اخبار کوتاه

امسال گرم‌ترین سال در جهان است

طبق بررسی‌های ناسا هر کدام از شش ماه نخست سال ۲۰۱۶ در سطح جهان نسبت به رکوردهای پیشین گرم‌ترین بوده است. همچنین پیش‌بینی می‌شود ۲۰۱۶ به لحاظ فاکتور افزایش دما از سال ۲۰۱۵ پیشی بگیرد.

گفته می شود  عضو هیات رییسه فراکسیون امید در واکنش به تشکیل هیات رییسه موقت فراکسیون مستقل و آغاز فعالیت‌های این فراکسیون، گفت: بطور کلی شکل‌گیری فراکسیون‌های متنوع سیاسی در مجلس اتفاق مثبتی است؛ چراکه به شفافیت مواضع نمایندگان کمک می‌کند. عضو هیات رییسه فراکسیون امید با تاکید بر این‌که اکثریت اعضای جدید فراکسیون مستقل را اعضای پیشین فراکسیون ولایت تشکیل می‌دهند، یادآور شد: به نظر می‌رسد، دلیل حضور برخی از اعضای فراکسیون امید در فراکسیون سوم، ترس از ردصلاحیت در انتخابات مجلس بعد باشد. صادقی با اشاره به گفتگوی خود با یکی از نمایندگان استان فارس که با خروج از فراکسیون امید، به فراکسیون مستقلان پیوسته است، اعلام کرد: هنگامی که دلیل این تصمیم را از این نماینده پرسیدم، توضیح داد که یکی از دلایلی که منجر به اخذ چنین تصمیمی از سوی او و چند نماینده دیگر عضو فراکسیون امید برای حضور در فراکسیون مستقلان، این است که از حضور در فراکسیون امید نگران هستند.

باهنر گزینه اصولگرایان در انتخبات ۹۶ است

ناصر ایمانی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اصولگرا گفت: محمود احمدی‌نژاد به هیچ‌ وجه جزو کاندیداهای اصولگرایان نخواهد بود. اصولگرایان در سال ۹۶ مطلقا از وی حمایت نمی‌کنند و بحثی پیرامون حمایت از وی وجود ندارد. مخالفت‌های جدی برای حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ۹۶ در میان اصولگرایان وجود دارد.در این که آقای احمدی‌نژاد دارای رای خاصی است، نباید شک کرد. طرفداران احمدی‌نژاد به طور یقین از اصولگرایان هستند اما وجود حامیان موجب نخواهد شد که اصولگرایان از وی در انتخابات ۹۶ حمایت کنند و اساسا چنین بحثی مطرح نیست. آقای محمدرضا باهنر یکی از کاندیداهای اصولگرا هستند. ایشان گزینه شناخته‌شده‌ای هستند که می‌توانند در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده تاثیرگذار باشند.

پبشنهاد عربستان به روسیه برای معامله بر سر اسد

عادل الجبیر در بروکسل به روزنامۀ آمریکایی “پولیتیکو” گفت: «عربستان آماده است با روسیه، به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان نفت دنیا، همکاری کند». به نوشتۀ پایگاه “راشا تودی”، الجبیر مدعی شد: «منطقی است که از نگاه روسیه منافع این کشور در تقویت روابطش با عربستان باشد نه اسد». وزیر خارجۀ عربستان افزود: «ما حاضریم در قبال دست کشیدن روسیه از اسد، سهمی در خاورمیانه به روسیه بدهیم که این کشور را بسیار نیرومندتر از دوران اتحاد شوروی کند». الجبیر تأکید کرد: «اختلاف ما با روسیه دربارۀ سوریه در مورد نتیجۀ بازی نیست بلکه در مورد راه رسیدن به نتیجه است». وزیر خارجۀ عربستان، با طرح این ادعای نخ نما که بشار اسد به زودی سقوط می کند، به روس ها گفت: «پیش از آنکه دیر شود، این معامله را بپذیرید. العالم این خبر را منتشر کرد.

اقدام زیبای کارگر پتروشیمی بوعلی
یکی از کارگران پتروشیمی بوعلی ماهشهر ۲ روز از حقوق ماهانه خود را برای بازسازی و جبران خسارات آتش‌سوزی در پتروشیمی بوعلی ماهشهر اختصاص داده است.این کارگر قدیمی پتروشیمی بوعلی ماهشهر در نامه‌ای به مدیرعامل این مجموعه با اشاره به سابقه خدمت خود از او درخواست کرده است با برداشت ماهانه ۲ روز از حقوق وی بخشی از مخارج بازسازی مخازن سوخته این شرکت را تامین کنند.

