سرمایه گذار؛ کلید مشکل ۱۰ ساله استخر بشرویه

photo_2017-01-03_20-04-56
با آغاز بررسی واگذاری پروژه های ناتمام دولتی به بخش خصوصی، رویای شیرین انتظار مدیران برای جذب اعتبارات دولتی پایان می یابد. بر اساس ماده ۲۷ قانون تنظیم مقررات مالی دولت، دولت می‎تواند طرح های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جدید و نا‌تمام و تکمیل‌شده و آماده بهره‌برداری را در قالب قراردادها و شرایط مورد تصویب شورای اقتصاد با تعیین نحوه تأمین مالی دوره ساخت (فاینانس)، پرداخت هزینه‌های بهره‌برداری یا خرید خدمات در مدت قرارداد با رعایت استانداردهای اجرای کیفیت خدمات به بخش غیردولتی و خصوصی با حفظ کاربری واگذار کند. واگذاری برخی از پروژه های ناتمام ورزشی در خراسان جنوبی نیز از این قضیه مستثنی نیست. یکی از پروژه های ناتمام استانی استخر شهرستان بشرویه است که با تصویب ماده ۲۷ این پروژه رسماً از ردیف ملی خارج شده و برای تکمیل و بهره برداری در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد، سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان بشرویه به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی این پروژه طی ۱۰ سال اشاره می کند و می گوید: واگذاری پروژه های دولتی روال قانونی دارد که از سوی وزارتخانه باید صورت گیرد و  با آمادگی سرمایه گذاران بومی این استخر به مناقصه گذاشته می شود.
«رضا مقداری» از تهیه دفترچه اقتصادی پروژه  که مورد تایید وزارت ورزش و جوانان است،  برای تحویل به سرمایه گذار خبر می دهد و تاکید می کند: ۲ سرمایه گذار بومی متقاضی تحویل این پروژه هستند و بعد از اتمام روند قانونی و حقوقی عملا روند احداث در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد.
او همچنین از طراحی نقشه احداث استخر توسط دفتر فنی و نظارت اداره ورزش و جوانان بشرویه می گوید و ادامه می دهد: روند واگذاری پروژه مستقیما تحت نظر فدراسیون صورت می گیرد و دفتر فنی اداره ورزش و جوانان بشرویه کار نظارت بر تکمیل استخر توسط سرمایه گذار را برعهده دارد. photo_2017-01-03_20-04-48
به گفته «مقداری» نبود صنعت و کارخانجات در شهرستان کویری بشرویه رسیدگی به پروژه ها را با مشکل مواجه کرده است. وی ابراز امیدواری می کند با واگذاری پروژه به سرمایه گذار بومی در کمتر از یک سال بهره برداری کامل استخر صورت گیرد.
وی تاکید می کند: براساس ماده ۲۷  استخر بشرویه از جمله پروژه هایی است که براساس نظر وزارتخانه روند واگذاری آن به بخش خصوصی انجام شده و از ردیف بودجه ملی خارج شده است.
سرپرست اداره ورزش و جوانان بشرویه از هزینه  ۴۷۹ میلیون تومانی این پروژه ملی از ابتدای احداث خبر می دهد و می گوید: در سال گذشته ۳۸۵ میلیون تومان از طرف وزارت ورزش و جوانان برای ادامه روند این پروژه مصوب شد اما با محدودیت منابع اعتباری دولت برای اتمام پروژه های ناتمام  این مبلغ محقق نشد و عملا در ردیف ماده ۲۷ قرار گرفت.
«مقداری» ادامه می دهد:  براساس نظر کارشناسان برای ادامه تکمیل احداث استخر بشرویه اعتباری حدود  ۲ میلیارد تومان نیاز است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*