اخبار سیاسی

پاسخ تویوتا به تهدیدهای ترامپ

شرکت خودروسازی تویوتا در بیانیه امروز خود که روزنامه ژاپن تودی آن را منتشر کرده، تلویحا تهدید ترامپ را رد کرده و آورده است که تولید در مکزیک ارتباطی با تولید در آمریکا ندارد و به دلیل کارخانه جدید در مکزیک تولید در آمریکا کاهش نخواهد یافت.

 

 

 

 

 

نمایندگان با قاضی پرونده آرش صادقی و علی شریعتی دیدار کردند

بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید خبر از دیدار دو عضو حقوقدان این فراکسیون با قاضی پرونده آرش صادقی و علی شریعتی داد و گفت: روزهای گذشته ملاقات بسیار خوبی با قاضی صورت گرفت و در فضایی صمیمانه و خوب مشکلات و حاشیه‌های ایجاد شده به بحث گذاشته شد و تبادل‌نظر صورت گرفت. ما امیدواریم با توجه به فضای صمیمی روز گذشته هر چه زود‌تر این پرونده و حاشیه‌های آن حل شود.

گفته می شود حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور و رئیس دادگاه ویژه روحانیت در خصوص آخرین وضعیت پرونده معروف به فایل صوتی منتشر شده از سوی بیت آیت الله منتظری و پرونده فرزند این فرد گفته با جریان مربوط به انتشار آن فایل صوتی برخورد جدی می شود. این پرونده همچنان مفتوح و مختومه نشده است. وی همچنین در خصوص پرونده احمد منتظری گفت: پرونده این فرد در حال حاضر در مرحله تجدید نظر است اما در آینده نزدیک حکم صادره برای وی قطعی می شود. احمد منتظری فرزند آیت الله حسینعلی منتظری به دلیل انتشار یک فایل صوتی از پدرش به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، انتشار اسناد سری و تبلیغ علیه نظام به ۲۱ سال حبس تعزیری و خلع لباس محکوم شده بود که بنا به گفته سایت این شخص، شش سال از این حبس درباره او اجرا خواهد شد.

 

ناگفته های یک وزیر از فوت همسر و فرزندش

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در یک برنامه تلویزیونی ناگفته هایی از فوت فرزند و همسرش را تشریح کرد.علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در برنامه تلویزیونی با بیان اینکه سال ۸۵ همسر و سال ۸۶ فرزندش را از دست داد، گفت: گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که فکر می‌کنید که دیگر زندگی برای‌تان مفهومی ندارد، من در آن دوران سخت، بیکار هم شده بودم.وی اضافه کرد: از بیماری سرطان همسرم دیر مطلع شدیم اما هرچه داشتیم گذاشتیم و مراحل معالجه او را به طور کامل انجام دادیم، اما متاسفانه او فوت کرد.ربیعی در خصوص فوت فرزندش نیز اظهار کرد: ماه رمضان عابربانکم را به پسرم دادم تا به دوستانش در فرحزاد افطاری بدهد، باتوجه به اینکه عادت داشتیم تا خوردن شام را به ساعت های پایانی شب موکول کنیم به او گفتم: افطار که کردی شام را بیا خانه تا با هم بخوریم. وی ادامه داد: ساعتها از اذان گذشت و خبری از فرزندم نشد، به فرحزاد مراجعه کردم و هرچه گشتم او را پیدا نکردم. اتفاقی به کلانتری رفتم، آنها گفتند فردی را که تصادف کرده بود، لحظاتی پیش به بیمارستان حضرت رسول اکرم انتقال دادیم؛ با توجه به اینکه عابربانک من در جیب او بود فرزندم را به نام “علی ربیعی” در بیمارستان پذیرش کرده بودند، او ۲۱ روز در بیمارستان در کما بود و بعد فوت کرد.وزیر کار اضافه کرد: بعد از گذشت یکسال از این حادثه راننده ای که با فرزندم برخورد کرده بود خود را به کلانتری معرفی کرد و دادگاهی شد که من با بخشیدن او،مانع از به زندان رفتنش شدم

 

 

گفته می شود مرتضی بانک عصر جمعه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای روستایی و عشایری گفته  من مطئنم که آقای رییس جمهوری با همه قوت و قدرت در مجموعه ریاست جمهوری و در محل اصلی ریاست جمهوری همواره حضور داشته و فعالیت می کنند و نیازی به حضور در مکان های مختلف و متنوع ندارند.به نوشته ایرنا، معاون کل ‌سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه نمی داند این صحبت ها با چه رویکرد و براساس چه نشانه هایی است، ادامه داد: هرکاری در مسایل امنیتی نهاد ریاست جمهوری شده با هماهنگی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات صورت گرفته و قطعا تخلف نبوده است. معاون کل ‌سرپرست نهاد ریاست جمهوری حضور نداشتن رییس جمهوری در نهاد را رد کرد و درباره ورود تجهیزات امنیتی به آن مجموعه نیز گفت: مسایل امنیتی نهاد با هماهنگی سپاه و وزارت اطلاعات انجام می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*