اخبار سیاسی

 

اصولگرایان برای انتخابات شوراها دست به کار شدند
سیدکمال‌ سجادی با اشاره به اینکه جبهه پیروان خط امام و رهبری مشغول بحث و بررسی پیرامون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۹۶ است، اظهار داشت: بحث‌هایی را در این باره به صورت کلی سامان داده‌ایم و بیشتر بر وحدت اصولگرایان تأکید شده است.وی با بیان اینکه جبهه پیروان هنوز وارد جزئیات بحث انتخابات شوراهای شهر و روستا نشده است، تصریح کرد: بیشتر بحث‌ها پیرامون کلیات انتخابات شوراهای شهر و روستا مخصوصا در تهران بوده است.سجادی گفت: بحث‌ها در این باره با این ملاحظه بوده که اگر اصولگرایان می‌خواهند در این عرصه پیروز شوند باید با محوریت روحانیت مبارز، ائتلاف و انسجام داشته باشند. سخنگوی جبهه پیروان خاطر نشان کرد: قرار است همه اصولگرایانی که محوریت روحانیت مبارز را قبول دارند، ائتلافی تشکیل دهند تا بعد از مطرح کردن کاندیداهای مورد نظرشان، از بین نیروهای واجد شرایط ۲۱ نفر شورای شهر تهران انتخاب شوند.
واکنش دادستان تهران به اظهارات روحانی درباره ماهواره
جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران با اعلام این که رفتارها و اظهارات مسوولان از وجوه مؤثر در آموزش مردم است، به عنوان مثال گفت وقتی برخی مسؤولان به مردم می‌گویند ماهواره منشأ بی‌عفتی است اما برخی دیگر مسوولان فرهنگی بر خلاف قوانین موجود اعلام می‌دارند که استفاده از ماهواره بلامانع است؛ طبیعی است که مردم با تردید مواجه می‌شوند. وی افزود: عده‌ای توجیه می‌کنند که جهان، جهان تمدن و اینترنت است و برای استفاده از ماهواره باید راهکارهای جدید پیدا کرد که البته کسی با راهکارهای جدید مخالف نیست؛ اما مسؤولان فرهنگی نباید طوری سخن گویند که گویی استفاده از ماهواره مجاز شده است و چنین وانمود سازند که باید در برابر تهاجم ماهواره تسلیم شد.

 

