امامان جمعه استان اعلام کردند:ترس دشمنان از حرکت عظیم مردم برای زیارت اربعین امام حسین(ع)

امامان جمعه استان با اشاره به آغاز هفته بسیج (۳۰ آبان تا ۶ آذر ماه) برحضور بسیجیان در صحنه های مختلف تاکید و اظهار امیدواری کردند: روزی شاهد حضور بسیج در قلب آمریکا و کشورهای استکباری باشیم تا زمینه حاکمیت برای حضرت ولی عصر(عج) فراهم شود. آنان همچنین اعلام کردند: حرکت عظیم و اجتماع مردم برای زیارت اربعین امام حسین(ع) آنچنان فراگیر شده که دشمنان مخصوصا آمریکا، صهیونیست ها و وهابی ها را به ترس واداشته است.
امام جمعه بیرجند: بسیجیان همچنان مطیعو گوش به فرمان رهبری باشند
امام جمعه بیرجند با اشاره به هفته بسیج (۳۰آبان تا ۶آذرماه) گفت: بسیجیان به عنوان نیروهای مخلص نظام باید در صحنه های مختلف حاضر، هوشیار و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند.
حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی در خطبه های نماز جمعه بیرجند در مسجد امام حسین (ع) افزود: امروز بسیجیان عراقی و سوری با الگو گیری از بسیجیان ایران فعال هستند. وی ابراز امیدواری کرد که روزی شاهد حضور بسیج در قلب آمریکا و کشورهای استکباری باشیم تا زمینه حاکمیت برای حضرت ولیعصر(عج) فراهم شود. خطیب جمعه بیرجند اظهار کرد: بسیجیان، امروز الگویی برای دنیا هستند،اگر آمریکای جنایتکار با هدف ایجاد کشوری با مبانی لیبرالیسم دو میلیون نفر عراقی را نابود کرد و با حمایت از تروریست ها زیرساخت های سوریه را ویران کرد، به هدفش نرسید. وی ادامه داد: این روزها شاهد بودیم که شهید خزائی خبرنگار بسیجی توانست با تفکر هیهات مناالذله اباعبدا… الحسین(ع) با مرکب خون پاکش راه بسیج را در سوریه نشان دهد. وی در ادامه تاکید کرد: امام خمینی(ره) فرمان تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی را در سال ۱۳۵۸صادر کرد و فرمودند، همواره به خلوص و صفای آنها غبطه می خورم و از خدا می خواهم با بسیجیان محشور شوم چون افتخارم در دنیا این است که خود یک بسیجی باشم .
وی تصریح کرد: امروز برخی می خواهند سخنان اصیل و محکم حضرت امام(ره) را در خصوص آمریکای جنایتکار مسخ و نسخ کنند، با این تعابیر که امام امت در آن روز با احساسات این حرف ها را زده است. وی اضافه کرد: این یک اشتباه بزرگ است، بیانات امام مستند سازی شده و این متن قرآن است تا استکبار وجود دارد مبارزه بین حق و باطل وجود دارد و راه انسان های متدین از راه استکبار جداست. امام جمعه بیرجند بیان کرد: برخی افراد ناآگاه اظهار می کنند، مشکل ما با سازش با آمریکا رفع می شود، آمریکا ۴۰ سال شیلی را تصرف کرد،حتی حاضر نشد، پینوشه وامانده را به مردم آن کشور تحویل دهد، آمریکا هرجا نفوذ کرد آن کشور را به تباهی کشید.
