تلاش می کنیم تا متهم به دروغگویی نشویم

بازدیدهای دوره ای استاندار خراسان جنوبی از رسانه ها و هشدارهای او به مدیران استانی برای تعامل با رسانه ها نشان ازDSC_6069_resize جایگاه ویژه رسانه در منظر  مقام عالی دولت در استان دارد که دلگرمی این قشر را فراهم ساخته است. در راستای همین بازدیدهای دوره ای روز گذشته روزنامه امروز خراسان جنوبی میزبان استاندار خراسان جنوبی و هیأت همراه بود. استاندار خراسان جنوبی در این دیدار از رسانه ها بعنوان  بازوی توسعه استان یاد کرد و گفت: من معتقدم که در حوزه سلامت مالی و اداری هم رسانه ها می توانند چشم بینا و موثر در نظارت بر دستگاه ها و مسئولان باشند و به همین نگاه  در بدو ورود به استان قول دادیم سالی یکی دو بار رابطه مستقیمی بارسانه ها داشته باشیم.
مهندس سید علی اکبر پرویزی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته این فرصت فراهم شده تا با رسانه ها از نزدیک ملاقاتی داشته باشیم ، افزود: واقعیت این است که بر خلاف برخی اظهارات  سیاسیون و  برخی  رسانه ها و مدیران من عقیده  دارم باید از رسانه ها حمایت شود و این نه بخاطر رسانه هاست بلکه  این حمایت بخاطر خود ماست چون اگر قرار باشد  ما یک کار نظارتی انجام دهیم  باید در طول سالهای بعد انقلاب این همه فساد که با آن روبرو هستیم مهار میشد. وی با اشاره به اینکه  قطعا اگر احزاب و رسانه های مستقل  و پویا با هر نگرش سیاسی داشته باشیم می توانند در نظارت ها بر بخش دولتی نقش مهمی را ایفا کنند، ادامه داد:  نگرش سیاسی هر فردی  در کارهای فردی تاثیر خواهد گذاشت نه در حوزه کاری بطور مثال مگر می شود  من  بگویم سمت چپ فلان خیابان را برای چپی ها آسفالت کنید نه چنین چیزی وجود ندارد و نمی توان آن را اعمال کرد. وی ادامه داد: این ثابت شده که در تمامی کشورها رسانه ها می توانند جامعه را به سمت سالم سازی سوق دهند یا آن را منحرف کنند که این اتفاق با دفاع های بیجا و یا سکوت رسانه ای  ممکن است سیستم اداری یک کشور را به سمت فساد پیش ببرد.
سخنان دروغ و تهمت و افترای برخی از رسانه ها
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه چند موضوع باعث ساقط شدن کشورها می شود، گفت: ظلم و فساد در رأس امور قرار دارد و من در طول مدت حضورم در استان تلاش کرده ام که اجازه دهم  رسانه ها حرف های خود را بزنند هر چند برخی از این سخنان دروغ محض و تهمت و افترا بوده است  و تلاش شده اقدامی صورت نگیرد چرا که ممکن است برخی دیگر از رسانه ها را محتاط تر کند و این شروع استبداد خواهد بود. مهندس پرویزی اظهار امیدواری کرد رسانه های استان در سطح عالی فعالیت داشته باشند و در ادامه اذعان داشت: با مدیران دستگاه های اجرایی مکاتباتی داشته ام و در اولین جلسه شورای اداری و در جلسات شورای برنامه ریزی نیز  از مسئولان خواسته ام پاسخگوی رسانه ها داشته باشند.
رسانه ها مدیران را به چالش بکشند
وی تصریح  کرد: رسانه ها می خواهند فقط از استاندار مصاحبه داشته باشند خوب شماها هم مقصر هستید از مدیران هم پاسخ بخواهید. رسانه ها  ما را  روی سیبل قرار داده اند خب ما هم چقدر توان داریم بنابراین شماها مدیران را به چالش بکشید اگر مدیری پاسخگو نبود من تذکر خواهم داد. استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ترس های کاذب بوجود آمده باید از بین برود ، افزود: شهامت راست گفتن باید  وجود داشته باشد البته بلحاظ امنیتی شاید عنوان کردن خیلی از مسائل وجود نداشته باشد. مهندس پرویزی در ادامه با اشاره به برخی از تیترهای خبری  در رسانه های استان طی چند ماه گذشته ، افزود: شاید گاها از این تیترهای خبری ناراحت هم شده ایم اما امکان توضیح وجود نداشته است و برخی از رسانه ها وقتی در مورد مساله ای استانی از ما پاسخ می خواهند و ما می گوییم در دست بررسی است می گویند همین موارد را اعلام کنید ولی به نظر من تا چیزی قطعی نشده نمی توان آن را عنوان کرد  چرا که خود رسانه ها در صورت عدم تحقق از ما علت را خواهند پرسید.
