با جذب و سازماندهی اعضای تشکل های دانش آموزی رقم خورد :کسب رتبه دوم کشوری توسط سازمان دانش آموزی استان

مراسم افتتاحیه فعالیت های تشکیلاتی سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ، رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان استان در محل سالن اجتماعات قلم چی برگزار شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این مراسم که مربیان و دانش آموزان عضو تشکلات پیشتازان و فرزانگان مدارس استان نیز حضور داشتند ، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: تشکیلات سازمان دانش‌آموزی باید مسئولیت پذیری بیشتری نسبت به دیگر دانش‌آموزان داشته باشند و مسئولان و والدین باید مسئولیت پذیری در دانش آموزان را تقویت کنند. محمد حسینی افزود: همه مسائل و اتفاقات پیرامون جامعه برنامه ریزی شده است و برای پاسخگویی و ایفای نقش در این شرایط نیاز به تشکیلات است.
فضای شاداب و منسجم سازمان دانش آموزی حاصل تلاش مربیان است
وی ادامه داد: سازمان دانش آموزی مجموعه بزرگی در کشور است که فضای شاداب و منسجم آن حاصل تلاش معلمان و مربیان است. وی اظهار داشت: دانش آموزانی که وارد این تشکیلات می شوند باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و حس مسئولیت پذیری را در خود تقویت کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی اذعان داشت: یکی از بزرگترین مشکلات کشور ناشی از جزیره ای فکر کردن و عدم استفاده از نگاه ها و سلایق مختلف است و لازمه آن ترویج فرهنگ کار کردن در مجموعه‌ها است که وظیفه سنگین آن بر دوش اعضای آن است. وی گفت: یکی از الزامات کار جمعی بالابردن آستانه تحمل افراد است تا افراد بتوانند از طریق کار جمعی با تمام سلایق و نگاه های مختلف برای پیشبرد اهداف کار کنند.
سعه صدر و آستانه تحمل زیاد ابزار کارجمعی است
وی تأکید کرد: هنگامی که در فرهنگ جمعی کار می‌شود این فرهنگ یکی از ابزار آن سعه صدر داشتن و آستانه تحمل زیاد است تا در کنار همدیگر جمعی شوید و برای هدفی مشترک با نگاه متفاوت کار کنید. حسینی افزود: اگر در این جایگاه نتوانید رسالت سنگین خود را به انجام برسانید چالشهای اداری و مدیریتی نخواهد گذاشت تا شما جبران نواقص را داشته باشید. معاون استاندار ، بر لزوم الگوسازی برای ایفای نقش و فعالیت های اجتماعی تأکید کرد و خطاب به دانش آموزان عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی افزود: اگر شما حساسیت فعالیت های اجتماعی را در خود تقویت نکنید، جزیره ای فکر و عمل کردن را همچنان در کشور خواهیم داشت و این یک مشکل جدی است‌. وی خاطرنشان کرد: اگر شما از خودتان شروع نکنید و خود را برای ایفای نقش های اجتماعی آماده نکنید هیچ مشکلی رفع نخواهد داشت.
رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی نیز در مراسم افتتاحیه فعالیت های تشکیلات سازمان دانش آموزی استان گفت: افزایش مهارت های اجتماعی دانش آموزان، افزایش مسئولیت پذیری و تربیت آن ها به عنوان مدیران لایق آینده از جمله اهداف تشکیلات سازمان دانش آموزی است. محمدرضا با اطمینان افزود : خراسان جنوبی در جذب و ساماندهی تشکیلات سازمان دانش آموزی طی دو سال گذشته رتبه دوم کشور را از آن خود کرده است .
دعوت رئیس سازمان دانش آموزی استاناز دانش آموزان برای عضویت در این سازمان
وی ادامه داد : از همه دانش آموزان مدارس استان دعوت می‌کنیم به عضویت سازمان دانش آموزی درآیند و در تشکلات فرزانگان و پیشتازان این سازمان ساماندهی گردند. وی اذعان کرد: تلاش می کنیم که هیچ دانش آموزی از زیر پوشش تشکیلات دانش آموزی خارج نباشد چرا که تشکیلاتی شدن ارکان موفقیت کار را تضمین خواهد کرد.بااطمینان گفت: تا سال ۹۲ در خراسان جنوبی ۲۵۰ تشکل دانش آموزی ایجاد شده است اما از آن سال این آمار به ۵۳۰ تشکل رسیده که بیش از دو برابر رشد داشته است.
اجرای طرح یاوران مدرسه در مدارس استان
وی افزود: امسال تلاش داریم با جدیت طرح یاوران مدرسه را به صورت تشکیلاتی و منسجم در مدارس خراسان جنوبی اجرا کنیم و در این راستا امسال ۱۱ عنوان مسئولیت به دانش آموزان واگذار خواهد شد. وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار در کشور کنگره بزرگداشت شهدای امور تربیتی برگزار شده است، عنوان داشت: توسط این سازمان ، زندگینامه ۴۵۰ شهید امور تربیتی را مستندسازی کردیم و به دیدار یکایک خانواده‌های شهدا رفتیم. وی تصریح کرد: همچنین امسال خراسان جنوبی در نهمین اردوهای آموزشی ویژه مربیان و اعضا در تهران حضور جدی داشته است.
اعزام ۶ کاروان تشکلات سازمان دانش آموزی استان به عتبات عالیات
رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی از اعزام شش کاروان به عتبات عالیات خبر داد و گفت: این کاروان ها متشکل از ۲۴۰ مربی و عضو تشکل های دانش آموزی بودند که به عتبات عالیات اعزام شدند و خراسان جنوبی نسبت به جمعیت در رتبه های نخست کشور قرار داشت. بااطمینان با تأکید بر اینکه به دلیل مشکلات مالی و مسافت طولانی استان های شرق کشور با مرزهای غربی، در اعزام های اخیر خراسان جنوبی از این طرح بی نصیب مانده است، خاطر نشان کرد: در صورت تأمین هزینه‌ها در زمستان ۳ کاروان دیگر به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*