روایت حجاریان از تاکتیک جدید روحانی
هفته نامه مثلث نوشت: لزوما احزاب، فعالان و جریان‌های سیاسی برای ورود به انتخابات سال ۹۶ از مهمترین اقداماتی که باید انجام دهند نسبت سنجی با حسن روحانی است. او گزینه اولیه اصلاح طلبان سال ۹۲ نبود اما گزینه نهایی آنها شد. آنقدر که حاضر شدند عارف را با یک نامه وادار به کناره‌گیری کنند. این بار نیز ورود به انتخابات با یک مساله بزرگ روبه‌روست. آنها به شدت نگران نسبت خود با روحانی هستند. زمزمه‌های این نگرانی مدتی است که آغاز شده و رفته رفته به گوش می رسد. اگرچه برخی از احزاب اصلاح طلب حمایت قاطع در مجامع رسمی و علنی از او می کنند اما نوک قله یخی که از اظهارنظر برخی از تئوریسین‌ها و فعالان این جریان به گوش می رسد نشان می‌دهد آنها چندان هم موضعشان با روحانی شفاف نیست.در همین رابطه شنیده شده که سعید حجاریان در جمعی خصوصی این نگرانی را اینگونه مطرح کرده است: «حسن روحانی می‌داند که ما چاره‌ای جز حمایت از او نداریم به همین دلیل به سمت اصولگرایان تمایل پیدا کرده و تلاش می‌کند تا آرای آنها را نیز به دست آورد.»
تحت پوشش قرار گرفتن ۴۰۰ نفر از خانواده شهدای مدافع حرم
حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی در مورد تعداد خانواده‌های شهدای مدافع حرم که تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند، گفت: ما آنچه را که سپاه قدس اعلام می‌کند، بلافاصله تحت پوشش قرار می‌دهیم، اکنون تعدادی بالغ بر ۲۰۰ نفر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم از کشور خودمان را تحث پوشش قرار دادیم و با توجه به تاکیدی که نسبت به خانواده شهدای مدافع حرم فاطمیون که مهمان ما هستند، شده‌است؛ خانواده آنها نیز تحت پوشش قرار گرفته‌اند. وی ادامه داد: منتظر هستیم؛ تعدادی دیگری از شهدای مدافع حرم، شهادتشان از سوی سپاه قدس اعلام شود تا خانواده آنها را نیز تحت پوشش قرار دهیم تا از خدمات بنیاد بهره‌مند شوند.رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارتباط با تعداد جانبازان مدافع حرم تحت پوشش بنیاد اظهار کرد: تعداد جانبازان کم بوده و به ۲۰ نفر نیز نمی‌رسد، اما به هر حال آنها هم زیر پوشش بنیاد قرار می‌گیرند.وی در پاسخ به اینکه آیا خدمات ارائه شده به شهدا و جانبازان مدافع حرم مانند دیگر شهدا و جانبازان است یا خیر؟ افزود: خدماتی که ارائه می‌شود؛ مانند بقیه خانواده شهدا و جانبازان است.
برجام نبود «نفت برابر غذا» بود
رضا صالحی امیری در گفت‌وگو با آرمان: اگر مذاکرات ما به نتیجه نمی‌رسید و در حال حاضر برجام اجرایی نمی‌شد، شورای امنیت که برای فروش نفت ایران سقف یک میلیونی تعریف وحتی کشورهای دریافت‌کننده را هم مشخص کرده بود، تصمیم داشت اگر این مساله حل نشود هراز چند گاهی بیست درصد ازاین میزان فروش را کاهش دهد. به اعتقاد من اگر برجام نبود ما به سمت وضعیت نفت دربرابرغذا و دارو می‌رفتیم.
گفته می شود علی اکبر جوانفکردر واکنش به بحث‌های مطرح شده درباره سخنرانی محمود احمدی‌نژاد تصریح کرد: سخنان احمدی نژاد در اجتماعات بزرگ در نقاط مختلف کشور ، در پاسخ به فراخوان مقام معظم رهبری جهت تبیین آرمان‌های انقلاب و بازخوانی گفتمان امام (ره) انجام می شود. وی تاکید کرد: بارها و به صراحت اعلام شده است که دکتر احمدی نژاد در حال حاضر هیچ تصمیمی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اتخاذ نکرده اند و سخنرانی های ایشان نیز صرفا بر اساس تکلیف دینی و ملی و در اجابت دعوت رهبر معظم انقلاب برای بازخوانی گفتمان امام (ره) انجام می شود اما این سئوال وجود دارد که چرا سخنان تبیینی و روشنگرانه دکتر احمدی نژاد در باره آرمان های انقلب و مطرح شدن نظرات امام خمینی (ره) در جامعه ، باعث واهمه و نگرانی برخی شده است؟
خانم محجبه موتورسوار زیر پل پارک وی
بسته شنبه

گفته می شود محمدرضا خباز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهارات اخیر “حمید بقایى” دبیر شورای عالی مناطق آزاد دولت دهم، مبنی بر اینکه “خباز” در دوره نمایندگی‌اش در مجلس هشتم از دولت درخواست اخذ بودجه منطقه ویژه اقتصادی برای حوزه انتخابیه‌اش داشت، گفت: حرف‌هاى بقایى حرف درستى نیست، وی نقطه مقابل سیاسى بنده است، با این حال چطور مى‌توانم از او تقاضاى کمک کنم؟! این کار نوعى انتحار سیاسى است.

گفته می شود محمدرضا عارف در دیدار جمعی از نمایندگان نشریات دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در پاسخ به سوالی در ارتباط با مساله حصر، گفت: رئیس جمهور محترم حل مساله حصر را فراموش نکرده‌اند و می‌دانم دغدغه بسیاری از دلسوزان هم رسیدگی به موضوع حصر است. به شرایط پیچیده کشور هم همگان آشنایی دارند و انشالله  با ساز و کار منطقی این مساله حل شود.

 

ابراز علاقه وزنه‌بردار زن انگلیسی به کیانوش رستمی
پس از کسب مدال طلای کیانوش رستمی وزنه بردار زن انگلیسی به چهره جذاب این ورزشکار واکنش نشان داد. جو کالوینو وزنه بردار زن انگلیس پس از کسب مدال طلای کیانوش رستمی توئیتی در صفحه خود  منتشر کرد و  قهرمان المپیک  را ستایش کرد. او در این توئیت نوشته است: “فکر میکنم رستمی تازه ترین “عشق” وزنه برداری من باشه. او یک پسر خوش قیافه و عجیب وزنه بردار خوبیه”.