اولویت در آزاد راه با محور تربت به کرمان و یزد است
استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: اگر قرار است آزاد راه در استان اجرایی شود اولویت با محور تربیت به کرمان و یزد است.
نمی دانم چرا در سالهای گذشته اعتبارات
 راه آهن پیگیری نشده
مهندس پرویزی در ادامه به تخصیص ۱۰۰ درصد ی اعتبار راه آهن در سال ۹۵ اشاره کرد و افزود : نمی دانم در دو سه سال گذشته چرا  پیگیری تخصیص اعتبارات راه آهن صورت نگرفته است و ما تلاش داریم یک قطعه از راه آهن را وارد فاز اجرایی کنیم ولی تا عملیاتی نشود نمی خواهیم اعلام کنیم تا متهم به دروغ گویی نشویم.
جذب اعتبار ۵۰ میلیاردی مازاد بر ابلاغ برای محور قاین – بیرجند
وی در ادامه به گوشه ای از فعالیت های صورت گرفته طی ماه های گذشته در استان اشاره کرد و اذعان داشت : با پیگیری های صورت گرفته توانسته ایم ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد بر ابلاغ برای محور قاین – بیرجند جذب کنیم بنابراین پیمانکار این پروژه دیگر نگران پول خود نیستد.
افتتاح بیمارستان فردوس طی ۲۰ روز آینده
وی از افتتاح بیمارستان فردوس طی ۲۰ روز آینده خبر داد و افزود : بیش از ۸ تریلی تجهیزات پزشکی برای این بیمارستان وارد استان شد.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه طی چند ماه گذشته حدود ۱۵ میلیارد تومان برای این بیمارستان هزینه شده افزود : اورژانس بیمارستان قاین که از سال ۹۱ عملا کار عمرانی آن تعطیل شده بود حالا ببینید در  این ویرانه چه کاری صورت گرفته است .
جذب ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان
مهندس پرویزی هم چنین از رسانه ها خواست مقایسه ای داشته باشند که طی ۴  ماه اخیر چقدر اعتبار و پول به بیمارستان رازی در مقایسه با ۱۰ سال قبلش  تزریق شده و در ادامه گفت : تا الان توانسته ایم ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان جذب کنیم که ۷۸ میلیارد تومان آن  از محل اعتبارات استانی بوده و اگر ما هم پیگیری نمی کردیم محقق میشد ولی مابقی این اعتبار از محل ردیف ها و منابع وزارت خانه ها جذب شده است. وی ادامه داد : از این مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان طی دو ماه گذشته از محل ردیف ها دریافت کرده ایم و دو مصوبه دولتی هم داشته ایم که کار بی سابقه ای بوده است. استاندار خراسان جنوبی در مورد اخذ مالیات ها هم اینگونه توضیح داد که : همین جذب اعتبار ۳۰۰ میلیاردی برای استان خودبخود درآمد مالیاتی را رشد می دهد و هم چنین در برج ۸ بطور مثال ۱۶ میلیارد تومان مازاد درآمد داشته ایم که طبق قانون درخواست کرده ایم ۵۰ درصد این اعتبار به استان برگردد که همین اعتبارات رشد درآمد مالیاتی را در پی دارد. وی با بیان اینکه کل درآمد مالیاتی مشاغل طی ۹ ماهه امسال فقط ۱۰ میلیارد تومان بوده است ، ادامه داد :  ۲۳ هزار واحد صنفی داریم  پس تقسیم کنید ببینید به هر واحد چقدر مالیات تعلق می گیرد چون اتکای دولت در درآمدهای مالیاتی به مردم نیست بلکه به خودش و گردش مالی پیمانکاران  است  و از طرف دیگر مشکلات مالیاتی در استان بخاطر برخی درست  قضاوت نکردن ها و درست برخورد نکردن ها پیش می آید و چالش بوجود می آورد و دولت تلاش دارد این موارد را رفع کند.
خبر خوش استاندار برای مردم استان  امروز
در شورای اداری سربیشه
وی در ادامه با اشاره به خبر خوشش برای مردم استان که آن را امروز در شورای اداری سربیشه اعلام خواهد کرد، گفت : در حوزه پروژه های عمرانی ایراداتی هم وجود دارد بطور مثال  اگر من در آن موقع بودم نمی گذاشتم محور سربیشه به نهبندان اجرایی شود بلکه اولویت را  به محور بیرجند گناباد می دادم و الان بعد از اتمام این مسیر محور سربیشه را در دستور کار قرار می دادم. وی افزود : در آن موقع بر اثر برخی فشارها و سیاسی کاری ها احساسی عمل شده و اتفاقاتی در استان افتاده که همه آگاهان حتی نمایندگان آن موقع شریک جرمند چرا که تصمیم غلطی اتخاذ شده است.  وی در مورد اقدامات صورت گرفته در حوزه آب گفت : طی سه چهار ماه گذشته اتفاقات خوبی و این حوزه صورت گرفته که وقتی اعلام شود قابل مقایسه با کارهای ۱۵ سال گذشته خواهد بود.
