روند نزولی قیمت انواع سکه در بازار آزاد/ نرخ دلار افت کرد

صرافان سکه و ارز امروز (یکشنبه) شاهد حرکت کاهشی ارزهای عمده و انواع سکه طلا در بازار بودند، به شکلی که هر دلار آمریکا با ۷۴ ریال کاهش نسبت به دیروز ۳۷ هزار و ۵۱۲ ریال و هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید به کانال ۱۱ میلیون ریالی بازگشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بر اساس معاملات ثبت شده صرافی های مجاز کل کشور در سامانه نظارت بر ارز (سنا)، قیمت هر یورو تا لحظه تنظیم این خبر به ۴۱ هزار و ۱۶۷ ریال رسید که نسبت به میانگین قیمتی دیروز سه ریال کاهش دارد.
همچنین هر پوند انگلیس در بازار آزاد ۴۸ هزار و ۷۸۵ ریال به فروش رفت که در مقایسه با دیروز پنج ریال افت قیمت را ثبت کرده است.
امروز اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران نیز قیمت هر دلار را ۳۷ هزار و ۶۰۰ ریال و هر یورو را ۴۱ هزار و ۷۵۰ ریال اعلام کرده است.

** افت قیمت انواع سکه در بازار
برپایه اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران تا لحظه انتشار این خبر، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید با هفت هزار ریال کاهش ۱۱ میلیون و ۹۵۱ هزار ریال و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۳۰ هزار ریال کاهش ۱۱ میلیون ۶۳۰ هزار ریال معامله شد.
هر نیم سکه با افت ۳۵ هزار ریالی ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال و هر قطعه ربع سکه بدون تغییر قیمت نسبت به دیروز ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار ریال فروخته شد.
هر قطعه سکه گرمی امروز کاهش ۱۰ هزار ریالی را تجربه کرد و ۲ میلیون و ۶۱۵ هزار ریال به فروش رفت.
اتحادیه طلا قیمت هر اونس طلا را بدون تغییر قیمت نسبت به دیروز یک هزار و ۲۲۸ دلار و ۹۰ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار را با سه هزار و ۴۶۰ ریال افزایش ۱ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۵۵۰ ریال اعلام کرد.
بر اساس اعلام محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، کاهش قیمت انواع مسکوکات طلا در بازار آزاد به دلیل افت ارزش این فلز گرانبها در بازارهای جهانی است و ارتباطی با فضای انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*