سفر قریب الوقوع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خراسان جنوبی نرخ بیکاری در دولت دوازدهم تک رقمی می شود

معاون امور مجلس،حقوقی و استانهای وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی از سفر وزیر به استان خراسان جنوبی در آینده نزدیک خبر داد. دکتر جمشید تقی زاده که برای فراهم ساختن  مقدمات سفر وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به استان خراسان جنوبی سفر داشت و جلسات متعددی با مدیران و سازمان های تابعه وزارتخانه در غیاب خبرنگاران استان برگزار کرده بود، چند دقیقه ای هم در جمع خبرنگاران استان حضور یافت و گفت: دکتر ربیعی به زودی به این استان سفر خواهد کرد تا مشکلات را از نزدیک بررسی کند.

وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا عنوان کرد: هیچ کس مثل ترامپ نمی توانست دستاوردهای برجام را برای ما روشن کند. معاون امور مجلس،حقوقی و استانهای وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دارای پتانسیل و ظرفیت های خوبی در حوزه ایجاد اشتغال می باشد افزود: یک تیم کارشناس به خراسان جنوبی سفر خواهند کرد تا یک مجموعه پایلوت اشتغال در بخش های مختلف روستایی و شهری که جنبه تولید ملی دارد را برای حمایت بیشتر انتخاب کنند و بررسی های خود را انجام خواهند داد و نتیجه را به وزارتخانه ارسال خواهند کرد.

وی گفت: وزارتخانه امسال بدنبال ایجاد ۹۵۰ هزار شغل در کشور است. وی با بیان اینکه مجلس یک و نیم میلیارد دلار برای توسعه مشاغل کوچک ، روستائیان و زودبازده تصویب کرده است، گفت: سهم استان خراسان جنوبی از این مبلغ ۶۸ میلیارد تومان پیش بینی شده که در سفر وزیر کار به استان بعد از بررسی مشکلات استان، امکان افزایش این رقم وجود دارد و مبلغ قطعی خواهد شد.

دکترتقی زاده با بیان اینکه نرخ بیکاری در کشور در حال حاضر ۱۲٫۲  درصد است، افزود: تلاش می کنیم تا این نرخ تا پایان دولت دوازدهم  تک رقمی شود. به گفته معاون امور مجلس،حقوقی و استانهای وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی نرخ بیکاری در خراسان جنوبی ۱۱٫۵ درصد است که از میانگین کشوری پایین تر است.

دکتر تقی زاده با بیان اینکه توسعه مشاغل خانگی، طرح کارورزی و آموزش کار در محیط کار، توجه به اشتغال روستائیان و عشایر و طرح تکاپو از طرح هایی است که در خراسان جنوبی برای رونق اشتغال دنبال خواهد شد، افزود: معادن، فرش، محصولات استراتژیک مثل زرشک و زعفران و عناب، حمل و نقل و فناوری اطلاعات از دیگر بسترهای مناسب برای ایجاد اشتغال در این استان است.

معاون امور مجلس،حقوقی و استانهای وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت بدنبال راه اندازی طرح «تعاون روستا» در هزار روستای کشور است، گفت: این طرح در ۲۲ روستای خراسان جنوبی راه اندازی خواهد شد که می تواند زمینه اشتغال را برای روستائیان فراهم کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*