اخبار شهرستانها

فرماندار سربیشه منصوب شد
طی حکمی از سوی وزیر کشور محمد جواد فلاحی به عنوان فرماندار شهرستان سربیشه منصوب شد. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، انجام خدمت در مسئولیت هایی همچون، بخشدار مرکزی شهرستان سربیشه و معاون سیاسی – اجتماعی فرمانداری شهرستان سربیشه ، بخشی از سوابق کاری وی قبل از احراز این پست می باشد.
فرودگاه بین المللی بیرجند در ایام دهه فجر میزبان ایرباس جدید هما
مدیر کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی  ۱۰ و ۱۷ بهمن ماه فرودگاه بین المللی بیرجند میزبان ایرباس جدید خریداری شده توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. هادی سلامی افزود: پس از دوران طولانی که شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به دلیل تحریم‌های بین‌المللی امکان خرید هواپیما نداشتند در جریان مذاکراتی که پس از توافق برجام به کار بسته شد، ایران‌ایر توانست بعد از ماه‌ها مذاکره دو قرارداد مجزا با ایرباس و بوئینگ به امضا برساند و در مجموع ۱۸۰ فروند هواپیما با عقد قرارداد نهایی به سمت آسمان ایران حرکت خواهد کرد که این اولین دستاورد این خرید بزرگ خواهد بود.مدیر کل فرودگاههای استان خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: این هواپیما به رجیستر EP-IFA  مجهز است که به تازگی تحویل هواپیمایی هما شده است. وی درمورد ایرباس ۳۲۱ گفت:این هواپیما جزو هواپیماهای با بدنه متوسط و از نظر ظرفیت پرواز در حوزه کوتاه‌برد و میان‌برد قرار می‌گیرد و ظرفیت پذیرش حدود ۱۹۵ نفر مسافر را دارد.
ورود طیور بومی به استان ممنوع شد
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی از ممنوعیت ورود طیور بومی به خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این امر در مسیر پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان صورت گرفته است. محمد اصغرزاده اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی از استان‌های کشور ورود هر گونه طیور بومی ممنوع شده است تا صنعت طیور استان از تهدید این بیماری مصون بماند.
افتتاح ۵ پروژه آبرسانی به روستاهای نهبندان در دهه فجر
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان گفت: به مناسبت دهه فجر امسال پنج پروژه آبرسانی به روستاهای این شهرستان افتتاح می‌شود. علیرضا صادقی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب روستایی در تلاش بوده تا با آبرسانی به روستاهایی که به سبب پدیده خشک‌سالی از نبود آب رنج می‌برند کمک کرده و از مهاجرت به سمت شهرهای که خود مشکلات دیگری را در پی دارد جلوگیری شود.
امام جمعه زهان از سخت گیری های منابع طبیعی انتقاد کرد
امام جمعه زهان موضوع منابع طبیعی را یکی از مهم ترین مشکلات مردم زیرکوه خواند و گفت: مردم این منطقه از مسئولین تقاضا دارند که به منابع طبیعی بگویند این قدر به مردم زیرکوه سخت نگیرند. به گزارش شبستان، حجت الاسلام محمد حسن محمدی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در زیرکوه اظهار داشت: اگر این نشست‌ها و جلسات باعث حل شدن مشکلات مردم شود با ارزش است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*