آب پاکی رئیس فدراسیون بر فوتبال استان

رئیس فدراسیون فوتبال کشور که برای شرکت در مجمع انتخاباتی رئیس هیأت فوتبال استان به خراسان جنوبی سفر کرده بود درنشست خبری با بیان اینکه خراسان جنوبی وضعیت مالی مساعدی برای حضور در لیگ ندارد آب پاکی بر فوتبال استان ریخت، این در حالی است که به گفته خودش استادیوم ۱۵ هزارنفری غدیر بیرجند که مدتی قبل افتتاح شد یکی از بهترین استادیوم های کشور است.
بازیکنان حرفه ای اسپانسرها را به میدان می آورند
مجمع انتخابات هیات فوتبال خراسان جنوبی پس از حدود یک سال تاخیر بدون حضور خبرنگاران در بیرجند برگزار شد و رئیس فدراسیون فوتبال پس از پایان این مجمع در حضور حسن قهوه چی رئیس جدید هیات فوتبال استان  و مدیرکل ورزش وجوانان خراسان جنوبی به برخی از سوالات خبرنگاران پاسخ داد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، رئیس فدراسیون فوتبال کشور در پاسخ به سوال علت تاخیر برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان گفت: دلیل تاخیر برگزاری انتخابات هیات فوتبال خراسان جنوبی دریافت پاسخ استعلام بعضی دستگاه های نظارتی بوده است.
مهدی تاج افزود: فدراسیون ملکف است تا بررسی تعیین وضعیت روسای هیات فوتبال کشور از سوی دستگاه های نظارتی هیچ گونه مجمعی را برگزار نکند و لذا برای محرز شدن دستگاه های نظارتی در زمینه وضعیت فوتبال هر استان ممکن است روند انتخابات طولانی شود و فدراسیون بعد از ارسال نتیجه استعلام از سوی دستگاه های نظارتی، هیچ گونه کوتاهی و یا تاخیری در زمینه برگزاری  مجمع انجام نداده است  لذا خراسان جنوبی نیز از جمله استان هایی است که با توجه به طولانی شدن پاسخ استعلام دستگاه های نظارتی  مجمع انتخابات هیات فوتبال با تاخیر برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی برای حضور در باشگاه های لیگ فوتبال کشور نیاز به بازیکنان و تیم های برتری دارد تا بتواند سهم فوتبال را در کشور کسب کند، تصریح کرد: بازیکنان برتر ظرفیت بستن قرارداد با تیم ها و باشگاه های حاضر در لیگ  کشور را در هر مقطع زمانی دارند و اگر فوتبال هر استان نیز رشد کند اسپانسرها و حامیان مالی خود جذب فوتبال می شوند. وی با بیان اینکه  حضور در لیگ برتر مستلزم صرف هزینه های میلیاردی است که خراسان جنوبی در این زمینه وضعیت مالی مساعدی از سوی اداره کل ورزش و جوانان و بخش خصوصی ندارد، افزود: فدراسیون فوتبال براین باور است که مرزنشینان تیم هایی را در داخل کشور برای مسابقات داشته باشند . وی ادامه داد: خراسان جنوبی قابلیت تیم داری در حوزه های فوتسال، فوتبال بانوان، و فوتبال ساحلی   را در لیگ های کشور دارد و در این زمینه انتظار می رود رئیس جدید هیات فوتبال استان با تلاش زمینه حضور ورزشکاران در برخی رشته های کم خرج و پر بازده را برای ورزشکاران این منطقه فراهم نماید. رئیس فدراسیون فوتبال ایران در ادامه  به رویکرد فوتبال بانوان و حضور آنها در ورزشگاه ها اشاره کرد و گفت:  ورود بانوان به باشگاه های ورزشی مستلزم تجهیزو آماده سازی زیرساخت های فنی و بررسی مسائل فرهنگی کشور است. مهدی تاج افزود: در حال حاضر استادیوم آزادی  بهترین ورزشگاه کشور است که زیرساخت آن  برای حضور بانوان فراهم نیست.  وی همچنین به تلاش در زمینه ورزش بانوان اشاره کرد و گفت:  فوتسال بانوان در کشور وضعیت خوبی دارد و برای حضور بانوان در فوتبال  تلاش داریم  تیم ها و باشگاه هایی را در سطح کشور فعال و گسترش دهیم تا بانوان استان های کشور از جمله  خراسان جنوبی نیز در رقابت ها ولیگ های کشور حضور پیدا کنند.
تاج در ادامه به تغییر برخی آیین نامه های انضباطی در زمینه جریمه های نقدی تماشاگران اشاره کردو گفت: بر طبق آیین نامه جدید برخی جریمه‌ها از  ۵ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و برخی دیگر از جریمه‌ها ۱۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. احکامی نیز  صادر شده که تیم ها فقط ۱۰ درصد بازی‌هایشان را حق دارند در اختیار تماشاگران قرار دهند. وی افزود: از نیروی انتظامی خواسته‌ایم گیت‌هایی تعبیه کند تا تماشاگران نتوانند ترقه به ورزشگاه ببرند. متاسفانه با وجود اینکه بلیت فروشی‌ها الکترونیکی شده، همچنان عده‌ای بدون بلیت به ورزشگاه می‌روند. ما باید به این مسئله سامان بدهیم تا مشکلات کمتر شود. تیم ما چین را برد و در یک قدمی صعود قرار دارد ولی یک نفر ترقه‌ای به سمت داور پرتاب می‌کند. این یک اتفاق معمولی نیست و قطعا مغرضانه است. وی درباره کارلوس کی‌روش، اظهار کرد: جلساتی را با سرمربی، کادرفنی و دستیاران تیم فوتبال ایران خواهیم داشت تا بازی های دوستانه ای برای حضور در جام جهانی روسیه برای تیم فوتبال ایران برگزار شود. تاج خاطر نشان کرد: باید ظرفیت های کشور را شناسایی کرده و  به سمت اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه‌ها حرکت کنیم. وی در زمینه عدم حضور خبرنگاران خراسان جنوبی در مجمع انتخابات هیات فوتبال گفت: هیچ منع قانونی برای حضور اصحاب رسانه در مجمع انتخابات رئیس هیات فوتبال استان وجود نداشته است ودر مجامع فوتبال خبرنگاران و رسانه ها حضور دارند و چنانچه کوتاهی در این زمینه انجام شده از سوی اداره کل  ورزش و جوانان استان بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*