اخبار کوتاه

واکنش یک آیت الله به دیدار احمدی‌نژاد با برخی روحانیون
آیت الله سیدمحمد غروی عضو شاخص جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در رابطه با برخی اخبار مبنی بر دیدار مخفیانه احمدی نژاد با برخی از علما، گفت: این قبیل تحرکات را نباید جدی گرفت، شخصیت‌ها و علمایی که جایگاه داشته باشند، مطمئنا به احمدی نژاد اجازه ملاقات نمی‌دهند، اما افرادی که در رده‌های پایین جای می‌گیرند، ممکن است دست به چنین دیدارهایی بزنند. چهره‌های شناخته شده و تأثیرگذار روحانیت، اجازه دیدار به احمدی نژاد نمی‌دهند که از این طریق راه برای او باز نشود. احمدی نژاد اگر هم بخواهد بیاید، نه تنها زمینه لازم برای حضور ندارد بلکه شورای نگهبان هم او را تأیید صلاحیت نمی‌کند. علاوه بر این احمدی‌نژاد پرونده‌های مفتوحه ای دارد. یک عده ای از علما دفعه پیش با حسن نیت با احمدی نژاد رفتار کردند اما گمان نمی‌کنم اینبار فردی از روحانیت به ایشان روی خوش دهد. روحانیون هرگز تجربه تلخ‌شان با احمدی نژاد را تکرار نخواهند کرد.

 

 تسنیم این خبر را منتشر کرد.
گران‌ترین بازیکن لیگ معرفی شد
هافبک تیم ذوب آهن گران ترین بازیکن لیگ شانزدهم لقب گرفت.قاسم حدادی فر با دریافت یک میلیاردو ۴۳۰میلیون تومان بالاتر از لوسیانو ادینیو گران ترین بازیکن لیگ شانزدهم خواهد بود. نکته جالب این است که حدادی فر به تازگی رباط صلیبی پاره کرده است و تا آخر سال ۹۵ نمی تواند برای تیمش بازی کند.
گفته می شود یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: آب معدنی با برند های مشهور جهان در فروشگاه های تهران چند ده هزار تومان به فروش می رسد. حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی در گفتگو اظهار کرد:‌ با وجود کیفیت مناسب آب معدنی داخلی فروش برخی از برندهای خاص و مشهور جهانی آب معدنی آن هم با رنج قیمتی بین ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان در فروشگاه‌های شمال تهران به چشم می خورد. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.
یالثارات دوباره فحاشی کرد!!
یالثارات در شماره امروز خود هنرمندانی که در جشن حافظ شرکت کرده بودند دیوث خواند!!

 

