اخبار سیاسی

کسی جگر ندارد که پرونده متوسلیان را بلند کند

سردار قاسمی گفت: علیرغم اینکه احمد متوسلیان رفیق بسیار صمیمی بنده بوده است، اما اینجا کسی جگر ندارد که این پرونده را بلند کند، یک کلام بگویم و خیال همه را راحت کنم ما برای پیگیری پرونده متوسلیان مرد نمی‌بینیم. این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: اگر قرار بود مسئولان به دنبال پرونده احمد متوسلیان باشند چرا ۳۷ سال آن را رها کردند، مرگ بر کسی که اطلاعات نداشت و گفت کار تمام است و گفت کرکره را پایین بیاورید و حتی سکوت اختیار کرد.

رتبه محبوبیت وزارت اطلاعات در میان وزارتخانه‌ها

حجت الاسلام سیدمحمود علوی به نظرسنجی خبرگزاری جمهوری اسلامی در خصوص شاخص محبوبیت وزارتخانه‌ها و دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه در نظرسنجی مهرماه امسال، جایگاه سوم را در بین مردم کسب کرد.وزیر اطلاعات روز سه شنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: از مسئولان و مدیران خواست تا نرم خویی و خوش رویی را با مردم همچنان سرلوحه کار خود قرار دهند و به مردم سخت نگیرند و کار امروز آنان را به فردا نسپارند و همه را با خدمت بیشتر زیر چتر حجت شرعی‌مان ولایت فقیه زمان جمع کنند.

 

نظر وزارت ارشاد درباره فعالیت شجریان

معاون هنری وزیر ارشاد اعلام کرد که محمدرضا شجریان از نظر دولت هیچ منعی برای فعالیت در کشور ندارد. علی مرادخانی در گفت‌وگو با «جام جم آنلاین» درباره آخرین وضعیت استاد شجریان تصریح کرد: وضعیت جسمانی شجریان خوب است و در حال گذراندن دوره فیزیوتراپی است. با قراری که با خانواده ایشان داشته‌ایم، منتظر اتمام دوره درمانی شجریان خواهیم بود. وی با اشاره به فعالیت‌های هنری شجریان در داخل کشور گفت: از نظر دولت ایشان هیچ منعی برای فعالیت در ایران ندارند و پس از گذراندن دوره درمانی قطعا در این‌باره اظهارنظر خواهند کرد. ضمن اینکه با انتشار آلبوم طریق عشق و البته استقبال خوب مردم از آن نشان داده شد که فعالیت هنری ایشان در کشور هیچ منع قانونی‌ای ندارد.

 

تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان آغاز شد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: اینکه به جای تخلف گفته می‌شود «بدهی معوق» از نبود اطلاع کافی درباره تخلفات این صندوق است.محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که «آیا فعالیت کمیته تحقیق و تفحص از اتفاقات و ابهامات صندوق ذخیره فرهنگیان شروع به کار کرد و آیا اتفاقات این صندوق «معوقه بانکی» است؟»، اظهار داشت: جلو جلو نمی‌توانیم در خصوص این موضوع مطلبی بگوییم.وی افزود: نه می‌گوییم اختلاس و نه می‌گوییم بدهی معوق درست است؛ هیچ کدام را تأیید نمی‌کنیم و تا زمانی که کار کنیم و برایمان محرز شود که چه مشکلی وجود داشته است نمی‌توانیم اعلام کنیم.زاهدی در خصوص اعلام «بدهی معوق» در خصوص اتفاقات صندوق ذخیره فرهنگیان، خاطرنشان کرد: این مطلب که اینطوری گفته می‌شود به نظرم از سر عدم اطلاع کافی درباره تخلفاتی است که در این صندوق صورت گرفته است.وی ادامه داد: ان‌شاءالله کمیته تحقیق و تفحصی که تشکیل شده و کار را آغاز کرده است با دقت، وسواس و با لحاظ منافع فرهنگیان، بررسی می‌کند و در این راستا از کارشناسان خبره و زبده کشور که در حوزه بانکداری، سرمایه‌گذاری و حقوقی کار کرده‌اند و ورزیده هستند، استفاده می‌کنیم تا بتوانیم یک قضاوت کاملاً عادلانه، صادقانه و منطبق بر آنچه که آنجا اتفاق افتاده است، داشته باشیم.این مطلب در فارس منتشر شده است.

 

 گفته می شود با ارایه پیش نویسی از سوی برخی عناصر جبهه اصلاحات، در نهایت در جلسه اخیر این جریان سیاسی درخصوص هزینه های انتخاباتی شوراهای شهر جمع بندی لازم انجام گرفت.این هزینه ها به صورت ریز و با ذکر جزئیات مورد تصویب قرار گرفته است.بر اساس برآورد کلی اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراها فعلاً تخصیص بودجه‌ای ۱۸ میلیارد تومانی صرفا برای شهر تهران، تصویب شده است.در عین حال اصلاح طلبان تاکید کرده اند: از آنجا که انتخابات ریاست جمهوری تقریباً در اختیار حلقه اطراف روحانی است، بایستی روحانی به آنها در انتخابات شوراها کمک کند و بخشی از هزینه ها را تامین نماید.در مورد اینکه احزاب مختلف جریان اصلاحات، کدام و چه مقدار این هزینه را تامین می کند هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*