حمایت شویم، حضور در رقابت های المپیک و جهانی دور از دسترس نیست

از همان دوران کودکی به طور حرفه ای هدفش را مشخص می کند و با تمام توان و قدرت برای به تصویر کشیدن درخشش در میادین ملی و بین المللی می کوشد. او به تازگی نیز خوش رنگ ترین مدال مسابقات بین المللی باکو را کسب کرده است. مراسم استقبال از او در مرکز استان انجام نمی شود!! و امروز پس از کسب مقام قهرمانی به زادگاهش باز می گردد تا ادامه تمرینات ورزشی را در باشگاه های شهرستان قاین ادامه دهد.
سپیده غلامی دانش آموز مقطع متوسطه دوم که از هفت سالگی عزم را جزم و در  رزمی ترین رشته ورزشی  فعالیت می کند، می گوید: سبک های ایچی گکی، اویاما، ماتسوشیما و … از مهمترین سبک های ورزش کاراته است که در آن  فعالیت داشته ام. او که از سال ۸۶  مقام اول استانی را کسب و سابقه  ۹ سال ورزش قهرمانی کاراته در سطح ملی و بین المللی دارد، ادامه می دهد: در هر مسابقه ای تجربیات زیادی را کسب می کنم و با کمک مربیان صاحب نام  ایران و جهان توانسته ام آموخته هایم را ارتقاء دهم.
او از حضورش در کمپ دو روزه کشور ژاپن و آموزش  روش های جدید کاراته توسط  کانچوماتسویی و قهرمانان جهانی می گوید و تاکید می کند: مسابقات باکو یکی از جذابترین مسابقات بین المللی بود که شرکت کردم و با حضور هانیه شقاقی ورزشکار ایرانی بود. غلامی که در سال ۹۳ مدال طلای  مسابقات بین المللی صربستان را کسب می کند و در سال جاری نیز پس از اینکه در مسابقات ژاپن مقامی را کسب نمی کند تمام تلاش خود را بکار می گیرد و در مسابقات بین المللی باکو قهرمان کاراته می شود، ادامه می دهد: از آنجایی که   باید برای عضویت در تیم ملی ۱۸ ساله باشم هنوز ۲ ساله دیگر زمان دارم تا با عنایت خداوند و حمایت های خانواده ام برای درخشش در تیم ملی،بازی های المپیک  وجهانی نظر کادر فدراسیون تیم ملی را جلب نمایم.
او در زمینه حضور مربیان استانی می گوید: هنرجویان رزمی کار زیادی در کاراته سطح استان و شهرستان قاین فعالیت دارند که انتظار می رود نسبت به تجهیز امکانات  و اختصاص  سالن های ورزشی همراه با ارتقاء سطح مربیان با توجه به جدیدترین قوانین مسابقات ملی و بین المللی حمایت هایی از سوی اداره ورزش و جوانان صورت گیرد. غلامی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی رونق ورزش های انفرادی بیشتر است، می گوید: مهمترین معیار ورزشی اعتماد به نفس ، باورداشتن و تلاش مضاعف در جهت رسیدن به هدف است.
او گرچه هنرهای رزمی را یکی از رشته های پرخطر و آسیب پذیر ذکر می کند، ادامه می دهد: تجهیزاتی مثل کلاه و ساپورت و ضربه گیر برای سنین زیر ۱۸ سال از ضروریات ورزش کاراته است تا آسیب های این رشته به حداقل برسد.  او از حمایت های خانواده اش در زمینه اعزام به مسابقات می گوید و تاکید می کند: برای شرکت در مسابقات و تهیه تجهیزات ورزشی تاکنون خانواده ام از هرگونه حمایت مالی ومعنوی دریغ نکرده اند و تنها در صورت کسب سهمیه تیم ملی از حمایت های مالی فدراسیون ورزش و جوانان بهره مند می شویم.  غلامی به شکوفایی استعدادهای ورزشی در بین نوجوانان و جوانان اشاره می کند و می گوید: ورزش برای سنین نوجوانی انرژی مضاعف و تاثیر بسزایی در روحیه و بالابردن اعتماد به نفس دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*