اخبار ورزشی

آمادگی تیم دانش آموزی استان برای شرکت در مسابقات زورخانه ای و کشتی پهلوانی

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: تیم خراسان جنوبی برای حضور در رقابت های زورخانه ای و کشتی پهلوانی کشور در حال تمرین و آماده سازی در گود زورخانه امیر عرب است. گلدانی مقدم در گفتگو با خبرنگار امروز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باستانی کاران دانش آموز خراسان جنوبی در دو رشته پهلوانی و ورزش زورخانه ای به مصاف حریفان خود می روند، تصریح کرد: رقابت های قهرمانی ورزش باستانی و زورخانه ای دانش آموزان سراسر کشور به میزبانی خراسان جنوبی از ۱۹ تا ۲۲ تیرماه جاری در بیرجند و سالن ورزشی مخابرات برگزار می شود.
وی افزود: در این مسابقات دانش آموزان مقطع اول متوسطه از سراسر کشور حضور دارند و هر تیم متشکل از ۱۲ نفر (۱۰ دانش آموز، یک مربی و یک سرپرست) در دو رشته پهلوانی و ورزش های زورخانه ای با حریفان خود به رقابت می پردازند.   گلدانی مقدم با اشاره به اینکه جلسه ای با حضور مسئولین کمیته مسابقات در بیرجند برگزار شد، تاکید کرد: با بررسی پیشنهادات و نظرات مسئولین کمیته ها مصوب شد شورای آموزش و پرورش وظایف هر ارگان و یا نهادی را برای مساعدت و همکاری های لازم ابلاغ نماید.  وی خاطر نشان کرد: در مسابقات دانش آموزی باستانی و زورخانه ای قهرمانی کشور، تیم خراسان جنوبی با حضور ۸ورزشکار از بیرجند و ۲ ورزشکار در رشته پهلوانی از شهرستان ها به مربیگری علی قمری و سرپرستی بهرام کوهستانی به مصاف حریفان خود می رود.

قهرمانی چوخه کاران امتیازی شیرین برای رونق کشتی استان

رئیس هیات کشتی استان گفت: قهرمانی تیم کشتی باچوخه استان در رقابت های کشور زمینه  حضور و فعالیت ورزشکاران علاقمند به این رشته را در استان فراهم می کند. اطلسی مقدم در گفتگو با خبرنگار امروز خراسان جنوبی با اشاره به کسب مدال طلای تیم کشتی باچوخه خراسان جنوبی در رقابت های قهرمانی کشور که به میزبانی بجنورد و با حضور ۱۱ تیم از سراسر کشور برگزار شد، گفت: ورزش کشتی از معدود رشته هایی است که برای کسب سهمیه و امتیازات برای فعالیت رشته های مختلف باید اقدامات لازم و کسب مدال های قهرمانی در سطح ملی و بین المللی انجام شود. وی با بیان اینکه خراسان جنوبی تاکنون در ۸ رشته کشتی امتیازات لازم را برای فعالیت ورزشکاران فراهم کرده است، تصریح کرد:  قهرمانی تیم ۵ نفره کشتی باچوخه خراسان جنوبی در رقابت های کشور زمینه فعالیت ورزشکاران علاقمند به این رشته را در روستاها و شهرهای مختلف استان فراهم می کند. رئیس هیات کشتی استان گفت: ۳ ورزشکار بومی از بیرجند و ۲ ورزشکار از شهرهای استان خراسان رضوی تیم کشتی باچوخه استان هستند که پس از تمرین و اقدامات لازم در بیرجند و مشهد زیرنظر مربیان حرفه ای توانستند در رقابت های قهرمانی درخشش خوبی را برای استان به ارمغان آورند. اطلسی مقدم با اشاره به اینکه تیم کشتی باچوخه استان با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات کشتی به این رقابت ها اعزام شده است، تاکید کرد: نبود حامیان مالی ، سالن های ورزشی و تجهیزات  رشته کشتی سبب شده ورزشکاران در استان با کمترین امکانات فعالیت کنند. وی با بیان اینکه یکی از راه های دریافت مجوز فعالیت رشته های مختلف  کشتی حضور در مسابقات و کسب مدال های قهرمانی در سطح ملی و بین المللی است ، اظهار داشت: با قهرمانی تیم کشتی باچوخه خراسان جنوبی  زمینه  فعالیت این رشته در بین ورزشکاران علاقمند فراهم شد. وی ادامه داد: کشتی باچوخه ورزش قدرتی و پهلوانی است که ورزشکاران خراسان جنوبی نیز می توانند با حمایت مسئولین و فدراسیون در کنار سایر رشته های کشتی در این رشته نیز فعالیت نمایند. اطلسی مقدم خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم با درخشش ورزشکاران کشتی در رقابت های ملی و جهانی از فدراسیون مجوز برگزاری کلاس های مربیگری در دو رشته کشتی آلیش بانوان و چوخه آقایان  را دریافت کنیم.  رئیس هیات کشتی استان گفت: نفرات منتخب رقابت های کشتی باچوخه قهرمانی کشور به مسابقات جهانی فرانسه عازم می شوند. لازم به ذکر است تیم ۵ نفره کشتی باچوخه خراسان جنوبی با کسب ۵ مدال و امتیاز ۵۴ قهرمان رقابت های قهرمانی کشور شد.