ارزش بازار خودروی ایران
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: ظرفیت سالانه فروش خودروهای داخلی و وارداتی در بازار ایران در شرایط مطلوب بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار است.حسن کریمی سنجری، اظهار کرد: بازار خودروی ایران بازار بزرگی است به همین دلیل بسیاری از خودروسازان مطرح خارجی چشم به این بازار دارند.وی ادامه داد: در صورتی‌که خودروهای داخلی و خارجی با قیمت مناسب، کیفیت جهانی و البته با شرایط فروش اعتباری معمول در سطح جهان در بازار ایران عرضه شوند این بازار کشش جذب تا دو میلیون دستگاه خودرو در سال را دارد.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.
ایران یک کشتی اماراتی را توقیف کرد
ایران یک فروند کشتی اماراتی که با پرچم پاناما در آب‌های خلیج فارس در حال حرکت بود را به دلیل آنچه «استفاده نکردن از نام بین المللی خلیج فارس» توصیف شده، توقیف کرد.ابوطالب گرایلو معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، روز سه‌شنبه با تایید این خبر گفت: «نام خلیج فارس در تمامی متون تاریخی همواره به این صورت درج شده است و مرکز کنترل و بازرسی شناورهای منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی، به منظور جلوگیری از ورود خدشه به این نام ملی و تاریخی از سوی کشتی های خارجی، رعایت این مهم را در دستور کار قرار داده است.»رسانه‌های ایران درباره این که کدام نهاد نظامی در عملیات توقیف این کشتی حضور داشته است، اطلاعاتی را مخابره نکرده اند.
جزییاتی از نامه جامعه مدرسین به روحانی از زبان آبت‌الله مومن
با گذشت بیش از یک ماه از ارائه نامه اعتراضی اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به حجت الاسلام روحانی، هنوز رئیس‌جمهور پاسخی به این نامه نداده است.در همین زمینه‌ آیت الله علی مومن عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به بیان جزئیاتی دیگر از محورهای این نامه اعتراضی پرداخت.آیت‌الله مومن با تاکید بر اینکه چون این نامه فعلاً علنی نشده و دولت نیز آن را علنی نکرده است، از ذکر جزئیات بیشتر خودداری کرد و صرفاً به کلیات محور این نامه -که برای اولین بار منتشر می‌شود- اشاره کرد.این عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که «هدف اصلی از این نامه تأکید بر پیروی بیشتر دولت از چارچوب‌های نظام جمهوری اسلامی بود، متذکر شد: در کل غرض از آن نامه این بود که جنبه‌های اسلامی و پیروی دولت از منویات و مطالبات ولی فقیه تقویت شود.
درخواست رضا کیانیان از رییس‌جمهور
رضا کیانیان با انتشار متنی از رییس‌جمهور درخواست کرد تا با تدوین برنامه جامع و فراگیر آب و هوا و به تصویب رساندن آن در مجلس همگان را موظف به اجرای آن کند.بازیگر «روبان قرمز» در آغاز متن خود که در اینستاگرام منتشر کرده است، به دستاوردهای دولت حسن روحانی در زمینه سیاست خارجی و اقتصاد اشاره کرده و آورده: «جناب آقاى رئیس جمهور، پس از سلام، من و همه‌ى آن‌هایى که به شما رأى دادیم، به خاطر نویدِ تدبیر و امیدى بود که وعده دادید. شما در این سه سال کارهاى بزرگى را در عرصه سیاست خارجى و اقتصاد به سرانجام رساندید؛ تاریخ شاهد است.  و همچنان، من و همه‌ کسانى که به لیست مورد تأیید شما براى نمایندگى مجلس رأى دادیم؛ به خاطر احتیاج به امید بود.»او در ادامه به موضوع بی‌آبی، آلودگی هوا و ریزگردها پرداخته و از رییس‌جمهور درخواست کرده است که برنامه جامع و فراگیر آب و هوا را تدوین کرده و با تصویب آن در مجلس همه را موظف به اجرای آن کند.کیانیان ادامه داده است: «آقاى رییس جمهور، شما بهتر از هر کسى درباره بى‌آبى سرزمین‌مان مى‌دانید؛ از آلودگى هوا و ریزگردها، شما بیشتر از هر کسى خبر دارید و اطمینان دارم که براى درمان این دو معضل بزرگ، از اهل فن کمک گرفته‌اید. خواهشمندم هر چه زودتر برنامه جامع و فراگیر آب و برنامه جامع و فراگیرِ هوا را تدوین کنید و به تصویب مجلس برسانید تا از فرداى تصویب همه موظف به اجراى آن شویم. چون تا به حال با خواهش و تمنا، کارى پیش نرفته است. اطمینان دارم با تدبیر و امید مى‌توانیم بر خشکسالى و بى‌هوایى پیروز شویم .»
