اخبار سیاسی

پیشنهاد تشکیل اتحاد جماهیر شوروی جدید!

ولادیمیر ژیرینوفسکی» رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه: اتحادیه جماهیر شوروی سابق با عضویت تعدادی از کشورهای منطقه از جمله تاجیکستان باید دوباره ایجاد شود. اگر کشورهای منطقه خواهان احیای دوباره اتحاد شوروی باشند این اتحادیه مجددا احیا می‌شوند و کشورهای ایران و ترکیه نیز می‌توانند در این اتحادیه عضو شوند. کشورهایی مانند روسیه، آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، ترکیه، ایران، سوریه، عراق، قرقیزستان، ترکمنستان، اوکراین، گرجستان، مولداوی، ازبکستان و تاجیکستان می‌توانند عضو این اتحاد شوند.


رکن‌آبادی زنده است!

دوم مهرماه سال گذشته در روز عید سعید قربان، در نتیجه بی کفایتی رژیم سعودی، فاجعه منا رخ داد و حدود سه هزار تن از حجاج بیت الله الحرام جان خود را از دست دادند؛که در میان آن‌ها نام غضنفر رکن ابادی دیپلمات باسابقه کشورمان هم به چشم می‌خورد.پس از وقوع فاجعه منا علی رغم بی خبری از سرنوشت رکن آبادی، اطلاعات تایید نشده حکایت از آن داشت که وی زنده است و در جریان فاجعه منا آسیبی ندیده اما توسط ماموران اطلاعاتی سعودی ربوده شده تا به صهیونیست ها تحویل داده شود.در کشاکش این گمانه زنی ها، رسانه های سعودی مدعی شدند که نام غضنفر رکن آبادی سفیر در هیچیک از مبادی ورودی عربستان ثبت نشده است.مرضیه افخم سخنگوی وقت وزارت امورخارجه کشورمان این ادعا را بی اساس دانست و قویا تکذیب کرد.اما با گذشت حدود ۱۰ ماه از اتفاقات رخ داده در فاجعه منا و مباحثی که پیرامون وضعیت غضنفر رکن آبادی مطرح می‌شد، اخیرا سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان با اشاره به جزئیات جان باختن رکن آبادی در جریان فاجعه منا، گفته است:”هنگامی که رکن آبادی را داخل آمبولانس قرار دادند کسی را نمی‌شناخت اما نبض داشت و زنده بود، بسیاری از شهدا پس از فاجعه منا زنده بودند. در همین رابطه حسین شیخ الاسلام مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل، اظهار کرد: بر اساس اطلاعاتی که من دارم پس از فاجعه منا، شهید رکن آبادی به صورت زنده به بیمارستان منتقل می شود و در روز وقوع حادثه، ایشان زنده بوده اند. علی رغم اظهارات بعضا متناقضی که در باب وضعیت و سرنوشت رکن آبادی در جریان فاجعه منا مطرح می شود، مصاحبه حسین شیخ الاسلام و همچنین برخی اطلاعات موثق و تایید شده‌ از زنده بودن غضنفر رکن آبادی پس از وقوع فاجعه منا “به طور قطعی” حکایت دارند.

 

 

 

 

ادعای غرویان درباره نشست مخفیانه احمدی‌نژاد با روحانیون
استاد حوزه علمیه گفت: اطلاع دارم به صورت مخفیانه و در سکوت از اساتید و علمای حوزه برای نشست‌هایی در تهران با حضور احمدی نژاد دعوت رسمی شده است تا در این نشست‌ها هماهنگی‌های لازم را برای انتخابات آینده ریاست جمهوری داشته باشند.حجت الاسلام محسن غرویان در مورد تخریب‌های علیه دولت عنوان کرد: مساله روشن این است که در مملکت ما دو جریان فکری و سیاسی وجود دارد و با هم رقابت می‌کنند؛ یک جریان واپس‌گرای سنتی و خشک و به یک معنا ارتجاعی است؛ جریان دیگر جریان روشنفکری دینی است و عالمانی در آن هستند که با دنیای روز آشنا هستند و با علوم جدید ارتباط دارند و نگاه به آینده داشته و طالب روابط انسانی با جوامع دنیا هستند.این مطلب در ایلنا منتشر شده است.

 

 

 

 

