استاندار خبر داد: ایجاد کنسرسیوم برای حل مشکلات ریلی و انتقال آب به استان

استاندارخراسان جنوبی در نشست  هم اندیشی معاونین، مشاورین و مدیران ستادی استانداری به جلسه اخیر هیات دولت اشاره کرد و افزود: در این جلسه مبلغ یک هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای جبران خسارات ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی در استان خراسان جنوبی با اولویت محصول زعفران و انار در شهرستان‌های فردوس، بشرویه و سرایان اختصاص یافت.
مهندس سید علی اکبر پرویزی، ادامه داد: در سال جاری ۱۵ میلیارد ریال اعتبار به منظور آبرسانی روستایی اختصاص خواهد یافت ؛ این درحالیست که در سال آینده نیز ردیف اعتباری مجزایی به این منظور در نظر گرفته خواهد شد تا از بروز مشکلات احتمالی در این زمینه جلوگیری گردد. وی با بیان اینکه مدیران ستادی با تعاملی بین بخشی می توانند بخش اعظمی از مشکلات و نارسایی ها را قبل از اینکه منجربه ایجاد بحران شود پیش بینی و پیشگیری نمایند، افزود: تعامل با سایر مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران شهرستانی و نیز فرمانداران باید به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مدیران و مشاورین نظرات و پیشنهادات خود را در راستای بهبود امور و توسعه روزافزون استان ارائه نمایند، افزود: باتوجه به نزدیک شدن به ایام نوروز مدیران مرتبط نسبت به تامین اقلام غذایی پرمصرف و نیزمیوه شب عید اقدامات و پیش بینی های لازم را انجام دهند.
وی موضوع اتصال استان به خط ریلی راه آهن سراسری و انتقال آب به استان را دو مطالبه مهم مردمی در این جلسات دانست و تصریح کرد: در خصوص ریل و انتقال آب به استان با دستورات رئیس جمهوری مذاکرات خوبی با قرارگاه خاتم صورت گرفته و ضمن اعلام آمادگی این قرارگاه، آستان قدس رضوی و ۴ پیمانکار با سابقه اجرایی مناسب نیز اعلام آمادگی کرده اند تا با ایجاد کنسرسیوم در اجرای این طرح ها کمک های لازم را انجام دهند.
وی با بیان اینکه در زمینه اشتغال روستائیان ، عشایر و مناطق محروم نیز توافقات مناسبی با برخی نهادهای انقلابی صورت گرفته است، افزود: بعد از اجرایی شدن قطعاً اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت این در حالیست که در خصوص اجرای طرح های محرومیت زدا در مناطق مرزی و محروم استان نیز توافقات بسیار مناسبی با بنیاد برکت وستاد اجرایی فرمان امام صورت گرفته که امیدواریم هرچه سریعتر به مراحله اجرایی شدن برسد.
وی به خشکسالی های چندین ساله در استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این امر و نیز مشکلاتی که در حوزه کشاورزی، دامداری و نیزمنابع آبی استان بوجود آمده توجه به این استان به عنوان یکی از استان های دارای مشکل از سوی مرکز مورد توجه ویژه قرار گیرد.
مهندس پرویزی، بابیان اینکه صادرات کالا از استان خراسان جنوبی نسبت به میزان مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است، افزود: این امر نشان از افزایش تولید و ایجاد رونق در واحدهای تولیدی و مرتفع شدن برخی مشکلات در این زمینه است.
وی به سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان اشاره کرد و ادامه داد: در این سفر در خصوص طبس مقرر شد بدهی های گذشته معادن از محل ۲ درصد از طلب سازمان ایمیدرو از زغال سنگ طبس کسر و به استانداری پرداخت گردد تا این اعتبار در خود طبس و روستاهای اطراف هزینه گردد که کمک خوبی خواهد بود.
وی بر تقویت ارتباط مدیران با رسانه های استان تاکید کرد وادامه داد: خدمات انجام شده را اطلاع رسانی نمایید اما کارهایی که هنوز به مرحله اجرا نرسیده است را زودتر از موعد مقرر اعلام نکنید.
وی با بیان اینکه به دنبال تهیه طرح توسعه نهبندان هستیم، گفت: با توافقاتی که با ستاداجرایی فرمان امام صورت گرفته مقرر شد تا طرح ها و اقدامات بسیار مناسبی از حیث محرومیت زدایی در این منطقه نیز از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به این شهرستان صورت گیرد.
برگزاری ۴۰ تا ۵۰ درصد فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی
استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و افزود: با توجه به تصمیماتی که اتخاذ شده است ۴۰ تا ۵۰ درصد از فرایند برگزاری انتخابات آتی به صورت الکترونیکی خواهد بود که به همین خاطر تاکنون ۳۰ هزار دستگاه اخذ رای از سوی وزارت کشور خریداری شده است. مهندس پرویزی، با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات در استان، افزود: باید از هم اکنون زیرساخت های انتخابات الکترونیکی در استان فراهم شده و تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی با بیان اینکه مصوبات کارگروه هایی که در استانداری تشکیل می گردد اجرایی و عملیاتی شود، افزود: مدیران ستادی باید نسبت به پیگیری و گزارش گیری از روند اجرایی شدن این مصوبات اقدامات لازم را صورت دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*