طرح زنجیره گوشت
مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: عشایر استان امسال ۲۲۰ تن گوشت قرمز در طرح زنجیره گوشت قرمز تولید کردند.
قوسی افزود: سقف پرداخت تسهیلات در طرح زنجیره گوشت ۱۵ میلیون تومان و از محل صندوق توسعه ملی با توجه به تعداد پرواربندی دام از ۱۵ تا ۵۰ میلیون تومان متفاوت است.
تمدید مهلت جشنواره ملی مجسمه های نمکی
مهلت شرکت در دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان تا ۲۵ بهمن تمدید شد.زمزم ، معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: تاکنون ۷۳ گروه دو نفره از استانهای مختلف کشور در این جشنواره ثبت نام کردند.
اخبار کوتاه
*چهار طرح عمرانی و خدماتی در چهارمین روز از دهه مبارک فجر در بخش مرکزی شهرستان بشرویه به بهره برداری رسید. این طرح ها آسفالت قسمتی از راه روستاهای بندان، ریگو و چاه نو تا روستای نیگنان به طول ۴ کیلومتر را شامل می شود.
* دبیر گفتمان های دینی خراسان جنوبی از برگزاری ۶۳ گفتمان دینی طی هفته گذشته در استان خبر داد.حجت الاسلام ابوالفضل صادقی خواه گفت : رشد اندیشه ها و معرفت دینی در مخاطبان و مردم از اهداف برگزاری گفتمان های دینی در جامعه است.
*عرب مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان از بهره برداری دو طرح صنایع دستی به مناسبت دهه فجر در این شهرستان خبرداد.

 

*شعبه دو کارگاه حوله بافی پارند در شهر سه قلعه با ۶ نفر اشتغال دائم و با استفاده از تسهیلات بانک سینا و همچنین کارگاه میناکاری ترنم کویر با مجموع اشتغال ۱۶ نفر، با استفاده از تسهیلات طرح پشتیبان از محل منابع بانک ملی در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به بهره برداری خواهند رسید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*