علمی

درمان بیماری‌های عفونی دهان و دندان با خمیردندان گیاهی خوردنی

محققان کشور اخیرا در مطالعات خود با استفاده از گیاهان دارویی خمیر دندانی با قابلیت خوردن و درمان بیماری‌های عفونی دهان و دندان عرضه کردند که می‌تواند به مدت طولانی دهان را خوشبو کند.

به گزارش ایسنا، با توجه به مشکلات خمیردندان‌های فعلی این محققان با استفاده از ترکیبات کاملا گیاهی، خمیردندانی را عرضه کردند که ترکیبات آن دارای خاصیت درمانی برای دهان، دندان و بیماری‌های مربوط به دهان و دندان است.

این خمیردندان می‌تواند در کاهش بعضی از بیماری‌های ناشی از میکروب‌ها و باکتری‌های موجود در دهان، مفید باشد. با توجه به گیاهی بودن مواد به کار رفته در این خمیر دندان، مصرف‌کننده می‌تواند خمیردندان را بخورد. این عمل در درمان بعضی از امراض، مفید است.

در این اختراع سعی شده تا تمام مواد شیمیایی موجود در خمیردندان فعلی که در بازار موجود است، حذف شود. در ترکیب مواد به کار رفته در این خمیر دندان از گیاهان دارویی استفاده شد که مفید بودن آنها به اثبات رسیده است.

 

 

 

تاتویی که قندخون دیابتی هارا کنترل می کند

تهران – ایرنا – محققان جوهری برای تاتو ابداع کرده اند که نسبت به قند خون واکنش نشان می دهد و به افراد دیابتی در کنترل قند خون آنها کمک می کند.

به گزارش روز جمعه گروه علمی ایرنا از روزنامه دیلی میل، محققان موسسه فناوری ماساچوست که این جوهر را ابداع کرده اند ، می گویند: این جوهر تغییر رنگ دهنده، سطح بدن را به ‘یک صفحه نمایش تعاملی’ تبدیل می کند تا به افراد دیابتی در زمانی که قند خون آنها بسیار پایین یا بالا است، هشدار دهد.
بر اساس این گزارش، زمانیکه این جوهر تاتو تغییری را در سطح قند خون حس می کند تغییر رنگ می دهد. بطوریکه وقتی سطح قند خون بدن بالا می رود رنگ این جوهر از آبی به قهوه ای و زمانیکه سطح قند خون بدن کاهش می یابد رنگ جوهر از قهوه ای به آبی تغییر می کند.
این جوهر تغییرات در مایع میان بافتی بدن- مایعی که سلول های بافتی را در بدن احاطه کرده است، حس می کند.
محققان امیدوارند که روزی از این تاتو به عنوان یک روش غیرتهاجمی برای کنترل وضعیت افراد دیابتی استفاده شود.
محققان موسسه فناوری ماساچوست همچنین جوهرهایی ابداع کرده اند که سطوح نمک و pH را حس می کند.

فواید «پونه کوهی» را بشناسید/ تقویت انرژی و ضدباکتری

شناسهٔ خبر: ۳۹۹۹۹۰۱ – شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ – ۰۴:۰۶

سلامت > درمان

پونه کوهی که با نام های مرزنجوش، آویشن کوهی و فودنج جبلی هم شناخته می شود گیاهی شبیه نعناع است.

به گزارش خبرنگار مهر، پونه کوهی و روغن آن، دارای خواص متعددی برای حفظ سلامت بدن و پوست است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.

ضدباکتری

روغن پونه کوهی از برگ ها و گل های گیاه تهیه می شود. به گفته محققان، به دلیل وجود روغن های تیمول و کارواکرول در گیاه پونه کوهی، این گیاه دارای خواص ضدباکتریایی است.

تقویت کننده انرژی

پونه گیاهی حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی از جمله A، C، E، K، آهن، منیزیم، ویتامین B۶، کلسیم، و پتاسیم است. به گفته محققان این ماده خوراکی موجب بهبود عملکرد متابولیسم بدن شده و در عین حال آهن موجب افزایش گردش خون می شود. در نهایت این دو عملکرد همراه باهم میزان انرژی بدن را افزایش می دهد.

