ارائه بیش از ۱۰۰ مقاله در همایش توسعه سلامت با محوریت سالمندان

پنجمین همایش کشوری پژوهش در توسعه سلامت با محوریت سالمندان روزهای سوم تا پنجم اسفند ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار می شود. دکتر طوبی کاظمی نایب رئیس همایش کشوری توسعه سلامت در نشست مطبوعاتی  گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیش از ۳ هزار نفر دانشجو دارد که در ۵۱ رشته مشغول به تحصیل هستند. وی به حوزه های فعالیتی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اشاره کرد و گفت: این مجموعه در سه حوزه امور پژوهشی، واحد اطلاع رسانی و واحد فناوری سلامت فعالیت دارد.  
اجرای طرح غربالگری سرطان پستان در خراسان جنوبی
دکترکاظمی با بیان اینکه طرح غربالگری سرطان پستان در خراسان جنوبی اجرایی شده است، افزود: این طرح برای پیشگیری از به وجود آمدن سرطان پستان در زنان خراسان جنوبی اجرایی شد و طرح اسفندیار نیز برای تشخیص و درمان بیماری دیابت در طبس گلشن در حال اجرا می باشد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ادامه به موضوع همایش کشوری توسعه سلامت اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این همایش ایجاد حساسیت در آحاد جامعه در خصوص سلامت سالمندان است.  وی با بیان اینکه این همایش با محوریت سالمندان بر گزار می شود، افزود: خود مراقبتی و مراقبت های ادغام یافته، تحقیقات علوم پایه در خصوص سالمندان، بیماری های واگیر و غیرواگیر ، اعتیاد، مسمومیت ها و دارو درمانی و طب سنتی، سلامت روان و سلامت معنوی ، توانبخشی و حمایت اجتماعی، سلامت دهان و دندان، تغذیه و فعالیت بدنی و سوانح و حوادث از محورهای همایش است. به گفته دکتر کاظمی همایش توسعه سلامت  از سال ۱۳۹۰ توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی بیرجند برگزار شده که در سال اول با محوریت تصلب شرایین، سال دوم با عنوان سبک زندگی سالم، سال سوم با عنوان مراقبت‌های نوین و امسال با محوریت سلامت سالمندان برگزار می‌شود.
وی افراد با سن بالای ۶۵ سال را سالمند دانست و گفت: عارضه بیماری در افراد سالمند بیشتر از دیگران است، وی افزود: ۱۵ درصد جمعیت جهان سالمند هستند که این جمعیت در سال ۲۰۵۰ به ۵۰ درصد خواهد رسید.
خراسان جنوبی چهارمین استان سالمند کشور
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه ۹٫۵ درصد جمعیت خراسان جنوبی را سالمندان تشکیل می دهند، گفت: استان های گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی بیشترین سالمند را دارند.
ارائه بیش از ۱۰۰ مقاله در همایش توسعه سلامت با محوریت سالمندان
دکتر آزاده ابراهیم زاده دبیر علمی همایش کشوری پژوهش در توسعه سلامت با محوریت سالمندان نیز گفت:: ۲۷۶ مقاله به دبیرخانه همایش رسید که از این تعداد ۴۵ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۲۵ مقاله  به صورت پوستر ارائه خواهد شد. وی با بیان اینکه دی و  آبان ماه ۹۵ مهلت ارسال اثرها به دبیرخانه همایش بود، اظهار کرد:۸۵ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند ۲۰ دی ماه ۹۵ تا هشتم بهمن ماه جاری کار داوری آثار، را انجام دادند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*