بیرجند زیر ذره بین خطر شناسی

کارشناسان پدافند غیر عامل نقاط آسیب پذیر و بحرانی مرکز استان را شناسایی کردند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند به بیرجند امروز با اشاره به اینکه عملیات شناسایی نقاط بحرانی وآسیب پذیر بیرجند توسط کارشناسان این سازمان از سال ۹۳ آغاز شده است،گفت:این طرح با هدف پیشگیری از خطرات احتمالی در زمان بحران کلید خورد پروژه مهمی که شهرداری بیرجند با اعتبار اختصاصی توانست ظرف یک سال آن را تکمیل کند. میرزایی افزود: هم اکنون تمام نقاط خطر از پمپ بنزین ها تا نقاطی که ممکن است بر اثر آتش سوزی های کوچک تبدیل به یک بحران شود شناسایی شد و اقدامات ایمن سازی برای این مکان ها انجام می شود.

وی ادامه داد: این طرح در حوزه های مختلف درون سازمانی و برون سازمانی دنبال شده است به عنوان مثال اگر در بحث نیروها به آموزش های تخصصی نیازی بوده است این دوره به صورت کامل برای همکاران انجام شده است.

وی با توجه به اقداماتی که در بحث شناسایی نقاط بحرانی در بیرجند انجام شده است، افزود: با وضعیت جدیدی که در بحث پیشگیری به وجود آمده است توانستیم سال ۹۴ تعداد حریق ها را تا ۵ درصد و نیز حوادثی که به دلیل نبود ایمنی به وجود می آید را تا ۲ در صد در شهر بیرجند کاهش دهیم.

میرزایی خاطر نشان کرد: اگر همکاری مدیران و شهروندان در بحث اقدامات پیشگیری به همین نحو ادامه یابد تاسال ۹۹ آمار حوادث در شهر بیرجند تا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت. یعنی ۷۰ درصد شهر بیرجند ایمن خواهد بود.

به گفته میرزایی اگر بتوان مقوله فرهنگ سازی را در ۲ اصل مهم پیشگیری و پیش بینی عملیاتی کرد. به طور حتم در شهر بیرجند که یک شهر نظامی و دانشجویی است به ندرت شاهد حوادث ناگوار و یا آتش سوزی های گسترده خواهیم بود. وی ادامه داد: در کنار همه نکات و مسائلی که در بحث شناسایی نقاط بحرانی در شهر بیرجند انجام شده است، برای اولین بار توانستیم ۴ منطقه را برای اسکان اضطراری در زمان بحران برای بیرجند تعیین کنیم.

وی در این باره توضیح داد: لازم است اقدامات زیر ساختی بعد از تأیید نهایی به سرعت در این مکان ها انجا م شود و بحث های پدافند غیر عامل وارد کار شوند تا بتوانیم محدوده های مشخص شده را آماده سازی کنیم. آنچه در گفت و گوی رئیس سازمان آتش نشانی مشهود است و دغدغه او برای آموزش همگانی در برخورد با حوادث است بحثی که تاکنون در همه زمینه ها حتی امداد و نجات هم از نظر کارشناسان مغفول مانده است اما او امیدوار است با ارائه طرح های این سازمان هر چه زودتر شهر بیرجند همان طور که تمیزترین شهر کشور معرفی شده در بحث های ایمنی نیز ایمن ترین شهر کشور شود.

۷-۱

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*