منظم کردن عادت ماهیانه بانوان

طبق اعلام محققان، روغن پونه کوهی به حفظ نظم عادت ماهیانه زنان کمک کرده و از زنان در مقابل عوارض جانبی یائسگی حفاظت می کند.

پیشگیری از سرطان

طبق مطالعه سال ۲۰۱۳، اجزای موجود در پونه کوهی به کاهش روند پیشرفت یا پیشگیری از سرطان در بیماران مبتلا به کارسینوم سینه کمک می کند.

درمان مشکلات پوستی

روغن پونه کوهی می تواند خارش پوست و عفونت های پوستی را تسکین داده و درمان کند. محققان ترکیب یک قطره از این روغن را با روغن زیتون یا نارگیل توصیه می کنند.

دورکننده حشرات

روغن طبیعی موجود در پونه کوهی موسوم به کارواکرول، یک دافع حشرات است. از این روغن می شود بر روی مبلمان استفاده شود تا حشرات از آنها دور بمانند یا قبل از رفتن به فضای باز بر روی پوست مالیده شود.

Facebook Twitter Google+ اشتراک

مبارزه با سرطان با مصرف پیاز قرمز

تهران – ایرنا – نتایج یک مطالعه نشان می دهد که پیاز قرمز مملو از ترکیبات قدرتمندی است که به از بین بردن تومورهای سرطانی کمک می کند.

به گزارش گروه علمی ایرنا، بر اساس نتایح این مطالعه که توسط محققان دانشگاه گوئلف در کانادا انجام شده است، گمان می رود ‘آنتوسیانین ها’ که عامل رنگ تیره پیاز هستند از گسترش سرطان جلوگیری می کنند.
همچنین یک فلاونوئید به نام کورستین نیز با کوچک کردن اندازه توده های سرطانی همان تاثیرات را ایجاد می کند.
با این وجود محققان کانادایی ادعا می کنند که هر نوع پیاز صرف نظر از رنگ آن می تواند به از بین بردن سرطان کمک کند.
عبدالمنعم موراین از دانشگاه گوئلف که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: در این مطالعه متوجه شدیم که مصرف پیاز برای از بین بردن سلول های سرطانی عالی است.
وی افزود: پیازها مسیرهایی را فعال می سازند که سلول های سرطانی را به انجام مرگ سلولی تشویق می کنند.

 

متخصص طب سنتی:

شیرینی‌هایی که قوه یادگیری را بالا می‌برد

خبرگزاری فارس: شیرینی‌هایی که قوه یادگیری را بالا می‌برد

متخصص طب سنتی گفت: شیرینی‌های ملایمی همچون عسل و شیره انگور و مربای به و سیب می‌تواند عملکرد مغز را بهبود بخشیده و افطاری سبک و زود هضم محسوب می‌شود.

مینا محبی متخصص طب سنتی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس گفت: برای افرادی که علاوه بر روزه‌داری فصل امتحانات آن‌ها نیز است، غذاهای حاوی رشته یا غذاهای خمیری ممکن است به دلیل هضم طولانی در آن‌ها احساس خستگی و کسالت کند پس بهتر است در هنگام افطار از ماکارونی و آش رشته استفاده نکنند و به جای آن از سوپ جو استفاده شود.

وی افزود: گوشت پرندگان خصوصا جوجه و بلدرچین، گوشت مناسبی برای ماه رمضان است. تخم مرغ عسلی هم بدلیل هضم سبک و اثر تقویت کننده می‌تواند وعده غذایی مناسبی باشد.

محبی اضافه کرد: برای کسانی که می‌خواهند قوه یادگیری آن‌ها بالا رود، بهتر است بدانند شیرینی‌های ملایمی همچون عسل و شیره انگور و مربای به و سیب می‌تواند عملکرد مغز آن‌ها را بهبود بخشیده و افطاری سبک و زود هضم محسوب می‌شود. همچنین سیب رنده شده همراه کمی تخم بالنگو وعده ای مناسب برای آخر شب این افراد است.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: از مصرف همزمان ماست، سالاد به همراه غذا پرهیز کنید و غذاها را مخلوط نخورید زیرا ممکن است اختلال هضم ایجاد کند.