 

درخواست از روحانی برای مجازات مقصران فیش‌های حقوقی
غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در نامه ای به رییس جمهوری، در موضوع فیش های حقوقی نامتعارف، نوشت: جناب عالی به عنوان یک حقوقدان و مجری قانون می دانید پرداخت یک وجه مراحلی دارد که اگر تخلفی صورت بگیرد تمامی اقدام کنندگان در این مراحل متناسب با اختیارات شان می بایستی پاسخگو باشند و تنبیه شوند(همچنان که بارها جنابعالی در ارتباط با پرونده بابک زنجانی فرمودید تمامی عاملان پرونده باید محاکمه شوند). جناب رئیس جمهور، در یک پرداخت اگر خلاف قانونی صورت گرفته باشد تجویزکننده، پرداخت کننده، تأییدکننده و حتی اعضای مجامع، شرکت ها و هیات های امنا هم مقصرند و کمترین تخلف متوجه دریافت کننده است. قانون گذار بالاترین ارکان نظارتی کشور را ناظر مالی صندوق توسعه ملی قرار داده و رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گزارش رسمی حساب ها و پرداخت های این صندوق را تأیید و به مجلس گزارش می دهد. جنابعالی به عنوان رئیس قوه مجریه با مقصرترین وزیرتان، رئیس قوه قضاییه با رئیس سازمان بازرسی به دلیل بی توجهی در اجرای وظیفه نظارتی و رئیس قوه مقننه با رئیس دیوان محاسبات به دلیل عدم نظارت در فرایند حسابرسی برخورد کنید و ما هم به عنوان نماینده مجلس یک نمره منفی به خود دهیم تا این عادت بد قربانی کردن یک نفر برای فرار از فضای موجود را کنار بگذاریم.

 

 

 

میرحسین شرط عدم فعالیت سیاسی برای رفع حصر را نپذیرفت
محمدرضا باهنر گفت: در مورد مساله حصر بهترین وضعیتی که می تواند ادامه پیدا کند همان حصر است. اگر دادگاهی بخواهد این آقایان را رسما و طبق قوانین کشور محاکمه کند، حکمشان سنگین خواهد بود و شاید به مصلحت نباشد این حکم در مورد آنها اجرا شود. اما ممکن است پرسیده شود حالا که این عده محاکمه نشدند چرا آزاد ‌نمی‌شوند در پاسخ باید گفت در دنیا کسی را پیدا نمی‌کنیم که علیه یک نظامی اقدام بکند و آزاد باشد. یک زمانی کسی علیه حزب ما حرف می زند و این طبیعی است، اما گاهی هم کسی اپوزوسیون نظام می‌شود، اپوزوسیون نظام در هیچ کجای دنیا اجازه تلاش و فعالیت ندارد. مثل این می‌ماند که به کسی بگوییم تو اجازه انقلاب داری. یک موقع آقایان می گویند ما می خواهیم زندگی‌مان را بکنیم و کاری هم نداریم، اما یک موقع هم هست که می‌خواهند بیایند بیرون هجمه راه بیندازند معلوم است که در این مورد نظام اجازه چنین کاری را به آنها نمی دهد. دو کاندیدای انتخایات ریاست جمهوری سال ۸۸ اپوزیسیون نظام بودند. من خودم به آقای مهندس موسوی گفتم ۵ درصد از صندوق‌ها را به انتخاب شما می‌شماریم اگر اشکالی داشت حرف شما درست است، ایشان گفت نه ما به پروسه قبل از رای اعتراض داریم. در اینجا تکلیف مشخص است مهندس موسوی گفت من کاری به آرای درون صندوق ندارم به قبل از آن کار دارم. وقتی در یک بازی فوتبال یک طرف به داور بگوید من تورا قبول ندارم داور به آن طرف یک کارت قرمز می‌دهد و از بازی بیرونش می‌کند. اگر قرار باشد دادگاهی برای این افراد برگزار شود حکم اجرایی در مورد آنها خیلی سخت است و نتیجه رای این دادگاه هم به ضرر اصلاح‌طلبان و هم به ضرر خود این افراد خواهد بود. حتی اخیرا هم برای آقای مهندس موسوی پیغام فرستادم که اعلام کند در صورتی که آزاد شود تا سال‌ها فعالیت سیاسی انجام نخواهد داد، اما گویا وی نپذیرفت.

 

یک قلم تخلف ۱۰میلیارد دلاری در بودجه۹۰
 جزییات گزارش‌های تفریغ بودجه دولت‌‌های نهم و دهم نشان‌می‌دهد هزاران صفحه پرونده نقض قانون بودجه علیه دولت احمدی‌نژاد تشکیل شد‌ه اما هرگز به نتیجه‌ای نرسیده‌است. هزاران صفحه گزارش دیوان محاسبات از هشت سال نحوه اجرای قانون بودجه در دولت محمود احمدی‌نژاد بیانگر رقم‌های میلیاردی تخلف دولت او در اجرای قانون بودجه و انحراف از آن بود. آنچنان‌که به گفته جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه، «دولت احمدی‌نژاد فقط در تفریغ بودجه سال ۹۰ بیش از ۱۰ میلیارد دلار تخلف داشت.»

