بارش برف و باران مناطق شمال، غرب ، مرکز و شرق را در برمی گیرد

آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد، امروز(شنبه) با فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه های البرز، غرب، شمال شرق، بخش هایی از مناطق شرق و جنوب کشور شاهد افزایش ابر و بارش باران خواهیم بود و در مناطق کوهستانی و مرتفع نیز بارش برف پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا از سازمان هواشناسی، از فردا(یکشنبه) با ورود سامانه بارشی فعالی از غرب و جنوب کشور بر شدت بارش ها تا روز دوشنبه افزوده می شود.
همچنین این سامانه فردا در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود.
دوشنبه این هفته این سامانه بارشی کل کشور را تحت تاثیر خواهد داد و سه شنبه، این سامانه در شمال غرب، غرب، جنوب و نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود و پیامد بارش این سامانه در مناطق جنوب کشور، بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق کوهستانی بارش برف و در مناطق مستعد بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه ها و مسیلها خواهد بود.
در نیمه شمالی پیامد این سامانه بارش باران و برف و وزش باد خواهد بود؛ در مناطق کوهستانی شمال غرب، البرز و شمال شرق نیز اختلال در تردد جاده ای به سبب بارش برف و مه رخ خواهد داد.
شدت بارش ها در روز یکشنبه در استان های ایلام، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر خواهد بود و روز دوشنبه علاوه بر استان های یاد شده، استان های هرمزگان، نیمه غربی کرمان، یزد، گیلان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، شمال تهران، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان شاهد بارش خواهد بود.
به پیش بینی سازمان هواشناسی کشور از فردا بعدازظهر تا اوایل روز سه شنبه این هفته، خلیج فارس و از دوشنبه، دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*