امحای بزرگترین محموله انبه قاچاق در استان

کارشناس مسئول پیگیری و برنامه ریزی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان از امحای بزرگ ترین محموله میوه انبه در استان طی ماه جاری خبر داد. یوسف پور در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه بسته به فصول مختلف سال نوع قاچاق کالا و ارز نیز تغییر می کند، افزود: در این فصل از سال شاهد قاچاق میوه از جمله انبه به استان بوده ایم که بعد از طی مراحل قانونی و عدم کسب تاییدیه بهداشتی با توجه به اینکه احتمال آلودگی به یک نوع آفت در آنها وجود داشت، کلا امحا شدند.
وی رقم دقیقی از این محموله قاچاق ارائه نکرد و در ادامه اذعان داشت: کمیسیون بر کالاهای سلامت محور تمرکز بیشتری دارد و در بازرسی از این نوع محموله ها نیز دقت ووسواس زیادی به خرج می دهد تا سلامت مردم به خطر نیفتد.
برنج، دارو، سیگار و لوازم خانگی در صدر کالاهای قاچاق استان
وی بابیان اینکه برنج، دارو، سیگار و لوازم خانگی در صدر قاچاق کالای استان قرار دارند، گفت: به طور معمول داروهای قاچاق به هیچ عنوان تاییدیه بهداشتی دریافت  نمی کنند چرا که قاچاقچیان به فکر سلامت مردم نیستند و داروهایی که عرضه می کنند فاقد استانداردهای لازم است بنابراین اکثرا امحا می شوند.
وی افزود: بیشتر کالاهای قاچاقی کشف شده مربوط به  ایست بازرسی دیهوک طبس، سهل آباد نهبندان، علی آباد بیرجند و ایست بازرسی قاین می باشد.
کشف ۱۱ هزار قلم  داروی قاچاق در سال جاری
کارشناس مسئول پیگیری و برنامه ریزی کمیسیون  برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در ادامه به ارائه آمار کالاهای قاچاق در سال جاری پرداخت و بیان کرد: در فروردین ماه سال جاری فرآورده های نفتی، چای، پارچه، دارو و لوازم خانگی و در اردیبهشت ماه نیز قاچاق لوازم خانگی ، دام و چای رشد  را نشان می دهد.
یوسف پور افزود: میزان کشفیات داروی قاچاق در سال جاری به بیش از ۱۱ هزار قلم رسیده که افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته که ۴۰۰ قلم بوده ، نشان می دهد.
میزان کشفیات قاچاق کالا طی دو سال گذشته
وی در ادامه به مقایسه کشفیات قاچاق کالا و ارز طی دو سال گذشته پرداخت و اذعان داشت: در سال ۹۴ کشفیات فرآورده های نفتی ۱۲۷ هزار و ۴۸۳ لیتر بوده که این رقم در سال ۹۵ به ۹۴ هزار و ۹۱۰ لیتر کاهش یافته است.
رشد ۲۴۰ درصدی کشفیات برنج قاچاق در سال ۹۵
وی ادامه داد: کشفیات تجهیزات ماهواره ای نیز در این مدت از ۴ هزار و ۸۱۶ عدد به ۴ هزار و ۳۷۶ عدد و کشفیات سیگار ازیک میلیون و ۱۷۶ هزار نخ به یک میلیون و ۷۸۰ هزار نخ افزایش یافته که رشد ۵۱ درصدی را نشان می دهد. وی کشفیات برنج را در سال ۹۴ ، ۱۳۱ هزار کیلوگرم عنوان کرد و با بیان اینکه این میزان در سال ۹۵ به ۴۴۰ هزار و ۴۳۷ کیلو افزایش یافته و رشد ۲۴۰ درصدی را نشان می دهد ، افزود: قاچاق پارچه نیز در این مدت از ۴۲ هزار متر به ۸۶۴ متر افزایش یافته که رشد ۹۸ درصدی را نشان می دهد. یوسف پور با بیان اینکه قاچاق لوازم آرایشی  نیز از ۱۳۹ هزار و ۹۹۳ قلم به ۷۱ هزار و ۶۰۴ قلم افزایش یافته، گفت: معمولا قاچاق کالا بسته به میزان تقاضا دارد و در مقاطع مختلف شاهد قاچاق انواع مختلف کالابه استان هستیم. وی از امحای کالاهای قاچاقی مانند  لوازم آرایشی، البسه، دخانیات، دارو، میوه انبه، مواد خشکبار و …از ابتدای سال در استان خبر داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*