محبی گفت: افراد گرم مزاج باید جانب احتیاط را در مصرف زیاد مواد غذایی گرم رعایت کنند. غذاهایی همچون ارده و شیره خرما غذای مناسب زمستان است و مصرف زیاد آن در افراد گرم وتر نه تنها می‌تواند باعث افزایش گرمی شود بلکه ممکن است در روز بعد عطش شدید نیز ایجاد کند .پس در انتخاب غذاها بیشتر دقت کنید و حتما فصل و مکان زندگی را مد نظر داشته باشید.

برخی خوراکی‌ها می‌توانند سبب تقویت مغز شوند و این بویژه در مواقع امتحان می‌تواند یک روش اورژانسی برای افزایش سطح هوش و تمرکز باشد.

این مغزها در ماه رمضان ناجی دانش آموزان و دانشجویان هستندبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ هرچند مغز ما قویترین رایانه در سیاره زمین محسوب می‌شود، اما این رایانه قدرتمند نیز گاهی به خطا می‌رود. ما انسان‌ها بیشتر وقت خود را صرف انباشتن مطالب مختلف و بی‌فایده به داخل مغزمان می‌کنیم.
مهم نیست مغز ما چقدر قدرتمند است، آنچه اهمیت دارد این است که بدانیم این عضو نیاز به جبران و احیای خود دارد تا بتواند قالب و توانایی خود را حفظ کند.
پژوهشگران روش‌های مختلفی را برای سوپرشارژ کردن و افزایش کارآیی مغز ارائه کرده‌اند که در این مقاله ساده‌ترین آن‌ها ارائه شده تا هر فردی بتواند به محض احساس نیاز، به آن‌ها دسترسی داشته باشد و آن‌ها را بکار بسته و از مزایای آن بهره‌مند شود.
انجیر خشک
انجیر یکی از منابع دریافت مواد قندی است و اگر ۳ عدد از آن را با ۵ مویز، ۱ قاشق غذاخوری عسل، ۱ گردو، ۲ بادام، ۲ پسته و ۵ توت خشک مخلوط کنید و بخورید، یک دوپینگ مغزی اساسی برای روز امتحان انجام داده اید.
مغز هایی که ناجی دانش آموزان در دوران امتحانات هستند
گردو
یکی از بزرگ‌ترین مشکلات روز‌ها و شب‌های امتحان، اضطراب و استرس است، اما امگا ۳ موجود در گردو، می‌تواند باعث کاهش اضطراب و ایجاد تمرکز شود.
مغز هایی که ناجی دانش آموزان در دوران امتحانات هستند
بادام
بادام دارای ۵۴ درصد روغن و ۲۴ درصد مواد نشاسته‌ای و مقداری قند و صمغ و همچنین درصد بالایی از املاح نظیر فسفر، منیزیم، پتاسیم، گوگرد و آهن و ویتامین نیاسین میباشد. بادام دارای بهترین مواد طبیعی مقوی مغز و سلولهای دستگاه اعصاب مرکزی می‌باشد.
مغز هایی که ناجی دانش آموزان در دوران امتحانات هستند
بادام هندی
بادام هندی منبع ارزشمند مس است، مس عنصری است که مصرف آن از ابتلا به بیماری‌هایی مثل اختلال حواس جلوگیری و باعث تقویت مغز می‌شود.
مغز هایی که ناجی دانش آموزان در دوران امتحانات هستند
بادام زمینی
پژوهشگران چینی با تحقیقاتی بر ۲۰۰۰ فرد بالغ دریافتند؛ افرادی که در رژیم غذایی آنان ماده معدنی سِلِنیوم به اندازه کافی وجود ندارد، در مقایسه با افرادی که مقادیر کافی از این ماده را مصرف می‌کنند از نظر کارایی مغزی ده سال پیرتر هستند.
مغز هایی که ناجی دانش آموزان در دوران امتحانات هستند
به گفته پژوهشگران می‌توان با مصرف روزانه یک عدد بادام زمینی این نیاز غذایی بدن را تامین و به افزایش کارایی حافظه و ذهن کمک کرد.
پسته
پسته به خاطر مقادیر بالایی از پتاسیم، پروتئین و ویتامین A می‌تواند آن گه چه در مغز به ثبت می‌رسد را برای مدت طولانی حفظ کند.
مغز هایی که ناجی دانش آموزان در دوران امتحانات هستند

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*