آمریکا نمی خواهد ملت ایران انتفاعی از برجام ببرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه از دی ماه سال گذشته تاکنون آمریکا ۱۶ بار علیه برجام و ایران تحریم جدید مصوب کرد، گفت: دستاورد های برجام آنقدر ریز و اندک است که فقط با عینک ذره بینی قابل مشاهده است. سید حسین نقوی حسینی در دیدار با خبرنگاران و فعالان رسانه ای خراسان جنوبی با اشاره به نقش رسانه ها افزود: رسانه در جامعه بسیار مهم و تأثیر گذار و حلقه وصل جامعه و مردم با حاکمیت است.
وی در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد و افزود: برجام حاصل مذاکرات ۱+۵ با نظام اسلامی بود و روش جمهوری اسلامی ایران مذاکره بوده ونه مقابله و این هنردیپلماسی است که کم بدهد و در مقابل زیاد بگیرد؛ نسیه بدهد و نقد بگیرد اما متاسفانه در موضوع برجام این دیپلماسی رعایت نشد و به نظر من برجام برد- برد نیست.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون زمان اجرای برجام است، گفت :طرف مقابل ما دشمن است و به دنبال نابودی است و رفتار آمریکا نشان می دهد خیلی به دنبال این نیستند تعهدات خود را در برجام اجرا کنند اما در مقابل پیگیر تعهدات ایران هستند؛ آمریکا نمی خواهد ملت ایران انتفاعی از برجام داشته باشد.
نقوی حسینی با بیان اینکه در تصمیمات آیسا رئیس جمهور، رئیس مجلس شورا۲ی اسلامی و رهبری فرمودند نقض آشکار برجام است افزود: سوال اینجا است که ما در برابر این نقض برجام چه باید بکنیم زیرا آمریکا اولین بار نیست که برجام را نقض می‌کند و ما باید در خود برجام به دنبال راه حل باشیم که یکی از راه‌ها اعتراض به شورای امنیت است.
دستاورد های ریز و اندک برجام فقط با عینک ذره بینی قابل مشاهده است
نقوی‌حسینی با بیان اینکه اروپائیان بارها اعلام کردند که از برجام حمایت می‌کنند افزود: اروپائیان از آن قسمتی از برجام حمایت می‌کنند که ایران به تعهدات خود عمل کند در حالی که بانک‌های اروپایی با کشور ما کار نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه دولت در مقابل نقض برجام برخورد نکرده، عنوان کرد: شاید دولت نفع سیاسی و جریانی خود را در توافق دنبال می کند تا به عنوان دستاورد به نمایش بگذارد و بهره برداری کند.
به گفته وی دستاوردهای برجام آنقدر ریز واندک است که واقعا به گفته ریاست جمهوری باید با عینک مشاهده کرد و یا حتی فقط با عینک ذره بینی یا عینک رئیس جمهور دیده می شود. نقوی حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه نفوذ اشاره کرد و گفت: این پروژه همه جانبه و جدی است و اگر کسی بخواهد پروژه نفوذ را کمرنگ کند قطعا خودش بازیگر این پروژه است. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ابعاد پروژه نفوذ دشمن گسترده شده است و چون دشمن نتوانسته با جنگ و تحریم به اهداف خود برسد تاکتیک خود را تغییر داده و سازمان یافته فعالیت می کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه به جنگ سوریه اشاره کرد و افزود: این جنگ یک جنگ واقعی در خاورمیانه است که در یک طرف عربستان به پشتیبانی اسرائیل و آمریکا و اروپا و از طرفی جمهوری اسلامی ایران محور مقاومت قرار دارد.
افرادی که شعار نه غزه و لبنان سر می دهند، در پازل دشمن هستند
وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی در تحولات منطقه محوریت دارد و استکبار مجبور است سر تعظیم بگذارد، عنوان کرد:یکی از پروژه های اصلی دشمن ناامن سازی داخلی ایران است چرا که امنیت ایران برای غربی ها غیر قابل تحمل است و تشکیل گروه هایی مانند القاعده و داعش و جنگ عراق علیه ایران برای ناامن سازی بوده اما علی رغم این کارها جمهوری اسلامی ایران امن ترین کشور منطقه است. به گفته نقوی حسینی افرادی که شعار نه غزه و لبنان سر می دهند، در پازل دشمن هستند و اگر خاکریز ایران، عراق و سوریه و لبنان نبود امروز باید در کردستان و خراسان جنوبی می جنگیدیم. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داعش در حال نابودی است، گفت: به ملت ایران اطمینان می دهیم اشراف امنیتی و اطلاعاتی ما به اندازه ای است که تهدید را از ۱۰۰ کیلومتری مرزهای ایران دنبال و کنترل می کنیم و اگر اجازه ورود به برخی افراد و گروه ها داده می شود برای شناسایی سرشاخه های اصلی است. نقوی حسینی با بیان اینکه برخی خبرها شنیده شده که تجهیزات خاص امنیتی به نهاد ریاست جمهوری برده شده است گفت: سوالاتی ایجاد می‌شود که چرا و به چه دلیل این امکانات و تجهیزات به نهاد ریاست جمهوری برده شده مگر ما در کشور سازمان‌های اطلاعاتی نداریم و در این راستا درخواست گزارش دادیم اما تاکنون چیزی به دست ما نرسیده است این موضوعات سبب ایجاد ناامنی می‌شود و یکی از پروژه‌های اصلی دشمن علیه ما ناامن سازی داخلی است.
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس
حادثه پلاسکو را بررسی می کند
وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف و تاثر از حادثه پلاسکوی تهران و به شهادت رسیدن آتش نشانان ایثارگر برای حفظ جان و مال مردم، افزود: بیانیه بسیار هوشمندانه مقام معظم رهبری برای حل موضوع کافی است که به حاشیه ها پرداخته نشود و اصل موضوع کمک به آسیب دیدگان و حل مشکل است. نقوی حسینی با بیان اینکه پرداختن به حاشیه و بهره برداری تبلیغاتی و سیاسی از حادثه ای که برای مردم تلخ بوده، جوانمردی و مردانگی نیست،گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم حادثه پلاسکو را بررسی می کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*