ناگفته‌هایی از نقش رهبر انقلاب در حفظ امنیت ایران

امیر عبداللهیان مطرح کرد: در مسائل منطقه، نباید فراموش کرد که آمریکا افغانستان و عراق را اشغال کرد. سیاست‌های مداخله‌جویانه‌ی آمریکا صرفاً در سطح رسانه و حمایت سایبری و مجازی نبود، بلکه حضور نظامی سنگین در دو سوی کشور ما (غرب و شرق) پیدا کرد. هدایت درست سیاست خارجی در کشور، که با دقت رهبر معظم انقلاب در مسائل منطقه اتخاذ می‌شد، خیلی کمک کرد به اینکه تولید قدرت ما در منطقه چندبرابر شود. خیلی‌وقت‌ها در مذاکراتی که با هیئت‌های خارجی، اعم از عربی و غربی داشته‌ام، به‌صراحت به من می‌گفتند شما در منطقه دخالت دارید و من به‌صراحت به آن‌ها می‌گفتم خیر، ما در منطقه دخالت نداریم، ما در منطقه نفوذ داریم. ما به نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه افتخار می‌کنیم. این نفوذ باعث ارتباطات عمیق مردمی در سطوح مختلف بین ما شده و باعث شده است که جمهوری اسلامی ایران تأثیرگذار باشد. اتفاقاً این نفوذ، برخلاف رفتار طرف مقابل، باعث کمک به ثبات، امنیت، صلح و رفاه در منطقه شده است.علی‌رغم اینکه برخی از مسائل منطقه ممکن است ظاهر تلخی داشته باشد، ولی آنچه در منطقه در راستای مبارزه‌ با رژیم صهیونیستی و مبارزه‌ با تروریست‌های تکفیری هدایت شد، خدمتی است به کل عالم، همه‌ی کشورهای منطقه و البته امنیت ملت خودمان. پس از سقوط موصل توسط داعش، اگر برخورد اقتدارآمیز جمهوری اسلامی ایران در داخل خاک عراق نبود، نیروهایی با هدایت سرویس‌های صهیونیستی می‌خواستند مرزهای ما را ناامن کنند و شاید امروز ما مجبور می‌شدیم در متروهای خودمان با داعش یا دیگر جریانات تکفیری مبارزه کنیم. من فراموش نمی‌کنم که در یکی دو سال اول بحران سوریه، گاهی‌اوقات در برخی جلسات ممکن بود برخی از بزرگان ما هم در حوزه‌های نظامی، امنیتی و سیاسی و از جمله خود ما در وزارت امور خارجه، دچار تردید شویم نسبت‌به اینکه تا کجا می‌توانیم مسائل سوریه را دنبال کنیم. اما هشدارهای به‌موقع رهبر معظم انقلاب همه‌ی ما را در مسیر واقعی و دقیق قرار داد؛ یعنی تأمین امنیت حداکثری کشور، کمک به امنیت منطقه و تقویت و کمک به محور مقاومت که باید با دقت و برنامه‌ریزی و با فعالیت حداکثری آن‌ها را دنبال کرد. لذا امروز با صدای بلند می‌گوییم که جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در این مقطع حساس و تاریخی ایفا کرده است؛ آن‌هم درحالی‌که شرایط ویژه‌ای بر منطقه حاکم است.برداشت خود من این است که امروز علی‌رغم شهدایی که در این راه داده‌ایم و سختی‌هایی که متحمل می‌شویم و علی‌رغم ویرانی‌هایی که طرف مقابل تحمیل می‌کند، محور مقاومت نشان داده است که امروز در مقایسه با دیروز، در بهترین وضعیت خودش، هم در جبهه‌ی مبارزه با رژیم صهیونیستی و هم در جبهه‌ی مبارزه‌ی با تروریسم، قرار دارد. فراموش نکنیم خانم کلینتون، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و وزیر خارجه‌ی وقت آقای اوباما، در کتاب خاطرات خودش، راجع‌به تأثیرگذاری مقاومت و حفظ ساختار سیاسی سوریه و پیام جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت که اجازه ندادند و نخواهند داد که متحدشان یعنی آقای بشار اسد (رئیس‌جمهور قانونی سوریه) سرنگون شود، می‌گوید که بشار اسد با محاسبات ما در حال سقوط بود، اما در کنار مستشاران ایرانی و تنها ورود کمتر از هزار نیروی رزمنده‌ی مقاومت از حزب‌الله لبنان، تمام معادله به ضرر ما برهم خورد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*