امام جمعه فردوس: بسیج امروز در تمام کشورهای اسلامی گسترده شده است
امام جمعه فردوس در خطبه های نماز جمعه درادامه بحث تحکیم مبانی خانواده اظهار داشت: برخی نه تنها در جهت اصلاح خانواده ها تلاش نمی کنند بلکه زمینه جدایی آنها را فراهم می کنند، و چنین کسانی که باعث از هم پاشیدگی خانواده ها میشوند لعنت و عذاب خدا را در دنیا و آخرت برای خود می خرند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا بابایی تصریح کرد: برخی دفاتر ثبت ازدواج مهریه زن را عندالمطالبه قید می کنند که در صورت بروز اختلاف و یا مطالبه مهریه توسط زن، مرد قادر به پرداخت آن نیست و منجر به زندانی شدن مردها می شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا بابایی تاکید کرد: شایسته است برای جلوگیری از تبعات اینگونه ازدواجها، مهریه عندالاستطاعه قید شود تا مرد بتواند به اندازه توان خویش، آن را پرداخت کند. وی از برخی وکلا نیز که در قبال دریافت مبلغی پول، به زنان قول می دهند ما میتوانیم مهریه شما را از شوهرتان بگیریم انتقاد کرد. امام جمعه فردوس با تسلیت ایام اربعین حسینی گفت: اربعین کلمه مقدسی است و تکمیل میقات خدا با موسی در چهل روز میسر شد و اگر کسی چهل روز بر ترک گناه مداومت کند خداوند توفیق ترک همیشگی گناه را به او عنایت میکند. وی پیاده روی اربعین و حضور میلیونها زائر در کربلا را نتیجه قیام امام حسین(ع) و عشق و ارادت مردم به سید الشهدا برشمرد و گفت: هیچ قدرتی در جهان نمیتواند چنین جمعیتی را یک جا جمع کند. وی با گرامیداشت هفته بسیج خاطرنشان کرد: بسیج درعرصه های زیادی مانند جنگ تحمیلی و فتنه سال ۸۸ خود را نشان داد و جبهه مقاومت امروز در تمام کشورهای اسلامی گسترده شده است.
وی با اشاره به برخی سخنان نسنجیده مقام اول استان در روزهای اخیر گفت: اینکه در جلسه ای بگویند برای پیشرفت، مانند ژاپن و آلمان نیاز به موشک و سلاح نداریم و یا به بانوان سفارش کنند فقط به خانم ها رای دهید، سخنان ناپسندی است که باید از آنها توبه کنند. وی تاکید کرد: ایران ام القرای دنیای اسلام است و دشمنان به دنبال نابودی ما هستند، ایران مانند برخی کشورهای غربی نیست که قانون اساسی آنها را دیگران تدوین کرده اند و لازم است در مرکز استان به این تذکرات، توجه شود.
امام جمعه طبس: حرکت مردم در اربعین حسینی دشمنان را به ترس واداشته است
امام جمعه طبس گفت: حرکت عظیم و اجتماع مردم برای زیارت اربعین امام حسین(ع) آنچنان فراگیر شده که دشمنان مخصوصا آمریکا، صهیونیست ها و وهابی ها را به ترس واداشته است. حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه طبس افزود: اشتیاق مردم برای زیارت امام حسین(ع)، این بیانات امام خمینی(ره) را در ذهن تداعی می کند که فرمودند «راه قدس از کربلا می گذرد».
وی ادامه داد: این حضور گسترده با اعتقادی که مردم دارند اگر روزی احساس وظیفه کنند و از طرف رهبری انقلاب کوچکترین اشاره ای شود قدس را از چنگال صهیونیست‌ ها آزاد خواهند کرد. وی با اشاره به اهمیت به اربعین امام حسین(ع) افزود: زیارت پیاده اربعین در سیره ائمه اطهار (ع) وجود داشته و اولیا، علما و مراجع پیاده به زیارت امام حسین(ع) شرفیاب می شدند.
امام جمعه طبس ادامه داد: امام صادق(ع) در خصوص پیاده رفتن به زیارت امام حسین(ع) فرمودند «کسی که پیاده برای زیارت امام حسین(ع) می رود برای هر قدمی که بر می دارد یک حسنه نوشته می شود، یک گناه از گناهان او حذف می‌شود و یک درجه بر درجه او افزوده می‌شود». امام جمعه طبس با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج (۳۰آبان تا ۶آذر ماه)افزود: بسیج یکی از یادگارهای مهم امام خمینی(ره) است و امروز تفکر بسیجی به سراسر دنیا نفوذ کرده و صادر شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*