هشدار پیامکی بابت نصب یک عکس‌
پیامکی هشدارآمیز برای برخی شهروندان اردکانی که عکس سیدمحمد خاتمی را روی خودرویشان نصب کرده‌اند، ارسال شده است.اسکرین‌شات این پیامک را سایت «روز نو» منتشر کرده است.
چالش جدید هنرمندان در فضای مجازی/ درخواست رضا کیانیان از رییس‌جمهور/ اعلام میلیاردی های لیگ برتر/ واکنش یک آیت الله به دیدار احمدی‌نژاد با برخی روحانیون/
قوه قضائیه نیازی به برخورد با فائزه هاشمی نمی‌بیند
معاون فرهنگی قوه قضائیه در واکنش به اظهارات اخیر فائزه هاشمی رفسنجانی گفت: امیدواریم بزرگانی که منتسب به اینها هستند و خودشان در مسیر برپایی حکومت دینی زحمات زیادی کشیدند از اینگونه اظهارات تبری بجویند. حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اظهارات اخیر فائزه هاشمی مبنی بر اینکه حکومت دینی را قبول ندارد نشانه ای از ترویج سکولاریسم محسوب می شود یا نه؟ افزود: درباره اینگونه اظهارات باید عمیق تر نگاه کرد و قبل از اینکه به فکر برخورد قضایی باشیم باید به فکر روشنگری فرهنگی باشیم صادقی گفت: این اظهارات ارزش آن را ندارد که وقتمان را صرفش کنیم اما به خاطر انتساب به این بزرگان جا دارد هم موضع گیری کنند و هم تبری بجویند و کسانی هم که در عرصه فرهنگ هستند باید پاسخ اینها را بدهند. وی افزود: من برخورد قضایی را با اینگونه افراد نیاز نمی بینم.
یک چالش جدید برای مبارزه با فحاشی در فضای مجازی
ورزشکاران و هنرمندان که فعالیت گسترده ای در شبکه های مجازی دارند هوادارانشان را به چالش جدیدی ددعوت کردند. در راستای بی اخلاق ها در شبکه های مجازی و اینکه تا اتفاقی می افتد ایرانی ها به صفحه آدم ها مشهور هجوم می برند چهرهای شناخته شده فضای مجازی هوادارانش را به چالش جدیدی دعوت کردند. در این راستا علی کریمی از هوادارانش خواسته تا اگر در هر صفحه ای این بی اخلاقی ها را دیدند فرد مورد نظر را بلاک کنند تا این اتفاق به یک عادت برای ایرانی ها تبدیل نشود. کریمی خواسته تا همه این کار را انجام بدهند و ۵ نفر از دوستان شان را به این چالش دعوت کنند.این چالش چالش بلاک کردن نام دارد.
وکیل بقایی جعفرزاده را تهدید کرد
وکیل بقایی در نامه‌ای خطاب به جعفرزاده ایمن‌آبادی جناب آقای جعفر زاده شما در مصاحبه خود مدعی شده اید وکیل آقای بقایی فرد بی ادب و گستاخی است که هرچند جنابعالی برای این ادعای خود هم دلیل و مصداقی نیاورده اید؛ اما چون این مسئله جنبه شخصی دارد، بنده به توصیه بزرگان و به احترام سن و کسوت شما اجازه پاسخگویی به توهین شما را به خود نمی دهم اما پیشنهاد می کنم برای جلوگیری از کش دار شدن موضوع، در پیشگاه مردم ایران خصوصاً اهالی فهیم رشت مردانه شرط کنیم اگر شما تا تاریخ ۱۵ مرداد سال جاری اسناد و مدارک ادعای خود در خصوص اتهام آقای بقایی دایر بر خروج ۲۰ هزار میلیارد تومان از کشور و واریز آن به حساب اشخاص در صرافی های کشورهای عربی را منتشر کردید، بنده شغل وکالت را کنار می گذارم و در مقابل اگر نتوانستید ادعایتان را ثابت کنید، شما از نمایندگی مردم شریف رشت در مجلس شورای اسلامی استعفا دهید.