گفته می شود منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه کشورمان پیش از عزیمت به سوریه در فرودگاه امام خمینی تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره تذکر مصطفی کواکبیان در مجلس شورای اسلامی به صدا و سیما مبنی بر اینکه سیاست رسمی نظام، محکومیت کودتای اخیر در ترکیه و حمایت از اردوغان است، اما وزیر اسبق امور خارجه در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری برخلاف مصالح رسمی کشور صحبت کرد، اظهار داشت: «تا پیش از این تصور می‌کردم آقای کواکبیان آدمی خوش فکر، ولی کج‌فهم است. متأسفانه با این اظهارات مشخص شد ایشان در اصل فهم مشکل دارد.»بنابراین گزارش، مصطفی کواکبیان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نسبت به اظهارات منوچهر متکی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری پیرامون کودتای ترکیه تذکر داده بود.
ادعای رانت ۳۳۸میلیاردتومانی به توصیه فریدون
علی رضا زاکانی، با اشاره به پرداخت وام ۴۰۰ میلیون درهمی به مالامیر و دانیال زاده با توصیه برادر رئیس جمهور، اظهارداشت: این تسهیلات با نرخ سود صفر درصد از سوی بانک ملت پرداخت شد.وی افزود: این تسهیلات پس از تبدیل به ریال در صرافی‌ها در همان بانک ملت سپرده‌گذاری شد که نرخ سود تعیین شده برای آن ۲۴ درصد بود است.نماینده سابق مجلس تصریح کرد: این تسهیلات در زمان مدیرعاملی رستگار در بانک ملت پرداخت شده و خود شخص مدیرعامل در اعطای آن نقش داشته است.زاکانی با بیان اینکه قطعا به دلایل متعددی رستگار بازداشت شده است، گفت: بنده در جریان این مورد تخلف مالی مدیرعامل سابق بانک ملت بودم اما احتمالا تخلفات دیگری در پرونده وی وجود دارد.این مطلب در فارس منتشر شده است.
گفته می شود درپی انتشار برخی اخبار کذب در خصوص حضور و سخنرانی مهندس اسفندیار رحیم مشایی در گردهمایی خادمان ملت که با حضور جمعی از مدیران سیاسی و اجرایی دولت قبل برگزار شد، دفتر وی اطلاعیه ای صادر کرد. در اطلاعیه دفتر مهندس رحیم مشایی تصریح شده است، مهندس رحیم مشایی نه تنها در گردهمایی مذکور سخنرانی نداشته، بلکه اساسا در این مراسم حضور هم نداشته است. در این اطلاعیه همچنین تاکید شده، همان گونه که پیش از این نیز بارها اطلاع رسانی شده، مهندس رحیم مشایی بطور کلی فعالیت سیاسی ندارد و در هیچ مراسمی که سیاسی بوده یا حتی ممکن است شائبه سیاسی داشته باشد حضور نمی یابد.

 

رسایی: احمدی‌نژاد مردم باز است
تماشاگران امروز در شماره ۱۱۰ خود گفت‌و‌گویی با حجت‌الاسلام حمید رسایی انجام داده بود. بخش‌هایی از این گفت‌و‌گوی مفصل به شرح زیر است:
بله احمدی‌نژاد کارش را (برای ریاست‌جمهوری) شروع کرده‌ است. من هم در زمان خودش تصمیم می‌گیرم. زمانش که برسد آدم تشخیص می‌دهد چه کسی اصلح است.
من اصلاً آقای احمدی‌نژاد و روحانی را با هم مقایسه نمی‌کنم، چون قیاس مع‌الفارق است. روحانی را باید با خاتمی و هاشمی مقایسه کرد چون از یک جنس هستند.
یکی از ویژگی‌ها مردم داری احمدی‌نژاد بود که روحانی این خصلت را ندارد. روحانی نگاهش به مردم از بالا به پایین است. ما به این‌طور طلبه‌ها می‌گویم آخوند عصا قورت داده.
دیده‌اید بعضی‌ها خودکارباز هستند، بعضی‌ها ماشین باز، بعضی‌ها تمبرباز هستند یعنی عشق‌شان جمع کردن تمبر و خودکار است. به نظر من احمدی‌نژاد مردم‌باز بود.

لاریجانی به مخالفان برجام پیوسته است؟

سید مرتضی خاتمی، نماینده ماهنشان در مجلس درباره تغییر موضع لاریجانی به «وقت ایران» می‌گوید: «اظهارات لاریجانی به معنای تغییر نظر در مورد برجام نیست. با تغییر موضع‌گیری‌های آمریکا طبیعی است که آقای لاریجانی این‌گونه صحبت کنند. نباید زمانی که طرف مقابل کوتاهی می‌کند ما بر‌‌ همان موضع قبلی خود بمانیم.»حسن نوروزی، نماینده رباط کریم در مجلس در پاسخ به پرسش «وقت ایران» در مورد تغییر موضع لاریجانی می‌گوید: «رویکرد جدید آقای لاریجانی مربوط به فشارهای سیاسی و لابی‌های است که از سمت آمریکا صورت می‌گیرد و به اوضاع سیاست داخلی ربطی پیدا نمی‌کند.»

واکنش شورای نگهبان به ردصلاحیت احمدی نژاد

نخستین نشست خبری عباسعلی کدخدایی پس از انتخاب دوباره به عنوان سخنگوی شورای نگهبان با اصحاب رسانه برگزار شد.کدخدایی در مورد فعالیت سیاسی احمدی‌نژاد علی‌رغم برخی پرونده‌های قضایی وی و اینکه آیا صلاحیت او در صورت حضور در انتخابات تایید خواهد شد، گفت: بنده از این پرونده‌ها بی‌اطلاعم اما گمانه‌زنی در مورد اینکه شورای نگهبان چه تصمیمی می‌گیرد، زود است. هرکس آزاد است نظرات خود را بیان کند. از این لحاظ مشکلی وجود ندارد اما هیچ‌کدام از این نظرات نباید منتسب به شورای نگهبان باشد. شورای نگهبان نظر خود را بعد از ثبت نام و در رسیدگی قانونی به وضعیت صلاحیت‌ها اعلام می‌کند.

 

چند درصد ایرانی ها عضو شبکه های اجتماعی هستند؟

سید مرتضی موسویان در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری و کسب و کار در فناوری اطلاعات و ارتباطات، اظهار داشت: روند تغییر بازار حرکت به سمت تولید محتوای بیشتر است.رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال با بیان اینکه ۵۳ درصد مردم ایران حداقل در یکی از شبکه اجتماعی عضو هستند، گفت: میانگین روزانه ساعت حضور ایرانی ها در فضای مجازی ۵ تا ۹ ساعت است در حالی که میانگین جهانی ۱۶ ساعت در ماه است.این خبر را فارس منتشر کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*