اخبار سیاسی

احتمال امحا ۶۶ بنز، پورشه، رنجرور و رولزرویس قاچاق

امین دلیری به میزان گفت: تعداد ۶۶ دستگاه خودرو لوکس قاچاق اعم از بنز، پورشه، رنجرور و رولزرویس جهت تعیین تکلیف در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار دارد وی تاکید کرد: براساس آئین نامه اجرایی مواد ۵۵ و ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان اموال تملیکی مکلف است کالاهای قاچاق مکشوفه را در صورت امکان به شرط صادرات و با اخذ تضمین لازم به فروش برساند و در غیر این صورت مطابق مقررات این آئین نامه امحاء خواهد شد.

واکنش مطهری به انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری

علی مطهری در یادداشتی آورده است: در صحت انتساب این فایل به آیت الله منتظری تردیدی نیست. قبلا این مطلب چاپ شده بود. البته صحبت های ایشان از روی دلسوزی و خیرخواهی برای انقلاب اسلامی بوده ولی این که نگرانی ایشان جا داشته یا نه و اصلا ماجرا چه بوده، درست برای ما روشن نیست. این که آیا حکمی از طرف امام(ره) بوده یا نه، و اگر بوده چه بوده و آیا این حکم درست اجرا شده یا نه، روشن نیست و اطلاعات ما ناقص است. خوب است آقایان رئیسی، نیری و پورمحمدی که در متن قضیه بوده اند توضیح بدهند و موضوع را برای مردم روشن کنند و البته اگر قصوری هم در نحوه اجرای حکم بوده است عذرخواهی شود. ولی به طور کلی انقلاب اسلامی ما در مقایسه با سایر انقلابها با مخالفان خود با رأفت بیشتری برخورد کرده است و نباید چهره آن مخدوش جلوه داده شود.»

 

کارت عروسی به شکل روزنامه!

کارتی باظاهری شبیه روزنامه برای مهمانان یک مجلس عروسی ارسال شد. شاید همیشه خلاقیت عامل برتری برای یک ایده ، محصول، طرح یا یک اثر هنری باشد. این روزها تصویر کارت عروسی در فضای مجازی دست به دست شده است که نشان می دهد این بار طراحان گرافیکی با ایده خلاقانه موفق به طراحی کارت عروسی شدند که با ظاهری کاملا شبیه روزنامه از مهانان مجلس عروسی دعوت به عمل آورده است. گفتنی است این کارت عروسی مربوط به یک خبرنگار می باشد

۱۰ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی سال ۹۵ پیش‌خور شد!

یک مقام آگاه در گفت‌وگو درخصوص علت کاهش شدید منابع حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی به خزانه در دو ماه اول امسال، اظهارداشت: سال گذشته یکی از نهادهای عالی کشور مصوباتی برای منابع حاصل از فروش نفت داشت. یک مقام آگاه از ابهام عدم وصول درآمدهای نفتی دو ماهه نخست امسال گره‌گشایی کرد گفت: ماه‌های پایانی سال گذشته مقرر شد معادل حدود ۱۰ میلیارد دلار از نفتِ فروخته شده، قبل از وصول از خریداران خارجی از بانک مرکزی دریافت و به خزانه، شرکت ملی نفت و بابت پرداخت بدهی دولت به شرکت‌های خارجی هزینه و پس از وصول درآمد نفت، به بانک مرکزی بازپرداخت شود.

حدادعادل:هرگز به هاشمی بی‌احترامی نکرده‌ام

غلامعلی حدادعادل به روزنامه اعتماد گفت:در مورد آقای هاشمی باید بگویم که هیچ‌وقت به ایشان در تمام این سال‌هایی که در عرصه سیاست حضور داشتم بی‌احترامی نکرده‌ام اما ما انتظاراتی از آقای هاشمی داریم که برآورده نشدن آنها باعث شده به صورت جدی گله‌مند باشیم.امروز که دختر آقای هاشمی با حکومت دینی ابراز مخالفت می‌کند، ما از آقای هاشمی که برای استقرار حکومت دینی زندان‌های شاه را تحمل کرده انتظار داریم بیاید و موضع بگیرد. ما چنین مشکلاتی هم داریم و اگر بخواهیم وارد شویم باید همه اطراف و جوانب مساله را مورد بحث قرار دهیم. اینجا اما فرصتی است که من به عنوان یک شهروند و یک برادر کوچک‌تر بگویم که از آقای هاشمی انتظار دارم که در این‌گونه قضایا بیاید و مردمی را که برای برپایی حکومت دینی کوشیده‌اند امیدوار کند و اجازه ندهد نزدیک‌ترین افراد به ایشان مهم‌ترین آرمان انقلاب را مخدوش کنند.

