اخبار کوتاه استان/سایت مرکزی صنایع دستی در فردوس راه اندازی می شود

نمایش تاریخ سیاسی استان در ارگ کلاه فرنگی
ارگ کلاه فرنگی بیرجند به نمایشگاه تاریخ سیاسی خراسان جنوبی تبدیل می شود. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: ارگ کلاه فرنگی از آثار تاریخی بیرجند به نمایشگاه تاریخ سیاسی خراسان جنوبی تبدیل می شود.حسن رمضانی در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح قرار است تا پایان سال آینده اجرایی و اسناد تاریخی مربوط به خراسان جنوبی در این نمایشگاه ارائه شود اما هنوز مدرکی در این خصوص جمع آوری نشده است.وی اظهار کرد: ۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت ارگ کلاه فرنگی از محل منابع ملی سازمان میراث فرهنگی در نظر گرفته شده و تاکنون ۱۵ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

سایت مرکزی صنایع دستی در فردوس راه اندازی می شود
سایت مرکزی صنایع دستی در فردوس راه اندازی می شود. استاندار خراسان جنوبی در ستاد راهبری و مدیریت اقتصادمقاومتی استان که در فردوس برگزار شد، ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی را منبع درآمد زایی برای شهرستان فردوس عنوان کرد و گفت: استانداری آمادگی دارد با همکاری سرمایه گذاران، سایت مرکزی صنایع دستی در این شهرستان را راه اندازی کند تا علاوه بر عرضه محصولات صنایع دستی، مرکزی برای تولید و بسته بندی صنایع دستی و فرآوری سنگ های نیمه قیمتی شود.

شناسایی ۵۷واحد صنفی بدون پروانه کسب در درمیان
مسئول صنعت، معدن و تجارت شهرستان درمیان از شناسایی۵۷ واحد صنفی فاقد پروانه کسب صنفی در هفت ماهه ابتدای سال جاری در این شهرستان خبر داد. به گزارش مهر، مهدی صادقی از صدور ۵۸ پروانه کسب صنفی در شهرستان طی هفت ماهه نخست سال جاری خبر داد و اظهارکرد: از این تعداد پروانه کسب صادره ۳۸ فقره توزیعی و ۲۰ فقره خدماتی بوده است.

راه اندازی پرواز بیرجند – زاهدان در فرودگاه بیرجند
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی از راه اندازی پرواز بیرجند – زاهدان به زودی از فرودگاه بین المللی بیرجند خبر داد و گفت: پرواز کیش- بیرجند- کیش نیز از ۴ آذر روزهای شنبه و سه شنبه آغاز می‌شود. هادی سلامی در گفت‌‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در حال حاضر به شرایط مناسبی در پروازها در فرودگاه‌های خراسان جنوبی رسیده‌ایم. وی با بیان اینکه ظرفیت فرودگاه بیرجند بسیار زیاد است ،گفت: فرودگاه بین المللی بیرجند آمادگی دارد در هر ساعت دو پرواز انجام دهد که باید از این پتانسیل به درستی استفاده کرد.

۲۰۰ ایستگاه دیجیتال در ‌خراسان جنوبی‌ راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل صدا وسیمای خراسان جنوبی گفت: با راه اندازی ۲۰۰ ایستگاه دیجیتال در این استان ، پوشش دیجیتال خراسان جنوبی به صد درصد می رسد.به گزارش تسنیم، محمد ثقفی در آیین افتتاح سی و هفتمین ایستگاه دیجیتال خراسان جنوبی در منطقه مرزی چاهشند نهبندان با بیان اینکه تجهیزات ۱۰۰ ایستگاه تامین شده است، اظهار داشت: در صورت فراهم شدن زیرساخت های لازم، با اولویت نقاط پرجمعیت، مرزی و روستاهای هدف گردشگری راه اندازی می شوند.

وی گفت: با راه اندازی سی و هفتمین ایستگاه دیجیتال خراسان جنوبی در منطقه مرزی چاهشند نهبندان ۳ هزار نفر از مردم این روستا و ۱۵ روستای حومه از ۱۸ شبکه تلویزیونی و ۱۹ شبکه رادیویی برخوردار شدند. وی بااشاره به اینکه برای راه اندازی ایستگاه دیجیتال چاهشند ۲۴۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده اظهار کرد: از این میزان ۱۴۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صدا و سیمای خراسان جنوبی و ۱۰۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی و کمک های مسئولان و مردم این منطقه تامین وپرداخت شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*