نظرسنجی «واشنگتن‌پست/ای بی سی نیوز»؛ یک سوم از حامیان کلینتون، انتخاب ترامپ بعنوان رئیس جمهور آمریکا را غیرقانونی می‌دانند

 

خبرگزاری فارس: یک سوم از حامیان کلینتون، انتخاب ترامپ بعنوان رئیس جمهور آمریکا را غیرقانونی می‌دانند

نظرسنجی مشترک «واشنگتن‌پست/ای بی سی نیوز» نشان می‌دهد که یک سوم از حامیان «هیلاری کلینتون» بر این باورند که انتخاب «دونالد ترامپ» بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا قانونی نبوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق نتایج نظرسنجی مشترک «واشنگتن‌پست/ای بی سی نیوز»، ۷۴ درصد از مردم آمریکا، «دونالد ترامپ» را بعنوان پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا پذیرفته‌اند اما یک سوم از هواداران «هیلاری کلینتون» می‌گویند که پیروزی ترامپ غیرقانونی بوده است.

این نظرسنجی درست بعد از روز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انجام شده است. این نظرسنجی در حالی انجام گرفته است که اعتراضات علیه ترامپ در سراسر شهرهای مهم آمریکا در جریان است.

نظرسنجی مذکور نشان می‌دهد که ۷۴ درصد از مردم آمریکا می گویند که انتخاب ترامپ قانونی بوده است و ۱۸ درصد نظر متفاوتی دارند.

پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، نظرسنجی واشنگتن‌پست/ای بی سی نیوز حاکی از آن بود که ۷۹ درصد از رأی‌دهندگان احتمالی اعلام کرده بودند، آمادگی پذیرش نتیجه انتخابات را صرفنظر از نامزد مورد حمایت خود، دارند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۵۸ درصد از طرفداران کلینتون اعلام کردند که انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا را می‌پذیرند و ۳۳ درصد دیگر گفتند که انتخاب او را نمی‌پذیرند که از آن میان ۲۷ درصد از طرفداران کلینتون با قاطعیت گفتند که انتخاب ترامپ قانونی نبوده است.

طبق نتایج این نظرسنجی، تنها ۱۸ درصد سفیدپوستانی که از کلینتون حمایت می‌کردند، بر این عقیده بودند که ترامپ یک پیروز قانونی در انتخابات نبوده است اما ۵۱ درصد از سیاهپوستان، هیسپانیک‌ها و دیگر رنگین‌پوستانی که حامی کلینتون بودند، معتقد بودند که انتخاب ترامپ غیرقانونی بوده است.

طبق این گزارش، ۴۲ درصد از زنان حامی ترامپ بر این باور بودند که انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا غیرقانونی بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*