ورزشکاران نابینا و کم بینای خراسان جنوبی حمایت شوند

مجمع انتخاب رئیس هیات نابینایان و کم بینایان استان روز گذشته با حضور رئیس فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان استان، روسای شهرستان ها ، نمایندگان ورزشکاران، نمایندگان باشگاه ها، مربیان و داوران در حالی برگزار شد که بنا به گفته رئیس فدراسیون، ورزشکاران نابینا برای حضور در تمرین و مسابقات ورزشی با مشکلات زیادی روبه‌ رور هستند و باید با تلاش، همت و موفقیت در مسابقات مختلف استعدادهای خود را به مسئولان نشان دهند. محمد رضا مظلومی به  حمایت مسئولان و مردم نسبت به برطرف کردن مشکلات ورزش نابینایان و کم بینایان اشاره کرد و افزود:  با توجه به امکانات ورزشی این هیئت در استان‌های محروم باید زمینه برای حضور بیشتر ورزشکاران فراهم شود تا بتوانند علاوه بر استفاده از سالن‌های ورزشی استعدادهای آنها پرورش یابد.  DSC04515
رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان کشورتصریح کرد: امیدواریم در سال آینده کمک‌های و حمایت های  بیشتری از سوی مسئولین ورزش و جوانان و مردم به این هیات شود. وی گفت: علی رغم استعدادهای ورزشی خوبی که ورزشکاران دارند حمایت های زیادی از آنان نمی شود. وی ادامه داد: برای خانم ها ۴ و آقایان ۸ رشته وجود دارد و آمادگی داریم در استان های مختلف که پتانسیل های ورزشی برای برخی از رشته های هیات نابینایان و کم بینایان وجود دارد افزایش یابد.  مظلومی با اشاره به اینکه گلبال ورزش معروف برای نابینایان است، تصریح کرد: ورزشکاران نابینا و کم‌بینا در مسابقات آسیایی و پارالمپیک دارای مدال‌های زیادی در این رشته هستند. وی ادامه داد: امیدواریم در سال آینده با راه اندازی ورزش بولینگ در این فدراسیون بتوانیم ورزشکارانی از ایران را به مسابقات که در اندونزی برگزار می شود اعزام کنیم.
۳۰ درصد اعتبارات هیات ها به بانوان اختصاص دارد
در ادامه این جلسه مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه باید فعالیت های هیات نابینایان و کم بینایان استان در ۱۱ شهرستان فعال شود، تصریح کرد: امیدواریم با ساماندهی ورزشکاران، شهرستان هایی همچون طبس و فردوس نیز فعالیت های خود را در این هیات آغاز کنند. دکتر افضل پور همچنین به اختصاص ۳۰ درصد از اعتبارات هیات ها به حوزه بانوان اشاره کرد و گفت: معاون بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان پیگیر مشکل ورزشکاران زن در هیات های ورزشی است و اگر ورزشکار زن در هر هیاتی با مشکل روبه رو شد با مراجعه به این مدیریت مشکل را طرح کند.
بخشی از وقت سالن های بخش خصوصی باید به هیات ها اختصاص یابد
وی با اشاره به اینکه همچنین هیات نابینایان و کم بینایان استان باید نسبت به مطالبه گری ۱۰ درصد از اعتبارات فدراسیون اقدام نماید، اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان استان برای کمک به هیات های ورزشی ناچار است سالن های ورزشی را اجاره دهد که در وهله اول تلاش داریم این سالن ها به هیات های ورزشی داده شود.
افضل پور بر برگزاری دوره های ارتقای آموزشی داوران و مربیان این هیات تاکید کرد و گفت:  بخشی از وقت سالن های ورزشی که در اختیار بخش خصوصی قرار دارد باید برای هیات ها در نظر گرفته شده و بخش خصوصی در این زمینه با هیات ها همکاری کند. وی خاطر نشان کرد:  در دو ماه گذشته مبلغ ۲۰ میلیون ریال اعتبار به هیات نابینایان استان پرداخت شد که تلاش داریم  این کمک ها افزایش یابد. گفتنی است مجمع انتخاب رئیس هیات نابینایان و کم بینایان استان با دو کاندیداتوری فاطمه جوانشیر و محمد سلمان احمدی برگزار شد که در نهایت با کسب حداکثر آراء محمد سلمان احمدی ریاست ۴ ساله این هیات را برعهده گرفت. لازم به ذکر است در این جلسه نماینده ورزشکاران که خود از مدال آوران رشته دوومیدانی است از نبود زیرساخت های مناسب ، محل تمرین و کمبود اعتبارات برای اعزام ورزشکاران به مسابقات انتقاد کرد و خواستار پیگیری و حمایت مسئولین اداره کل ورزش و جوانان و ریاست فدراسیون در زمینه تلاش برای رفع مشکلات آنان شد.
حاشیه: رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان هنگامی که از مشکلات و کمبودهای این هیات نام می برد به مزاح گفت: گاهی اوقات به این هیات، هیات بینوایان می گویند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*