در سومین همایش بصیرتی تبیین شاخصه های انقلاب اسلامی و مقابله با نفوذ در بیرجند اعلام شد:آیت ا… عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند شد

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: آیت ا… سید علیرضا عبادی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند معرفی شد. به گزارش مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده در سومین همایش بصیرتی تبیین شاخصه های انقلاب اسلامی و مقابله با نفوذ در بیرجند اظهار کرد: ان شاءا… از ظرفیت این عالم بزرگوار در استان بیش از پیش استفاده شود.

فعال بودن۹۰۰ تریبون نماز جمعه درکشور

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور از فعال بودن ۹۰۰ تریبون نماز جمعه در کشور خبر داد. حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده اظهار کرد: نبض سیاست کشور برآمده از روحانیت است.وی با بیان اینکه جرقه اصلی انقلاب را روحانیت زده است، بیان کرد: مساجد سنگر نخست انقلاب است اما آیا هنوز هم رویکرد مدیریت کشور برسبک مساجد است؟ و چرا از این رویکرد فاصله گرفته ایم؟

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه حوزه انقلابی باید انقلابی باشد، عنوان داشت: انقلابی بودن روحانیت به آگاهی، بصیرت، حضور در صحنه و اغناگری مردم است.علیزاده، داشتن روحیه انقلابی گری و انقلابی بودن را یکی از الزامات جامعه روحانیت دانست و افزود: این یعنی با تعصب انقلابی باید فرمایشات مقام معظم رهبری را جدی بگیریم.

جای خالی کرسی درس صاحبان اخلاق در حوزه های علمیه

وی با اشاره به اینکه طی هشت سال گذشته مقام معظم رهبری نکات کلیدی را مطرح کرده اند، عنوان داشت: نوع فرمایشات ایشان نشان می دهد که ایشان گلایه هایی از جامعه روحانیت دارند و در برخی از مواقع ما به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده ایم.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه احساس می کنم هنوز جای خیلی از چیزها از جمله کرسی درس صاحبان اخلاق در حوزه های علمیه خالی است، بیان داشت: در این شرایطی که ایران در کانون توجه سیاسی دنیا قرار گرفته است نباید روحانیت در این حوزه عقب بماند.

دعوای ایران و عربستان، اسرائیل را به حاشیه برده است

وی با بیان اینکه امروز کشور عربستان در حوزه سیاست و حتی مسائل دینی کارهای رسانه ای علیه شیعه انجام می دهد و در حوزه سایبری رسما اعلام جنگ کرده است، بیان داشت: تا چندی قبل سیاست نظام این بود که با ملاحظه با عربستان برخورد کند اما امروز عربستان شمشیر خود را از رو بسته است و ملاحظه معنایی ندارد.معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه سود اصلی دعوای بین ایران و عربستان را اسرائیل می برد، عنوان داشت: در حال حاضر اسرائیل در حاشیه قرار گرفته است در حالی که ما باید به نابودی عامل اصلی بپردازیم.

روحانیون مولفه ها و کارکردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز گفت: جامعه روحانیت موظف است در تعیین مولفه ها و شاخص ها و کارکردهای انقلاب اسلامی تلاش کند. حجت الاسلام کاظم لطفیان اظهار کرد: انقلاب اسلامی مرکز طلوع، تعمیق و گسترش اسلام ناب است که فراخوان جامعه بشری به حیات طیبه در دنیا بیداری اسلامی و در ایران بیداری ولایی را فریاد زد.وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی شعارهای بعثت، نبوت و امامت را مجدد سرود و هندسه جهانی را تغییر داده است، بیان کرد: انقلاب اسلامی اردوگاه سلطه گرایی را به چالش فراخوانده و نظام سلطه را به چالش کشید.مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان داشت: مقام معظم رهبری پیوسته مفاهیم جدید را وارد ادبیات سیاسی کشور کرده که انقلابی گری، بصیرت و نفوذ از جمله آن ها است.لطفیان به الزامات انقلابی گری اشاره کرد و گفت: نخستین الزام انقلابی گری توجه به وضع موجود بوده که در این راستا باید با انگیزه الهی حرکت کنیم.وی، تدوام همراه با مطالبه را یکی دیگر از الزامات انقلابی گری عنوان کرد و افزود: مطالبه گری و آنچه انقلاب اسلامی به دنبال آن بوده است یکی از الزامات مهم انقلابی گری است.مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: سومین الزام انقلابی گری نیز تفکر ولایی است که امروز گاهی در جامعه ما با مشکلاتی روبه رو است.

لطفیان با بیان اینکه عرصه اعتقادی و حاکمیت دینی نخستین موضوعی است که باید در تفکر ولایی به آن توجه شود، عنوان داشت: اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه دومین نکته مهم در این زمینه است.وی با اشاره به همسانی ولی فقیه با امام معصوم در رسالت، بیان داشت: رسالت ولی فقیه همان رسالت پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*