بیماری تلخی که با نوشیدن آب یخ حین غذا به سراغتان می‌آید

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی در خصوص مواد غذایی مفید و مضر در مبتلایان به کیست سینه، توضیحاتی را ارائه داد.

بیماری تلخی که با نوشیدن آب یخ حین غذا به سراغتان می‌آیدحیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نقش تغذیه در ایجاد کیست سینه و به وجود آمدن کیست‌های مکرر اظهار کرد: مصرف برخی از مواد غذایی تاثیر چشمگیری در تشکیل کیست دارد، قند و شکر شیمیایی و شیرینی‌های قنادی مهمترین غذای کیست محسوب می‌شود.
مواد غذایی مضر برای مبتلایان به کیست سینه
وی بیان کرد: افرادی که دچار کیست سینه هستند باید از مصرف قند، شکر، شیرینی‌های قنادی، ترکیبات کافئین دار مانند چای پر رنگ، کاکائو، شکلات، قهوه و نسکافه خودداری کنند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: از دیگر مواد غذایی مضر برای مبتلایان به کیست سینه می‌توان به آب میوه‌های صنعتی، نوشابه‌های گازدار، روغن جامد و مایع صنعتی، کیک خامه ای، کله پاچه، انواع کنسروها، غذاهای زیاد سرخ شده، قرص‌های ضد بارداری، فست فود‌ها (سوسیس، کالباس و پیتزا) اشاره کرد.
عظمایی مصرف غذا در ظروف پلاستیکی و یک بار مصرف را در ایجاد کیست سینه موثر دانست و عنوان کرد: افرادی که دچار کیست سینه هستند، باید از مصرف بیش از حد بستنی پرهیز کنند.
وی تاکید کرد: استفاده از ویتامین E و عصاره گل مغربی نیز سبب تسکین درد در مبتلایان به کیست سینه می‌شود. البته مصرف این ترکیب نقش چندانی در درمان کیست ندارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*