دستبندهای الکترونیکی مجهز به GPS باعث نشت اطلاعات و مشخصات حجاج ایرانی می‌شود

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس معتقد است دستبندهای الکترونیکی باید بدون امکانات مکان یاب توزیع شوند تا سرویس‌های خارجی هیچ دسترسی به اطلاعات آن نداشته باشند.

جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۷

محمدجواد ابطحی

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص نوع دستبندهای الکترونیکی که قرار است حجاج ایرانی در جریان حج امسال الصاق کنند، گفت: دستبندهای الکترونیکی فاقد امکانات GPS بوده که مانع دسترسی سرویس های بیگانه به اطلاعات ایرانیان می شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: برای دستبندهای الکترونیکی GPS دار بحث ماهواره ای بودن این امکانات پیش می آید که عملا هر کسی می تواند کنترل فنی  و علمی از هر جایی روی آن صورت دهد چنانچه دستگاه های خارجی در این زمینه بسیار پیشرفته بوده و جمع آوری اطلاعات برای آنها دشواری ندارد.

وی افزود: یکی از مسائل این است که برخی تمایل دارند به دیدار شیعیان نخاوله ساکن مدینه رفته و در مکان های آنها نماز بخوانند که در صورت داشتندستبندهای الکترونیکی مجهز به مکان یاب به راحتی می توان این افراد را شناسایی و مورد پیگرد قرار داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه هیچ راهی برای دسترسی سعودی و سرویس های جاسوسی به اطلاعات و مشخصات ایرانیان نباید قرار داد، خاطرنشان کرد: تأمین امنیت جان حجاج باید از طرق دیگر صورت گیرد و نباید به دنبال دستبند الکترونیکی مجهز به مکان یاب بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*