ما متهم به کارهای نکرده دولت احمدی نژاد می شویم
استاندار با بیان اینکه ما متهم به کارهای نکرده دولت احمدی نژاد می شویم، افزود : ما را به این دلیل مواخذه می کنند.
راه آهن ، راه و انتقال آب از مهم ترین خواسته های استان
مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور استاندار خراسان جنوبی در این مجموعه  به گوشه ای از خواسته ها و مطالبات رسانه ها از استاندار و مدیران استانی اشاره کرد و گفت: راه آهن ، راه ها و انتقال آب از جمله مهم ترین درخواست های مردم و رسانه ها از مسئولان می باشد که اگر در تحقق آنها موفقیتی حاصل نشده و یا اینکه اگر پروژه هایی اجرایی هم  شده ولی بدلیل بد اجرا شدن تبعات زیادی در پی داشته تنها نمی توان گفت مدیران مقصر بوده اند بلکه ممکن است رسانه ها هم مقصر باشند.
برخی از مدیران استانی رسانه ای نیستند
محمود حیدری با بیان اینکه حضور جنابعالی در این مجموعه وظیفه خبری ما را سنگین تر خواهد کرد با گلایه از برخی مدیران استانی در عدم پاسخگویی به رسانه ها افزود: برخی از مدیران استانی رسانه ای نیستند و بین آنها و رسانه ها فاصله وجود دارد و در واقع باید ادارات دولتی توانمندی ها و کارهای مثبتی که توسط دولت انجام می شود را اطلاع رسانی کنند و رسانه ها باید بیشتر  بدنبال کمبودها باشند. وی  در ادامه اذعان داشت: روزنامه امروز خراسان جنوبی از معدود روزنامه های بخش خصوصی است که مجهز به بخش چاپ بوده و در حال حاضر ۵۰ نفر بصورت مستقیم در مجموعه امروز خراسان جنوبی  مشغول بکارند. وی به فعالیت هفته نامه بیرجند امروز و صبح امروز در این مجموعه اشاره کردو گفت: تلاش داریم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شهرستان هایی که فاقد نشریه هستند شرایطی فراهم شود که این مناطق نیز از رسانه های مکتوب بهره مند شوند.
.از رسانه های استان حمایت شود
حیدری هم چنین خواستار حمایت ویژه استاندار از رسانه های استانی شدو اذعان داشت: رسانه ها در استان بویژه رسانه های مکتوب  با مشکلاتی مواجهند که نیاز است در قالب تسهیلات کم بهره به آنها کمک شود چرا که اکثر آنها بخاطر اینکه مجوزشان لغو نشود چاپ دارند وگرنه تعطیل می کنند. وی ازثبات قیمت ها بعنوان اقدام مثبت دولت تدبیر و امید یاد کرد و ادامه داد: امید است با حمایت جنابعالی بخشی از مشکلات رسانه ها در استان مرتفع شود.

سردبیر روزنامه امروز خراسان جنوبی نیزدر این دیدار از مالیات بعنوان پاشنه آشیل دولت در خراسان جنوبی یاد کرد و گفت: دولت تدبیر و امید تاکید دارد که از اقتصاد نفتی فاصله بگیرد و به سمت مالیات حرکت کند اما باید توجه داشت که این حرکت چگونه و به چه قیمتی باید باشد. احمد حیدری در ادامه با اشاره به اینکه براساس اطلاعات مرکز آمار و خود دولت طی چندسال گذشته رشد اقتصادی کشور منفی بوده است ، افزود:  هر چند طی یکسال گذشته رشد اقتصادی در حد یک تا دو درصد مثبت شده است اما باید گفت اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی در خراسان جنوبی با مشکلات مالیاتی دست و پنجه نرم می کنند. وی ادامه داد: در حال حاضر  که مالیات سالهای ۹۲ و ۹۳ در حال اخذ شدن است می بینیم که تا ۲۵ درصد اخذ مالیات ها رشد دارد و این روند با رشد اقتصادی هم خوانی ندارد. وی با تاکید بر اینکه درست است که انتقال راه آهن، راه و انتقال آب برای استان مهم و حیاتی است اما بخش عمده خدمات دولت در خراسان جنوبی می تواند در قالب مالیات ها قرار بگیرد که امید است در این حوزه اقدامات اساسی در دستور کار قرار گیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*