اخبار شهرستانها

وزش تند باد و گرد و خاک در خراسان جنوبی
رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه های پیش یابی هواشناسی،دو روز آینده پدیده وزش تندباد و برای نواحی شرقی استان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود. رضا برهانی افزود: امروز تا سه شنبه هفته جاری تغییر دما محسوس نخواهد بود.
برگزاری دوره غواصی ویژه آتش نشانان در بیرجند
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند در راستای آموزش تخصصی آتش نشانان یک دوره کلاس آموزش غواصی برگزار می کند. این دوره به مدت ۵ روز برای ۱۸ نفر از آتش نشانان بیرجند و شهرستان های استان و همچنین با حضور استاد مجرب از مدرسه غواصی جزیره قشم با هدف غواصی درشب و دید محدود ، جستجو و شناورسازی در زیر آب در حال برگزاری است. این دوره کمک زیادی به غواصان در جستجوی فرد غرق شده  در سدها و بند های کوهستانی دارای آبهای کدر که غواصی در آن بسیار متفاوت با دریاست خواهد کرد.
ضبط ۳۰۰ کیلوگرم تخم مرغ در بیرجند
سرپرست شبکه  دامپزشکی بیرجند گفت: در بازرسی یکی از مراکز عرضه و توزیع تخم مرغ در شهرستان بیرجند ۳۰۰ کیلوگرم تخم مرغ ترکدار و شکسته ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد. دکتر حسن علیزاده افزود: ۳۰۰کیلوگرم تخم مرغ شکسته، طی بازدید های دوره ای از یک واحد توزیع و عرضه   در شهرستان بیرجند  مشاهده و توسط کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت فرآورده های خام دامی این شبکه ضبط و بعد از انجام فرآیند اداری معدوم شد.
اولین همایش ملی فرصت های نوین تولید و اشتغال بخش کشاورزی در دانشگاه بیرجند برگزار می شود
در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اولین همایش ملی فرصت های نوین تولید و اشتغال بخش کشاورزی در شرق کشور ۲۵ بهمن ماه امسال در دانشگاه بیرجند برگزار می شود. این همایش مذکور در محورهای علوم زراعی و باغبانی، گیاهپزشکی، دام، طیور و صنایع وابسته و مدیریت منابع آب و خاک برگزار می شود.
فرماندار قاینات:
دهیاران برای توسعه و عمران روستاها تلاش کنند
فرماندار قاینات گفت: دهیاران به عنوان نمایندگان دولت در روستاها با کنار گذاشتن خودخواهی ها و اختلاف های سیاسی و استفاده از توان یکدیگر در راستای توسعه، عمران و آبادانی روستاها تلاش کنند.  بهمن کهن ترابی در همایش دهیاران بخش مرکزی قاینات افزود: دهیاران باید همکاری را در روستاها سرلوحه کار خود قرار دهند و با افزایش آگاهی عمومی و انجام کارهای فرهنگی، در راستای توسعه،عمران و پیشرفت روستاها تلاش کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*