گزارش کمیسیون امنیت از برجام تحویل هیات رئیسه مجلس شد/ بازطراحی راکتور اراک از سوی چینی ها کلید خورد

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از ارائه دومین گزارش کمیسیون از برجام به هیات رئیسه مجلس خبر داد.
سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۹

ابراهیم رضایی

محمدابراهیم رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص دومین گزارش ۶ ماهه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از برجام گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به نمایندگی از قوه مقننه موظف است هر ۶ماه گزارشی از روند اجرای برجام آماده و برای قرائت در صحن علنی به هیات رئیسه مجلس ارسال شود.

نماینده مردم خمین در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس همین روند گزارش کمیسیون نهایی شده و برای قرائت در صحن به دبیرخانه مجلس ارسال شده است و در دستورکار قرار می گیرد.

وی گفت: اما این گزارش تفاوت هایی با گزارش قبلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از برجام دارد، قرار بود به مصوبه تحریمی مجلس سنا دراین گزارش پرداخته شود اما از آنجایی که این مصوبه در مجلس کنگره آمریکا به دلایل حقوقی در حالت تعویق است ما نیز به این موضوع در گزارش نپرداختیم.

این نماینده مجلس افزود: همچنین در این گزارش آمده است بازطراحی نیروگاه اراک که یکی از بندهای توافقی برجام است از سوی چینی ها کلید خورده و قدم های مثبتی در این باره برداشته شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین در این گزارش به مشکلات بین بانکی پرداخته شد، این مسائل به نسبت گذشته برطرف شده است اما همچنان مشکلات بر سر ارتباط ایران با بانک های بزرگ بین المللی وجود دارد./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*