آغاز مرحله اجرایی وام ویژه دکتری با شرایط جدید

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: با ارسال بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها دانشجویان دوره دکتری از ۱۳ خرداد تا ۱۵ تیر فرصت دارند برای دریافت وام ویژه دکتری ثبت‌نام کنند.

ذوالفقار یزدان مهر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: ثبت‌نام تقاضای وام ویژه دکتری در سامانه اتوماسیون صندوق رفاه دانشجویان از شنبه، ۱۳ خرداد آغاز می‌شود و دانشجویان تا ۱۵ تیر ۹۶ فرصت دارند نسبت به ثبت تقاضانامه خود اقدام کنند.
وی گفت: وام ویژه دکتری فقط به دانشجویان روزانه قابل پرداخت است و شعبه پرداخت‌کننده وام باید از سوی متقاضی تعیین شود.
یزدان مهر درباره میزان مبلغ پرداختی وام ویژه دکتری نیز افزود: مبلغ ماهیانه وام مذکور ۷ میلیون ریال است که هر سه ماه یک بار از سوی بانک تعاون به حساب دانشجویان واریز خواهد شد.
وی گفت: برای آن دسته از دانشجویانی که پایان‌نامه آن‌ها تقاضا محور و کاربردی باشد، علاوه بر این وام، وام دیگری تحت عنوان ضروری پایان‌نامه متقاضی از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم پرداخت می‌شود.
یزدان مهر افزود: پرداخت وام ویژه دکتری تا مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال با ارائه مدرک یک ضامن امکان‌پذیر خواهد بود. در صورت افزایش مبلغ وام بیش از مبلغ فوق معرفی ضامن دوم نیز الزامی است.
وی گفت: دانشجویانی که در سنوات مجاز در فرصت مطالعاتی هستند، در صورت تأیید معاون دانشجویی می‌توانند از وام مذکور بهره‌مند شوند.
مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: شروع پرداخت مبالغ وام یک سال پس از پایان سنوات مجاز با کارمزد ۴ درصد و تعداد اقساط آن به میزان ماه‌های دریافت وام خواهد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*