 

برخی مسئولان یک صفحه قرآن نمی‌توانند بخوانند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در بین مسئولانی که داریم کسانی هستند که یک صفحه قرآن نمی‌توانند بخوانند، خاطرنشان کرد: هرکس یک مدرک دانشگاهی دارد مهم‌ترین مسئولیت‌ها را به او سپرده‌اند که در مسئولیتش احتیاط‌طلب است.عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: حقوق کارگر معدن را نمی‌دهند و او را شلاق می‌زنند، اما این مردکی که مسئول است ۷۰ میلیون ماهی حقوق می‌گیرد، آیا مردم بچه‌های خود را فدا کردند که شما سرِ کار بیایید؟ مردم این کار را کردند که احکام اسلام محقق شود، در نماز جمعه مسائل مختلف باید رسانه‌ای شود، مسئولان باید هر هفته به نماز جمعه بیایند و پاسخگوی مردم باشند نه اینکه صف اول بنشینند و دوربین‌ها آن‌ها را نشان دهند.رحیم‌پور ازغدی در پایان عنوان کرد: در نماز جمعه تهران از بنده دعوت شد و ائمه جمعه هم حمایت کردند که سخنرانی کنم، اما وقتی متوجه شدند می‌خواهم اسنادی را برای مسئله نفوذ ارائه کنم، بلافاصله سخنرانی من کنسل شد؛ اگر نماز جمعه در باتلاق محافظه‌کاری افتاده شود نمی‌تواند به وظیفه شرعی خود عمل کند.

 

شرط تحقق اقتصاد مقاومتی از نظر وزیر اطلاعات

حجت الاسلام سیدمحمود علوی در نشست شورای اداری خراسان رضوی اظهار داشت: اگر امنیت اقتصادی در کشوری نباشد سرمایه گذاری برای افزایش تولید و حرکت به سمت خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی ممکن نیست. وی با تأکید بر اینکه مسئله حقوق‌های نامتعارف چیزی نیست که کسی از آن دفاع کرده باشد، گفت: باید با رعایت اخلاق و صداقت در هر عرصه ای شرایط بگونه‌ای فراهم شود که امید در مردم افزایش یابد و حضور و مشارکت آنان در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری گسترده شود زیرا تحقق اقتصاد مقاومتی بدون مشارکت مردم ممکن نیست.

درخواست جدید توکلی از روحانی

احمد توکلی نماینده سابق مردم تهران در مجلس و رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد «دیده‌بان شفافیت و عدالت» درباره حقوق‌های نجومی به رئیس‌‌جمهور نامه نوشت کع در بخشی از آن می نویسد:« حساسیت و غیرتی که ملت در برخورد با این پدیده نامیمون، به اتکای آزادی شبکه‌های اجتماعی از خود نشان داد، اهمیت نقش مطالبه عمومی را آشکار ساخت. دولت و حاکمیت باید با برخورد شفاف، بدون تبعیض و قاطع، تهدیدی را که مشروعیت نظام سیاسی دینی را هدف گرفته، به فرصت تبدیل سازند.

آغاز این پدیده با افشای دریافتی های نامشروع و حرام¬خواری برخی از مدیران بود. از شفاف شدن زوایای فاسدساز سیستم مدیریت همه استقبال کردند؛ از رهبری و مراجع تقلید تا جنابعالی و رؤسای دو قوه دیگر، معاون اول، وزرا و مدیران و مقامات کشور و همه اصحاب سیاست و رسانه و عموم مردم. این وضعیت، شفاف سازی را به مطالبه عمومی تبدیل کرده است.»

 

 

نظر آیت الله مکارم درباره مجازات زنان بدحجاب

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی پنجشنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) در صحن جامع رضوی، با اشاره به اقتصاد اسلامی گفت: دولت بر نهادهای دولتی که مسلط است؛ در ادارات، بیمارستان ها، دبستان ها، دبیرستان ها، دانشگاه ها به بانوان کارمند رعایت حجاب را متذکر شود، نیاز به مجازات کسی نیست برای کسانی که حجاب را رعایت می کنند امتیازاتی قائل شوند و کسانی که رعایت نمی کنند امتیازاتی را کم کنند همین عامل سبب رعایت همگانی حجاب می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*