صالحی امیری: سال ۹۶ سال جهش اقتصادی کشور است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سیاست های دولت در بحث رونق اقتصادی گفت: سال آینده براساس برنامه دولت، سال رونق اشتغال و جهش اقتصادی خواهد بود.

به گزارش ایرنا ، سید رضا صالحی امیری روز شنبه در نشست شورای اداری استان مازندران در تالار همایش فرودگاه نوشهر افزود: برای دستیابی به این مهم ، دولت از همه ظرفیت های موجود استفاده می کند تا شاهد جهش و شکوفایی اقتصاد کشور باشیم.
وی گفت : امروز یکی از مشکلات اساسی کشور در بعد اجتماعی مساله اشتغال و در پی آن افزایش آسیب های اجتماعی است که دولت ساز و کارهای خوبی برای حل آن در کشور اندیشیده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد : به عنوان نمونه برای کاهش آسیب های اجتماعی هفته پیش در نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی راهکارهای اساسی برای مهار و جلوگیری از رشد آن مصوب شد و حتی سیاست ها و سازوکارهای پیشگیری از این آسیب های اجتماعی نیز به استان ها ابلاغ شده است.
دکتر صالحی امیری ، اشتغالزایی ، کارآمدی نظام اسلامی ، رضایت مندی مردم از نظام ، وحدت و انسجام رویه را از مهم ترین راهکارهای اساسی توسعه و پیشرفت در تمامی بخش ها در کشور معرفی کرد.
وی در ادامه به ارائه آماری از میزان منابع درآمدی کشور از سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ پرداخت و گفت که در سال ۱۳۹۱ میزان منابع درآمدی کشور حدود ۱۴۳ میلیارد دلار میزان تورم حدود ۴۳ درصد ، نرخ بیکاری بیش از ۱۵ درصد و سطح اشتغالزایی نیز حدود صفر بوده است.
وی افزود : درحالی که در سال ۹۴ میزان منابع درآمدی کشور حدود ۲۳ میلیارد دلار و امسال(۹۵) نیز حدود ۳۳ میلیارد دلار است که از این میزان حدود ۶۵ درصد آن به خزانه دولت واریز می شود.
وی گفت : در سال جاری نیز حدود ۲۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه دولت است که حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان آن باید به عنوان حقوق و مزایا به کارکنان و نیروهای مسلح پرداخت کند ضمن آنکه بخشی از این بودجه نیز باید در قالب یارانه و طرح نظام سلامت پرداخت شود.
صالحی امیری تاکید کرد که باید برای رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار زمینه برای سرمایه گذاری با همکاری بخش خصوصی درکشور فراهم شود.
وی گفت که با این وجود دولت باید به طور میانگین هرسال برای دستکم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کند درحالی که سطح توان دولت در این مدت زمان برای دستکم ۷۰۰ هزار نفراست که تحقق این مهم ممکن نیست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان آنکه معضل بیکاری با دادن شعار و سخنرانی ها در کشور حل نخواهد شد ، گفت : برای دستیابی به رقم رشد حدود ۸ درصدی سند چشم انداز توسعه کشور نیازمند سرمایه گذاری سالانه حدود یکصد میلیارد دلار در کشور هستیم .
صالحی امیری در ادامه به چالش های موجود کشور در بعد خارجی اشاره کرد و گفت : مسائل امنیتی در حوزه بین المللی و جهانی از مهم ترین چالش های اصلی در کشور است که امروز ایران اسلامی را مورد تهدید جدی قرار داده است.
وی افزود : به عنوان نمونه عربستان بعد از بحث برجام با بهره گیری از همه فرصت ها و ظرفیت ها در صدد تخریب ایران برآمده است و از اینکه ایران ازلحاظ قدرت سیاسی و صادرات در خاورمیانه نفوذ پیدا کرده است ، بیم دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : در زمان حاضر کشورهای اروپا و امریکا در پی منافع خود در خاورمیانه هستند و کشور ما نیز همین طور ولی باید در انتظار تحولات جدید در خاورمیانه بود و هم اکنون سیاست نظام اسلامی به تاسی از منویات مقام معظم رهبری و تدبیر دولت یازدهم مقاومت و مقابله با جهت گیری این کشورها در خاورمیانه است.
صالحی امیری همچنین با اشاره به برخورداری مازندران از ظرفیت های فراوان در حوزه گردشگری ، کشاورزی و صنعتی گفت: توسعه این استان به وحدت ، انسجام ، همدلی و همزبانی ، جذب سرمایه گذاری و نیز پرهیزاز بخشی نگری دارد.
وی نقش مسئولان دستگاه های اجرایی ، امامان جمعه ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حتی اصحاب رسانه برای موفقیت دراین حوزه را بسیار موثر دانست و گفت مشکلاتی که دراین نشست از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مسئولان دستگاه های اجرایی و امامان جمعه مطرح شد به یقین در نشست هیات دولت گزارش داده می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه حدود ۷۵ درصد تولید ، توزیع و مصرف موسیقی در کشور از طریق صدا و سیما و مجاری رسمی انجام می گیرد ، گفت : در دوره های گذشته متاسفانه این گونه نبود.
امیری صالحی افزود : اکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زمین سیاسیون نیست و تلاش ها در جهت اعتباربخشی به این وزارتخانه بوده و از هرگونه عمل ولنگاری باید دوری جست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته برای شرکت و سخنرانی درمراسم ۲۲ بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به ساری مرکز مازندران سفرکرده و امروز / شنبه / پس از شرکت در نشست شورای اداری استان مازندران تعدادی از طرح های عمرانی را در نوشهر افتتاح کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*