واکنش‌ عبدی به‌ سخنان جنجالی نعمت‌زاده

عباس عبدی تئوریسین جریان اصلاحات در واکنش به عملکرد دولت و مجلس در خصوص برخورد با بحران فیش‌های حقوقی در مطلبی انتقادی از مسئولان دولتی خواسته است که «‌از این بازی‌ها دست بردارندوی در این یادداشت که در نشریه صدا منتشر شده،‌ در نقد مواجهه مجموعه نهادهای حکومتی از جمله دولت و مجلس در ماجرای فیش‌های حقوقی در واکنش انتقادی به سخنان محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت دولت یازدهم در مورد عادی بودن فیش‌های نجومی مدیران در دنیا نوشت: یکی از آقایان وزراء خیلی صریح برداشت خود را گفت. او اعلام نمود که «‌ به نظر ما نیازی به این همه سرو صدا نبود و وجود چنین فیش‌هایی هم مرسوم است(!) به دوستان در هیئت دولت عرض کردم، بگذارید فیش‌های حقوقی‌ام را منتشر کنم تا مردم بدانند ما به عنوان وزیر حقوق‌مان چند استعبدی درباره سخنان وزیرکابینه روحانی می‌گوید: کسی نیست به این آقای وزیر بفرماید که اگر می‌خواستی فیش حقوقی خود را افشا کنی، چرا ازدوستان دیگر اجازه گرفتی؟ که به تو اجازه ندهند و حتی ماجرا را مسخره کنند؟ به علاوه اگر نگرانی از افشای این اطلاعات وجود ندارد چرا به صورت اصولی پذیرفته نمی‌شود که جامعه حق دسترسی به اطلاعات را دارد؟ خداوکیلی اگر رقم‌ فیش‌های حقوقی قابل دفاع بود، آن را هر روز تیتر روزنامه‌ها نمی‌کردند؟

 

گفته می شود در حالی که وزارت کار می‌گوید برنامه‌ای برای حذف یارانه کارگران ندارد، اما اشتباهات صورت گرفته در حذف یارانه برخی افراد مشمول، باعث ایجاد نگرانی‌هایی در طبقات کم درآمد جامعه شده است. در عین حال، این مسئله که برخی مسئولان و نمایندگان مجلس همچنان اقدام به دریافت یارانه نقدی می کنند نیز تامل برانگیز است. پیش از این، افشای فیش های حقوقی نجومی برخی مدیران دولتی حواشی فراوانی را در کشور به وجود آورد و موجی از دلخوری و نارضایتی مردم از وجود مدیران اشرافی و متمول به راه افتاد..

 

 

 

چالش جدید هنرمندان در فضای مجازی

بازار ناسزاگویی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی این روزها داغ شده است. برخی از کاربران با قول و قرار هایی که زیر پست های افراد مشهور می گذارند از صفحه ای به صفحه دیگر کوچ می کنند.حالا برخی کاربران با اعتراض به این حرکت توهین آمیز اقدام به راه اندازی چالش”بلاک کردن” کرده اند که در آن افرادی که به هر دلیلی اقدام به فحاشی می کنند بلاک می شوند.آغازگر این چالش بزرگمهر حسین‌پور بود. او با انتشار پستی در اینستاگرام از همگی به ویژه همکارانش دعوت کرد تا در چالش “بلاک کنید

نماینده مجلس دولت را تهدید کرد

عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی پیرامون ممنوعیت ساخت و ساز در کنار نیروگاه هسته‌ای بوشهر و اینکه تکلیف مردم این منطقه چه خواهد شد؟ اظهار کرد: بنده طبق نطق میان دستوری که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی انجام دادم هم به رئیس جمهور هم به وزیر کشور و هم رئیس سازمان انرژی اتمی تذکر دادم که این موضوع را به جدّ پیگیری کنند و تکلیف مردم ساکن در این منطقه را روشن نمایند. خدری با اشاره به اینکه قرار شده است تا طی یکی دو ماه آینده محدودیت های اعمال شده برای مردم ساکن در محدوده نیروگاه برداشته شود، تاکید کرد: بنده به عنوان نماینده بوشهر بارها پیگیر این موضوع بوده ام و تاکید کرده ام اگر تکلیف این موضوع مشخص نشود خودم در راستای همدردی با مردم ساکن اطراف نیروگاه در آنجا ساکن خواهم شد از این رو انتظار است مسئولین با جدیت به این موضوع و وضعیت سکنه اطراف نیروگاه رسیدگی کنند.میزان این خبر ا منتشر کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*