«مجید آورند»  کشتی گیر نوجوان استان در تیم ملی
کشتی گیر نوجوان خراسان جنوبی عضو تیم ملی شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، گلکار دبیر هیات کشتی استان گفت:  مجید آورند کشتی گیر خراسان جنوبی در وزن ۸۵ کیلوگرم مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) توانست با درخشش به عضویت تیم ملی در آید. وی افزود:  مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام یادگارامام (ره) تیرماه سال جاری با حضور تیم های خارجی در استان قم برگزار می شود .

پیگیری مسابقات والیبال بانوان قاین
رقابت های والیبال بانوان جام رمضان  شهرستان قاین پیگیری شد. در این رقابت ها ۶ تیم به مصاف هم رفتند که در پایان  تیم های پوشاک فردین، شیرینی سرای تشریفات و باشگاه بزرگمهر بر حریفان خود غلبه کردند.
برگزاری سومین شب فوتسال روستای اسفشاد
سومین شب مسابقات فوتسال جام رمضان روستای اسفشاد  شهرستان قاین برگزار شد. در این دوره از مسابقات تیم حوزه بسیج روستای علی آباد ۴ بر۳ از سد تیم پروفیل متین گذشت و بازی بین تیم های دهیاری کلاته مزار با هیئت ابوالفضلی نوغاب  ۸ بر۱ به سود تیم دهیاری کلاته مزار پایان یافت.
صدرنشینی تیم والیبال تصفیه
آب آکووا در رقابت های بشرویه
رقابت های والیبال شهرستان بشرویه با صدرنشینی تیم تصفیه آب آکووا پیگیری شد. در رقابت های والیبال جام رمضان بشرویه بازی بین تیم های باشگاه ورزشی آرمان و غنی آباد به نفع تیم آرمان پایان یافت و تیم تصفیه آب آکووا توانست با غلبه بر تیم خانیک ویگی صدرنشین جدول این رقابت ها شود. همچنین در رقابت های والیبال جام رمضان بانوان تیم های باشگاه ورزشی آرمان و گالری هزارو یک رنگ حریفان خود را شکست دادند. لازم به ذکر است در رقابت های فوتسال جام رمضان آقایان شهرستان بشرویه تیم های بنتونیت و بشارت در مصاف با حریفان خود پیروز شدند.

قهرمانی تیم پادگان آموزشی ۰۴
در رقابت های والیبال خوسف
رقابت های والیبال جام رمضان آقایان شهرستان خوسف با قهرمانی تیم پادگان آموزشی ۰۴ پایان یافت. به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این رقابت ها تیم های شهید حیدری فخرآباد و دهیاری معصوم آباد به ترتیب مقام های دوم و سوم را بدست آوردند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*