 گفته می شوددکتر حسن روحانی با سید محمد موسوی خوئینی‌ها دیدار کرده است؛ نشستی که اگر اظهارات طرفین درآن منتشر شود، تاثیرات زیادی بر فضای سیاسی کشور خواهد داشت. یکی از اعضای مجمع روحانیون دیدار این تشکل با روحانی را تکذیب کرد، اما در عین حال دیدار موسوی خوئینی‌ها با روحانی را رد نکرد و به «آرمان» گفت که«دیدار موسوی خوئینی‌ها با روحانی در قالب مجمع روحانیون نبوده، بلکه دیداری شخصی بوده است.»

دومین محموله پورشه‌های جدید به ایران رسید

محموله جدید پورشه ۷۱۸ باکستر. این خودرو با اخذ مجوزهای جدید به زودی با پلاک ملی وارد کشور می شود و قیمت آن بیش از ۵۰۰ میلیون تومان است.

 

 

 

مدافعان‌ حرم‌ حق‌ ماموریت‌ می‌گیرند؟

سردار حاج محمد فلکی، فرمانده تیپ ادوات (نینوا) لشکر ۱۰ سید الشهدا علیه السلام در پاسخ به سوالی پیرامون جوسازی دشمنان درباره حق ماموریت های بالا برای مدافعان حرم ایرانی گفت: این قسم، حرمت زیادی دارد اما والله که به مدافعان حرم، ماهیانه و حداکثر ۱۰۰ دلار (۳۵۰۰۰۰ تومان) هدیه داده می شود که واقعا مبلغ ناچیزی است. من به عنوان کسی که سابقه حضور در میان رزمندگان در سوریه را داشته ام، اعلام می کنم که آنقدر انگیزه جهاد و شهادت در آن ها بالاست که اصولا آدم خجالت می کشد در رابطه با حق ماموریت آن ها صحبت کند.وی ادامه داد: حال و هوای مدافعان حرم مانند رزمندگان دوران جنگ است و دیدن نماز شب آن ها، خاطرات من را از مناطق عملیاتی خودمان در زمان جنگ تحمیلی زنده می کرد.وی مدتی به عنوان فرمانده یکی از واحدهای رزمی در سوریه حاضر شده بود.

 گفته می شود دکتر سروش دبّاغ، اتهامات «اکبر گنجی» به پدرش دکتر عبدالکریم سروش مبنی بر ادعای پیغمبری را رد کرد و گفت: تنها نتیجۀ انتشار این مقالات گنجی (که روزگاری به بولتن نویسی اشتغال داشت)، دادن تیغ به کف زنگیان مست و جار زدن این امر است که ایهاالناس چه نشسته اید که فلانی (عبدالکریم سروش) از دایرۀ دیانت اسلام خارج شده، چماق ارتداد و تکفیر بردارید و حقّ او را کف دستش بگذارید! اکبر گنجی به تازگی سلسله مقالاتی تحت عنوان نقد نظریۀ «رؤیاهای رسولانۀ» دکتر سروش منتشر کرده است.

ماموریت جهانگیری به نوبخت و سیف

جلسه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ظهر امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد. معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه بیکاری یکی از چالش های جدی کشور است، گفت: هیچ بخشی به اندازه حوزه های گردشگری و صنایع دستی نمی تواند به اشتغال زایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور کمک کند. جهانگیری با اشاره به طرحی که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ایجاد ۱۴۰ هزار فرصت شغلی مستقیم ظرف دو سال تدوین کرده است، افزود: خوشبختانه براساس گزارش ارائه شده، اجرای این طرح نیازمند تسهیلات و منابع مالی زیادی نیست اما لازم است این برنامه به گونه ای تعریف شود که دغدغه بانک های ارائه کننده تسهیلات نیز به حداقل برسد و از بازپرداخت این تسهیلات اطمینان حاصل کنند.معاون اول رییس جمهور خواستار تشکیل کمیته ای متشکل از سازمان میراث فرهنگی، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی شد تا ظرف حداکثر دو ماه راهکارهای اجرای طرح اشتغالزایی سازمان میراث فرهنگی را بررسی و نتیجه را اعلام کنند.

 

علت بازداشت شوهر مهناز افشار؟

دادستان تهران صبح امروز از بازداشت متهم شرکت رشد وابسته به سازمان هلال احمر خبر داد و گفت که پرونده با اعلام شکایت سازمان هلال احمردر دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است و متهم به دلیل عدم توانایی تودیع وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی روانه زندان شده است.

فتوای علم الهدی درباره خرید کالای قاچاق

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دومین جلسه ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان که صبح و ظهر امروز در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر اینکه مصوبات این جلسه باید ضرب‌الاجل زمانی داشته باشد و گزارش سازمان‌ها به دبیرخانه ارائه و بررسی شود، ‌در خصوص موضوع امر به‌ معروف در حوزه قاچاق کالا گفت: باید این نکته فقهی به اطلاع مردم برسد که خرید جنس قاچاق شرعا حرام است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*